کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۲۹۸۲
تاریخ خبر:

بهمن دیگنیتی یا همان ‌دانگ‌فنگ ix۵ ارزش خرید دارد؟

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | سال ۹۹ سال شایعه‌ها در بازار خودرو بود؛ سالی که با ایستگاه پایانی برخی از مونتاژی‌های قدیمی گمانه‌زنی بسیاری در خصوص مونتاژی‌های جدید انجام شد‌ اما از بین این گمانه‌زنی‌ها این بهمن دیگنیتی، لوکسژن U6، جی‌ام‌سی S350، فردا SX5 و البته یوآز روسی بوده‌اند که تا به حال تحویل خریداران شده‌اند.

‌ اما هیچ کدام شبیه ‌ بهمن دیگنیتی خبرساز نشده‌اند اما مگر دیگنیتی چه دارد که باعث شده حتی تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هم در فضای مجازی آگهی بخورد؟ (در حالی که گروه بهمن آن را ۷۵۰ میلیون تومان می‌فروشد؟) مهم‌ترین شاخصه‌‌ متمایزکننده‌‌ دیگنیتی ظاهر اسپرت آن، به ویژه در نمای جانبی و عقب است. تا به حال کراس‌اوور اسپرتی با این سبک از طراحی خطوط شکسته و تیز که ملیتش چینی باشد، در بازار ایران مشاهده نشده است.

این نمای ظاهری که جنسیس GV70 و پورشه ماکان را به ذهن متبادر می‌کند، برای خریدار ایرانی جذاب است (فراموش نکنید که عامل اصلی موفقیت رنو تلیسمان در ایران همین ظاهر متمایز و مدرن در قیاس با رقبا بود). در نمای جلو هم جلوپنجره سه‌بعدی رخ‌نمایی می‌کند که آن هم در نوع خود در ایران تک است.

کابین دیگنیتی در قیاس با رقبا چیزی کم ندارد و با نمایشگر بزرگ و داشبورد براق خود دل خریداران را به دست می‌آورد اما در عین حال از نظر آپشن‌ها ممکن است دیگنیتی به بن‌بست بخورد. شما به صورت میانگین دارید ۹۰۰ میلیون تومان برای خرید خودرویی می‌دهید که اگرچه ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، تهویه اتوماتیک تک‌کاناله و صندلی برقی راننده دارد اما در عین حال نسبت به SWM G01 و چری تیگو ۷ فاقد کیسه هوای پرده‌ای، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، رادار نقطه کور و به خصوص جلو آمپر دیجیتال است.

آن چیزی که زیر کاپوت دیگنیتی می‌گذرد هم فعلاً چنگی به دل نمی‌زند. می‌گوییم فعلاً چون بهمن اعلام کرده ‌ در حال حاضر دیگنیتی پرایم با مشخصات فنی ضعیف‌تر نسبت به تیپ پرستیژ به فروش می‌رسد. دیگنیتی پرستیژ احتمالاً به پیشرانه قوی‌تر این خودرو در بازارهای جهانی مجهز است که ۱۸۰ اسب بخار نیرو و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد‌ اما مدل پرایم که بهمنی‌ها شروع به داخلی‌سازی‌اش کرده‌اند، به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو ۱۴۸ اسب بخاری و ۲۲۰ نیوتن‌متری مجهز است.

جعبه دنده CVT نیز عامل دیگری است که به دودل ‌شدن خریداران می‌انجامد. اگرچه سازنده ادعا کرده است که این خودرو از مهندسی ژاپنی در تکنولوژی سیستم تعلیق بهره می‌برد و استهلاک معمول در بین کراس‌اوورهای چینی را ندارد اما این واقعیت توی ذوق می‌زند که با وجود قیمت بالا و ظاهر جوان‌پسندش دیگنیتی در نهایت کراس‌اووری تک‌ دیفرانسیل است که به درد استفاده‌های روزمره شهری می‌خورد.

واقعیتی که باعث می‌شود طیفی از خریداران به سمت جی‌ام‌سی S350 ریگان خودرو بروند.بهمن موتور شرکتی است که تا به حال از هیچ کدام از شاسی‌بلندهای مونتاژی‌اش خیر ندیده و حتی نتوانسته هاوال H2 که یکی از پرفروش‌ترین خودروها در خود چین است را به خوبی به بازار ایران معرفی کند‌ اما با عزم این شرکت در جهت داخلی‌سازی دیگنیتی دور از ذهن نیست که این بار واقعاً شاهد یک استثنا‌ باشیم.

کدخبر: ۳۸۲۹۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • tors64b

    تویوتا اسم زیبای قشقایی را انتخاب می کند و ما نام دیگنتی خنده دار نیست. اصلا اسم ش هم ناخوشایند است