کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۱۰۶۹
تاریخ خبر:

به استقبال سریال‌های جدید با بیم و امید

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| عزم مسئولان تلویزیون این است که پس از پایان دهه محرم سریال‌های جدید در کنداکتور قرار دهند. تا روز گذشته تکلیف مجموعه‌های شبکه دو و سه مشخص شده بود و از گزینه‌های شبکه یک رونمایی شد. اینکه شبکه یک و دو تصمیم دارند بعد از مدتی بار دیگر سراغ اثر جدید بروند اتفاقی مثبت است. نگرانی از جایی شکل می‌گیرد که آثار جدید نتوانند نظر مخاطبان را جلب کنند. نگرانی جدی به‌نظر می‌رسد. گزارش هفت‌صبح درباره حال و هوا و ویژگی سریال‌های جدید را بخوانید.

شبکه یک| گیلدخت
در چند هفته اخیر، نام چند سریال به عنوان مجموعه جدید شبکه یک به گوش می‌رسید. روز گذشته غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال این شبکه گزینه‌ها را رسانه‌ای کرد و از پخش «گیلدخت»، «راز ناتمام» و «جشن سربرون» پس از دهه محرم خبر داد. او این را هم گفته که هنوز ترتیب زمان پخش سریال‌ها مشخص نشده است. «گیلدخت» محصول معاونت برون مرزی صدا و سیماست و پیش از این اعلام شده بود قرار است روی آنتن شبکه آی‌فیلم برود.

حالا در کنار آی‌فیلم، شبکه یک هم این سریال را پخش خواهد کرد.این سریال درامی در بستر تاریخی است که مجید اسماعیلی کارگردانی کرده. «گیلدخت» برهه‌ای از روزگار مظفرالدین شاه قاجار را در ۶۰ قسمت به تصویر کشیده. فخرالدین صدیق شریف، محمود پاک‌نیت، فریبا متخصص، پریوش نظریه، رامتین خداپناهی، سعید چنگیزیان، شقایق فراهانی، ثریا قاسمی، سعید راد و حبیب دهقان‌نسب بازیگران اصلی این سریال هستند. «گیلدخت» همچون هندوانه در بسته است و اگر ملاک آثار قبلی کارگردان و تهیه‌کننده باشد، امیدی به موفقیت آن نمی‌رود.

شبکه یک| راز ناتمام
بر اساس شنیده‌ها شانس پخش «راز ناتمام» بیش از دو گزینه دیگر است. این سریال منطبق با حال و هوای پس از دهه محرم است و همین شانس آن را بالا برده. «راز ناتمام» به کارگردانی مشترک امین و علی امانی و نویسندگی سید جلال‌الدین دری روایتی از زندگی شهید باهنر است. گریم بازیگران مخاطب را به اثری درخور امیدوار می‌کند اما آخرین کار دری یعنی «نرگس مست» نشانه‌ای ناامید‌کننده است. فرهاد جم، نگین معتضدی، رامین راستاد، بهرام ابراهیمی و سیدجواد هاشمی از جمله بازیگران این سریال هستند.

شبکه یک|جشن سربرون
به استناد مصاحبه اخیر تهیه‌کننده، «جشن سربرون» آخر شهریور روی آنتن می‌رسد و احتمال پخش آن پس از دهه محرم کم است. این سریال را مجتبی راعی ساخته که داستان آن اتفاقات تاریخ معاصر را روایت می‌کند. سابقه راعی و نیز خبرهای درگوشی حکایت از ساخته شدن یک سریال خوب دارد. حسین محجوب، محمود پاک‌‌نیت، لاله اسکندری ، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان و … در این سریال بازی کرده‌اند. قصه «جشن سربرون» آنقدر جذاب هست که ضعف ترکیب بازیگران را پوشش دهد؟

شبکه دو | آتش سرد
تاریخ دقیق پخش «آتش سرد» از شبکه دو، ۲۲ مرداد اعلام شده. این سریال را رضا ابوفاضلی کارگردانی کرده که در کارنامه‌اش ساخت چند اپیزود از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» دیده می‌شود. «آتش سرد» یک ملودرام است که زندگی شخصیتی به نام فرید را روایت می‌کند. او پدر و مادرش را در یک حادثه از دست داده و وارث نیمی از کارخانه‌های بزرگ است… آیا با سریالی تلخ مواجهیم؟ ترکیب بازیگران این سریال همانی است که در سال‌های اخیر شاهدیم: پرویز فلاحی‌پور، عبدالرضا اکبری، فریبا متخصص، شیوا خسرومهر، جعفر دهقان،
مهدی سلوکی و … .

شبکه سه|بی‌نشان
با پایان «برف بی‌صدا می‌بارد» شبکه سه سراغ «بی‌نشان» خواهد رفت. این سریال را راما قویدل کارگردانی کرده که صاحب کارنامه‌ای نسبتا قابل قبول در تلویزیون است. آنطور که در خبرها آمده این سریال با حال و هوای قصه کربلا ساخته شده. پرویز فلاحی‌پور در «بی‌نشان» هم حضور دارد و نیوشا ضیغمی بعد از مدت‌ها با این سریال همکاری خود با تلویزیون را از سرگرفته است.

قاسم زارع، مجید واشقانی به همراه مریم کاویانی دیگر بازیگران «بی‌نشان» هستند. زارع در «جشن سربرون» هم بازی دارد. این سریال هم ضعف دیگر مجموعه‌های اخیر تلویزیون یعنی عدم برخورداری از « ترکیب خوب بازیگران» را داراست. آیا با قصه‌ای جذاب و متفاوت روبه‌رو خواهیم بود؟ نکته ویژه اینکه شبکه سه همچنان از پخش سریال‌های تکراری پرهیز کرده و این یک امتیاز فرامتن است.

کدخبر: ۴۷۱۰۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر