کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۷۶۸۰
تاریخ خبر:

«بهت قول میدم» یگانه چقدر از یوتیوب درآورده؟

روزنامه هفت صبح | نزدیک به دو سال پیش که خبر رسید آهنگ «بهت قول میدم» محسن یگانه در یوتیوب رکورد تمام ویدئوهای ایرانی را زده، خیلی‌ها تعجب کردند، اما ویدئوکلیپ این آهنگ همان‌جا متوقف نشد و حالا ۱۰۰میلیونی‌شدن بازدیدهایش خبری شده، البته اگر بخواهیم دقیق بگوییم، ۱۰۰میلیون و ۵۴۵ هزار و ۳۰۷ نفر تا لحظه نوشته شدن این خطوط. احتمالا وقتی شما دارید اینها را می‌خوانید، بازدیدها باز هم بیشتر شده، چون وقتی یکی، چندساعت بعد از تحویل سال نوی میلادی زیر این ویدئو کامنت گذاشته که چه کسانی کار را در سال ۲۰۲۱ نگاه می‌کنند، ۱۷۰ نفر او را لایک کرده‌اند.

ویدئوی «بهت قول میدم» اواخر سال ۲۰۱۶ در سایت یوتیوب بارگذاری شده و مطمئنا کسی که روی کلید انتشار کلیک کرده خودش هم باورش نمی‌شده که چهار سال بعد این ویدئو چنین موفقیت‌هایی کسب کند. خود محسن یگانه به مناسبت ۱۰۰میلیونی‌شدن این ویدئوکلیپ، در اینستاگرامش نوشته:

«۱۰۰میلیون بازدید، اونم فقط تو یوتیوب که اینجا فیلتره! تلویزیون هم که ساز نشون نمیده و یه بارم پخشش نکرد… تا اونجایی که یادمه، تو این چندسال این آهنگ انتخاب هیچ هیأت داورانی هم نبوده، اما خودم هردفعه که از این ۵۳هزار کامنت چندتاشو می‌خونم، می‌بینم بیشتر کامنت‌ها غیر ایرانین و انقدر ابراز علاقه به زبان پارسی داشتن و این گروه و صدای همخونی شما و حس‌وحال کنسرت رو دوست داشتن، به ایرانی‌بودنم افتخار می‌کنم.»

صحبت کامنت‌ها شد، بد نیست فضای پرشور کامنت‌های ویدئوکلیپ «بهت قول میدم» را هم مرور کنیم؛ تا الان بیشتر از ۵۴ هزار نفر کامنت گذاشته‌اند که خیلی‌هایشان اصلا ایرانی نیستند؛ برای نمونه کسی با نام راجو خان از کشمیر نوشته است:«عاشق ایران و فرهنگ ایرانی هستم.»

فرد دیگری از بنگلادش نوشته:«سلام به همه ایرانیان از بنگلادش. فرهنگ، زبان و موسیقی شما را دوست دارم.» میسی آسفا از آمریکا خطاب به محسن یگانه نوشته است:‌ «حتی یک کلمه از ترانه را نمی‌فهمم، اما آهنگ‌هایت را دوست دارم.» رزماری برندستتر از اتریش هم نوشته:«موسیقی مرز نمی‌شناسد.»

*** درآمد یوتیوبی «بهت قول میدم»
میزان درآمدی که یک ویدئو در یوتیوب برای صاحبش ایجاد می‌کند به فاکتورهای زیادی مربوط است و فرمول نسبتا پیچیده‌ای دارد؛ مثلا اینکه ویدئو از چه منطقه جغرافیایی دیده شده باشد چون بازدیدکننده‌های آمریکایی بیشترین درآمد را برای سازنده ویدئو ایجاد می‌کنند یعنی یوتیوب برای بازدید از داخل آمریکا پول بیشتری می‌دهد، مدت‌زمان ویدئو و تعداد تبلیغاتی که حین آن منتشر می‌شود هم رقم پرداختی را بالا می‌برد.

اما اگر ما کف پرداخت را برای میزان درآمد محسن یگانه از «بهت قول میدم» در نظر بگیریم یعنی فرض کنیم او به ازای هر هزار بازدید ۲ دلار دریافت کرده، یعنی محسن یگانه درمجموع ۲۰۰ هزار دلار گرفته است که با دلار ۲۵ هزارتومانی نزدیک به ۵ میلیارد تومان می‌شود. البته این همه درآمد محسن یگانه از یوتیوب نیست.

به‌طورکلی کانال او بازدید خوبی دریافت می‌کند و بقیه ویدئوهایش هم کم‌وبیش پربازدید هستند؛ مثلا موزیک‌ویدئوی «خودخواه» ۶۷۳ بازدید داشته که این هم تقریبا ۳۳ میلیون تومان درآمد ایجاد خواهد کرد. او یک ویدئوی دیگر هم در این سطح دارد و هفت ویدئوی دیگر او که پربازدید هستند به طور میانگین ۱۵۰ هزاربار دیده شده‌اند که این هم می‌شود بیشتر از ۵۲ میلیون ناقابل.

کدخبر: ۳۶۷۶۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر