کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۷۶۱۶
تاریخ خبر:

به حال این استقلال بخندیم یا گریه کنیم؟

روزنامه هفت صبح | اسمش استقلال است. نامش را تریلی هم نمی‌کشد. دو بار قهرمان و دو بار هم نایب‌قهرمان آسیا شده. در سال‌های اخیر هم همواره در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته و در آخرین حضورش، از گروه مرگ این مسابقات به عنوان صدرنشین صعود کرده اما مشکلاتی که این روزها استقلال با آن دست به‌گریبان است، باورکردنی نیست. شنبه شب، مجیدی هر چه از دهانش درآمد به مدیران باشگاه گفت و جناب مدیرعامل هم با ادبیات مخصوص به خودش پاسخ او و ادعاهایش را داد. دیگر واقعا نمی‌دانیم به حال این باشگاه و هوادارانش گریه کنیم یا از شدت مضحک بودن بعضی مشکلات، لبخند بزنیم! این چند مشکل را فعلا مرور کنید تا مشکلات بعد!

*** فرشید اسماعیلی؛ در خط مقدم علیه مدیران
ستاره استقلال در لیگ قهرمانان آسیا، همواره یکی از بازیکنانی بوده که بیشترین درگیری‌ها را با مدیران باشگاه داشته است. قرارداد او با استقلال ابهامات زیادی دارد. بهترین بازیکن این چند بازی اخیر استقلال تصمیم گرفته فعلا دور از تمرینات باشد و استراحت کند. او مدت‌هاست پول نگرفته، برای خریدن چیزی که خریده، چک داده و چک‌هایش در آستانه پاس نشدن است.

خودش می‌گوید گناه من چیست که بازیکن استقلال هستم؟ او در آخرین استوری خود در اینستاگرام از مجیدی حمایت کرد و به صراحت خطاب به مدیران باشگاه نوشت: «در حد و اندازه استقلال نیستید.» او دیروز هم یک مصاحبه دیگر علیه مددی کرد و مشخص است که ادامه همکاری این دو نفر در باشگاه استقلال امکان‌پذیر نیست.

*** هروویه میلیچ؛ قرارداد ترکمانچای؟
یکی از اختلافات مجیدی و مددی بر سر ماجرای تمدید قرارداد با هروویه میلیچ است. مجیدی او را می‌خواهد اما مددی فعلا با تمدید قراردادش موافقت نکرده است. در قرارداد پیشنهادی میلیچ به جز درخواست پرداخت مالیات از سوی باشگاه که طبق قوانین تخلف است، مدافع کروات استقلال درخواست کرده در صورتی که دستمزد او تا دو ماه پرداخت نشود، این بازیکن بتواند به فیفا شکایت کند و کل دستمزدش را بگیرد که این موضوع نه مورد تایید احمد مددی است و نه اعضای هیات مدیره استقلال.

مدیران استقلال اعتقاد دارند میلیچ با این کار قصد دارد در سال‌های آخر فوتبالش غرامت سنگینی از این باشگاه بگیرد و به همین دلیل آنها مخالف وجود چنین بندی در قراردادش هستند و به همین دلیل هم احمد مددی در بخشی از مصاحبه خود قرارداد میلیچ را ترکمانچای خواند. میلیچ تاکنون ۱۰ ماه حقوق عقب افتاده از استقلال دارد و بابت این موضوع به باشگاه یادآوری کرده که از مهلت پرداخت ۱۵ روزه آن چند روزی گذشته است.

*** گابریل پین؛ شما باشید می‌آیید؟
یکی از ادعاهای مجیدی در مصاحبه طوفانی‌اش مربوط به مشاوری است که قرار است به او کمک کند. مجیدی گفته بود: «برای قرارداد دستیار ایتالیایی به من می‌گویند باید بندی در قراردادش باشد که حق شکایت به دادگاه CAS را نداشته باشد! یعنی از همین روز اول به طرف مقابل پالس می‌دهند که پولت را نمی‌دهیم و حق شکایت هم نداری!

خب چرا خیال‌شان را راحت نمی‌کنند و یک کلام نمی‌گویند که نمی‌خواهیم این کار را انجام بدهیم؟» مددی هم گفته: «ما پیشنهادمان را دادیم و این بند را در قرارداد گذاشتیم. در حال حاضر منتظر هستیم اگر آقای پین نظری دارد به ما بگوید و نسخه نهایی را ویرایش کنیم. اصلا مذاکره یعنی همین که روی بندهای مختلف بحث کنیم.» حالا شما خودتان را جای آقای پین بگذارید. با این وضعیت به ایران می‌آیید؟

*** استقلال لَنگ یک میلیون تومان است!
ماجراهای میلیچ اما فقط مربوط به قرارداد او نیست. خبری که در آخرین روزهای هفته گذشته اوج بحران مالی استقلال را نشان داد، نبود پول برای MRI هروویه میلیچ، مدافع کروات این تیم بود. مبلغی که شاید حتی به یک میلیون تومان هم نمی‌رسید اما بنا به هر دلیلی گویا برای باشگاه امکان پرداخت این پول وجود نداشت. دیروز صالح مصطفوی دستیار مجیدی هم در گفت‌وگویی با شبکه خبر اعلام کرد در حساب باشگاه استقلال فقط ۳۰ میلیون تومان موجود است!

*** مرادمند در انتظار بازداشت و دستبند!
این یکی دیگر نوبر است! به دلیل آنچه عدم تاییدیه چک‌های انتقال محمدحسین مرادمند، بازیکن سابق شهرخودرو به استقلال اعلام شده، گفته می‌شود طلبکاران برای گرفتن حکم جلب مدافع استقلال اقدام کرده‌اند. مدافعی که در ابتدای فصل با عبور از پیشنهاد تیم رقیب راهی استقلال شد، حالا به دلیل عدم دریافت مطالباتش، با حساب بانکی خالی مواجه شده و طلبکارانی که با چک‌های پاس نشده این مدافع، حکم جلب او را گرفته‌اند و گفته می‌شود حتی او را تهدید کرده‌اند که با مامور برای دستبند زدن به سراغش خواهند رفت. حال سوال اینجاست که این بازیکن چگونه باید درون زمین از تمرکز کافی برای ارائه یک بازی خوب برخوردار باشد تا به موفقیت تیمش کمک کند؟

*** ۷۵ روز تا الهلال و آسیا
وضعیت استقلال در فاصله حدود دو ماه و نیم تا برگزاری مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اسفناک است. چند بازیکن این تیم قراردادشان در پایان فصل تمام می‌شود و هنوز معلوم نیست تمدید می‌کنند یا می‌روند. درباره خارجی‌ها هم ظاهرا سیاست باشگاه بر این است که دیاباته و میلیچ فراری داده شوند.

با این وضعیت مالی و رفتاری که با امثال مرادمند می‌شود، مشخص است که کمتر ستاره‌ای در فصل بعد ریسک پیوستن به استقلال را به جان خواهد خرید و تقریبا از همین حالا قابل پیش‌بینی است که استقلال اگر برای فصل آینده تضعیف نشود، تقویت هم نخواهد شد! به اینها بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال را هم اضافه کنید و البته فراموش نکنید که حکم نهایی پرونده استراماچونی هم در راه است.

در همین شرایط فاجعه‌بار استقلال، از الهلال عربستان که حریف آبی‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان است، خبر رسیده که این تیم چند روز دیگر تمریناتش را آغاز می‌کند و به زودی راهی اتریش می‌شود تا یک اردوی تدارکاتی در این کشور برگزار کند و پنج بازی دوستانه هم انجام بدهد تا آماده بازی با استقلال شود.

این اتفاقات درست در روزهایی رخ می‌دهد که استقلال برای پرداخت هزینه یک میلیون تومانی MRI میلیچ به مشکل می‌خورد، حکم جلب بازیکنش را گرفته‌اند، بازیکن خارجی‌اش از فرانسه تا ترکیه می‌آید و برمی‌گردد و از مشاور آینده سرمربی هم می‌خواهند که در قراردادش بندی را امضا کند که طی آن اجازه نداشته باشد به دلیل پرداخت نشدن حق و حقوقش به فیفا شکایت کند! حالا چه کنیم؟ بخندیم یا اشک بریزیم؟

کدخبر: ۳۹۷۶۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    باید بحال این تیم گریست با این مدیران که هرکدام ازدیگری نالایق وبی کفایت ترهستند که این تیم به این حال روز افتاده