کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۵۸۱۸
تاریخ خبر:

به مسلخِ پیش‌دربی خوش آمدید

روزنامه هفت صبح | فردا‌ در هفته بیست و دوم لیگ‌برتر، استقلال میزبان صنعت‌نفت آبادان است و پرسپولیس در مسجدسلیمان به مصاف نفت خواهد رفت. شاید اگر این بازی‌ها دو ماه پیش برگزار می‌شد، پیروزی سرخابی‌ها کاملا قابل پیش‌بینی بود اما حالا کار استقلال و پرسپولیس بسیار سخت شده است. چالش‌های هر دو تیم را در این دو بازی مرور می‌کنیم.

استقلال / غایبان و جانشینان آنها
دو ماه پیش استقلال با تمام قوا می‌توانست به مصاف صنعت‌نفت برود اما حالا فرهاد مجیدی چند بازیکن خود را برای این بازی در اختیار ندارد. سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند که با ملوان تمرین هم کرده‌اند، برخلاف وعده‌های سردار آجورلو راهی برای بازگشت ندارند. روزبه چشمی هم با کارت زردی که در بازی مقابل گل‌گهر گرفت بازی فردا را از دست داد. مجیدی در بازی فردا سه مدافع میانی خود را در اختیار ندارد و وضعیت محمد دانشگر هم نامشخص است. اگر او به بازی برسد، به همراه عارف غلامی در خط دفاع قرار خواهد گرفت اما اگر نرسد مجیدی مجبور است به داسیلوای تازه‌وارد بازی بدهد و این قطعا از هماهنگی در خط دفاع استقلال خواهد کاست.

تیمی که متحول شده
صنعت‌نفت در دور رفت یک تیم پایین جدولی بود که با تمام وجود خطر سقوط به لیگ یک را احساس می‌کرد. اما آنها در نیم‌فصل دوم به شکلی باورنکردنی متحول شده‌اند. آنها در هشت بازی آخر خود به اندازه پرسپولیس امتیاز گرفته‌اند و همین تیم را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داده‌اند. اتفاقی که مدت‌ها بود در لیگ برتر برای پرسپولیس رخ نداده بود. تقابل با چنین تیمی اصلا کار آسانی نیست. صنعت‌نفت هم مثل سایر تیم‌ها این انگیزه را دارد که اولین شکست فصل را به استقلال تحمیل کند و به شکل ترسناکی هم پتانسیل انجام این کار را دارد.

مربی باانگیزه
علیرضا منصوریان یکشنبه شب یک بار دیگر در میان استقلالی‌ها محبوب شد. او بعد از نتایج ضعیف با تراکتور و شروع بد با صنعت‌نفت، دوباره قصد دارد خودش را به فوتبال ایران اثبات کند و این به دست نمی‌آید مگر با متوقف کردن یا شکست دادن تیم محبوبش یعنی استقلال! او حتی اگر هم نخواهد، برای اینکه متهم به وادادن مقابل استقلال نشود، باید هر چه دارد در بازی فردا رو کند. با پیروزی در ورزشگاه آزادی، او شاید در این مقطع در مسیر قهرمانی استقلال سنگ‌اندازی کند و محبوبیتش را از دست بدهد اما جانشین بالقوه‌ای برای فرهاد مجیدی در استقلال خواهد شد.

ترس محرومیت از دربی
بازی در دربی برای بزرگ‌ترین بازیکنان هم مهم است و هیچ کس حاضر نیست این بازی را به دلیلی مثل محرومیت با مصدومیت از دست بدهد. از استقلال فقط رودی ژستد است که با گرفتن کارت زرد در بازی فردا دربی را از دست خواهد داد اما احتمال گرفتن دو کارت زرد و اخراج هم برای بازیکنانی که چنین سابقه‌ای دارند کم نیست. ضمن اینکه ترس از مصدومیت هم باعث خواهد شد تا بازیکنان ناخواسته دست به عصا بازی کنند و استقلال را در بازی فردا به دردسر بیندازند.

پرسپولیس / ترکیب ثابتی که از دست رفت
پرسپولیس چند هفته‌ای هست که عیسی آل‌کثیر، سیامک نعمتی و امید عالیشاه را در اختیار ندارد. دو نفر اول به بازی فردا هم نمی‌رسند اما عالیشاه شانس بازی دارد. وضعیت حامد پاکدل هم هنوز مشخص نیست. مشکل یحیی گل‌محمدی اما از دست رفتن ترکیب اصلی تیمش است. اضافه شدن تمیروف ازبک، نمایش‌های متزلزل عبدی در خط حمله و تغییرات زیاد در خط دفاع، یحیی را سردرگم کرده است و او در هر بازی با یکی دو تغییر تیمش را روانه میدان می‌کند که زیاد هم جواب نمی‌گیرد.

زمین ناهموار
یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های پرسپولیس در مسابقه فردا، بازی در زمین نفت است که وضعیتی اسفناک دارد. بازی در چنین زمین‌هایی برای پرسپولیس شبیه شکنجه است. تیمی که ترابی و امیری و احتمالا عالیشاه را دارد در خط حمله روی زمین بازی می‌کند اما شرایط زمین بازی فردا قطعا از توانایی‌های این سه بازیکن خواهد کاست و احتمالا پرسپولیس بیشتر از قبل رو به بازی مستقیم و ارسال از کناره‌ها خواهد آورد اما برای چه کسی؟

انگیزه‌های حریف
نفت بعد از ۷ شکست متوالی، در دو هفته اخیر دو تساوی به دست آورده ‌ و از فضای تلخ باخت کمی فاصله گرفته است. بازی مقابل پرسپولیس هم به اندازه کافی برای بازیکنان نفت انگیزه ایجاد می‌کند. این تیم سابقه متوقف کردن پرسپولیس را در مسجدسلیمان دارد. به اینها اضافه کنید انگیزه‌های محمود فکری برای متوقف کردن پرسپولیس، هرچند به سود دشمن بزرگ او یعنی فرهاد مجیدی باشد. فکری محبوبیتش را در میان هواداران استقلال از دست داده و پیروزی بر پرسپولیس بهترین راه برای بازگشت به قلب هواداران این تیم است.

از دست دادن دربی
بازی با نفت مسجدسلیمان قاعدتا نباید برای پرسپولیس حساس باشد اما ‌ باخت به صنعت‌نفت، چاره‌ای جز پیروزی در این بازی برای یحیی باقی نگذاشته است. او مجبور است با تمام قوا به مصاف حریف برود و حتی به بازیکنانی که ممکن است محروم یا مصدوم شوند بازی بدهد تا بیشتر از این امتیاز از دست ندهد و فاصله‌اش با استقلال قبل از دربی از این بیشتر نشود. ترابی و امیری بازیکنانی هستند که هم خطر محرومیت آنها را تهدید می‌کند و هم ممکن است در زمین ناهموار مسجدسلیمان مصدوم شوند و دربی را از دست بدهند.

دغدغه گلر اول
لک یا گوهری؟ اگر گل‌محمدی به گوهری اعتماد کند و او هم مثل بازی قبل متزلزل ظاهر شود، حل معمای دروازه‌بان پرسپولیس در دربی سخت‌تر خواهد شد. اگر هم لک نمایش آبادان را تکرار کند، وضعیت بدتر خواهد شد و چاره‌ای جز سپردن دروازه به گوهری بی‌تجربه در دربی نخواهد بود. این روزها هیچ کس نمی‌خواهد جای یحیی باشد. شما چطور؟

برنامه بازی‌های روز جمعه
ذوب‌آهن-آلومینیوم ۱۵:۳۰
گل‌گهر-پیکان ۱۶‌
نساجی-سپاهان ۱۶‌
نفت مسجدسلیمان-پرسپولیس ۱۸‌
استقلال-صنعت‌نفت ۲۰‌

کدخبر: ۴۴۵۸۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر