کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۹۳۴۱
تاریخ خبر:

بچه ب.‌ام‌.و ‌با ‌کت‌و‌شلوار خاکستری اختصاصی!

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | کسانی که مدت زمانی کوتاه را با ب.ام.و سر کرده باشند، از روح تک آن اطلاع دارند. در واقع ب.ام.وها در آن واحد هم لوکس‌ هستند هم جوان‌پسند؛ هم دعوایی هم مودب؛ هم جنتلمن و هم فریبکار و البته هم بادوام و هم پرخرج! در بسیاری از موارد هم تنها عاشقان ب.ام.و به سراغ خرید آن می‌روند.

این حس و حال در سری یک کروک بیش از هر ب.ام.و دیگری وجود دارد. جایی که با یکی از ریزه‌میزه‌ترین ب.ام.و‌هایی که دیده‌ایم طرف هستیم و نمی‌دانیم یا به آن بخندیم یا به احترامش کلاه از سر برداریم!ابعاد این خودرو تقریباً هم قد و قواره پژو ۲۰۷ است و اگر آن دو را کنار هم بگذارید شاید چندان تفاوتی حس نکنید.

یکی از دلایلی که بازار سری یک کروک را دست‌کم گرفت و با آن مثل یک اسباب‌بازی رفتار کرد، طراحی ساده و ملال‌برانگیز آن است. در جلو و عقب با چراغ‌هایی بزرگ و بدون پیچیدگی روبه‌رو هستیم که نسبت به زبان طراحی ب.ام.و در همان سال‌ها هم قدیمی به نظر می‌رسند (فقط کافی است سری ۵ افسانه‌ای و X6 پرهیبت آن سال‌ها را تصور کنید!).

اما در نسخه‌ای که در تصاویر می‌بینید، از کیت بدنه و کاور خاکستری استفاده شده که توانسته‌اند کلاس کار سری یک کروک را بالا ببرند. این تغییرات به خصوص در رینگ‌های مخصوص پنج پره و گرافیک سیاه چراغ‌های جلو و عقب مشهود است. همچنین از بال عقب و سپر استخوانی‌تری استفاده و تلاش شده تا طراحی ساده سری یک کروک از اذهان پاک شود.

ب.ام.و نسبت به رقبایی همچون مرسدس بنز SLK200 و آئودی TT از دو مزیت اساسی دیفرانسیل‌ عقب ‌با کیفیت بالا و فرمان‌پذیری دقیق بهره می‌برد. در واقع کیفیت سواری این خودرو یک سر و گردن از ظاهرش بالاتر است و با توجه به پیشرانه سه لیتری ۲۱۸ اسبی‌اش گویی ‌ هنگام فشردن پا ‌ روی پدال گاز از زمین کنده می‌شود! با این حال اگر وزن کابین به زیر ۱۵۰۰ کیلوگرم کاهش پیدا می‌کرد، حتی می‌توانستیم به شتاب زیر پنج ثانیه‌ای بچه ب.ام.و هم امیدوار باشیم.

کروک‌ بودن این خودرو هم مزیت است و هم عیب. در واقع شاید تصور کنید با فشردن دکمه‌ای سریعاً سقف پارچه‌ای جمع می‌شود و سری یک کروک کاملاً آماده سفری خوش در هوای گرم تابستان خواهد بود‌ اما بارها گزارش شده که نه کیفیت پارچه سقف خوب است و نه سیستم جمع‌شونده و خرابی آنها هزینه سنگینی را روی دست مالک خودرو گذاشته‌اند. باتوجه به کمبود قطعات ۱۲۸ آی‌کروک در ایران نیز در صورت خرابی باید زحمت سفر به دوبی را به جان بخرید.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۸۹۳۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر