کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۷۶۸۳
تاریخ خبر:

بهترین ‌لوازم خانگی ایرانی در سال ۲۰۲۰

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | برندهای ایرانی لوازم خانگی هر کدام بهترین محصول خود را در سال ۹۹ برای رقابت با یکدیگر رونمایی کرده‌اند. یک برند ماشین ظرفشویی‌اش را بهترین محصولش می‌داند و یکی دیگر تمام تمرکز خود را روی یخچال فریزر گذاشته. در این گزارش هفت محصولی را که در نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی تهران به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد هر برند در سال ۹۹ معرفی شده بررسی کردیم.

بعضی از آنها قبلا پا به بازار گذاشته‌اند و بعضی دیگر هنوز جای خود را در فروشگاه‌های لوازم خانگی پیدا نکرده‌اند. در بین محصولات معرفی شده در این نمایشگاه، ماشین ظرفشویی ژوزفین پاکشوما، یخچال فریزر سایدبای‌ساید امرسان، جاروبرقی ۲۵۰۰وات پارس‌خزر، تلویزیون ۵۵اینچی لومکس، یخچال فریزر دوقلو بوران پارس، لباسشویی هشت کیلویی اکسنت و جاروبرقی سه هزار وات اوژن بیشتر مورد توجه قرار گرفتند.

*** ‌ماشین ظرفشویی ژوزفین پاکشوما
پاکشوما اولین مدل‌های ماشین ظرفشویی تولید داخل را با نام ژوزفین رونمایی کرده است. ماشین ظرفشویی مدل MDF 14302 یکی از آنهاست که در دسته ظرفشویی‌های مبله با ظرفیت ۱۴نفره جای می‌گیرد. این ماشین ظرفشویی در هر مرتبه شست‌وشو می‌تواند ۱۶۸پارچه ظرف را بشوید. برای شست‌وشوی این حجم ظروف، ۱۰لیتر آب مصرف می‌شود و برای همین ظرفشویی پاکشوما رتبه انرژی A+++ کسب کرده است.

این ماشین هفت برنامه شست‌وشو دارد. شدیدشویی برای ظرف‌های خیلی کثیف به کار می‌رود و شست‌وشوی سریع برای آنهایی که زمان برایشان مهم است.شست‌وشو نصف ظرفیت، میوه و سبزی، ظروف حساس و اقتصادی از دیگر برنامه‌های شست‌وشوی این مدل است. صفحه نمایش آن نشان می‌دهد چه زمانی تا پایان فرآیند شست باقی مانده و همچنین میزان نمک آب و مایع جلادهنده چقدر است.دکمه‌های تنظیمات در این مدل لمسی است. قفل کودک دارد و از ویژگی‌های دیگرش باید به سه بازوی آبپاش و امکان زمانبندی شست‌وشو تا ۲۴ساعت اشاره کرد.

* نظر هفت صبح: ژوزفین رویای تولیدکنندگان لوازم خانگی است که امسال به واقعیت پیوسته. اولین ماشین ظرفشویی که توسط یک برند ایرانی تولید می‌شود و یکی از اتفاقات مهم سال در بازار لوازم خانگی بوده. هرچند قیمت آن چندان پایین نیست و خریدش بودجه زیادی لازم دارد.
* قیمت: حدود ۱۷میلیون تومان

*** یخچال فریزر سایدبای‌ساید ناب امرسان
ناب، نام تجاری یخچال فریزر سایدبای‌ساید امرسان مدل NRF3292D است. این یخچال فریزر از نظر ظاهری نمره قابل قبولی دارد. آبریز بیرونی و فرش‌باکس که از امکانات اصلی یک یخچال فریزر ساید‌بای‌ساید به حساب می‌آیند، در این مدل به چشم می‌خورد. یخچال فریزر امرسان ۳۲فوتی است و ۵۵۵لیتر ظرفیت دارد. ۴۰۰لیتر به یخچال و ۱۵۵لیتر فریزر به فریزر اختصاص پیدا کرده. یخساز و آبریز بیرونی باعث شده ظرفیت فریزر خیلی کمتر باشد.

یخساز در این مدل اتوماتیک است و با آب شهری کار می‌کند. به این معنا که لازم است این یخچال با شلنگ مخصوص به شیر آب متصل شود و هرچند وقت یکبار باید فیلتر تصفیه آب را تعویض کند. یخچال در این مدل از چهار طبقه و دو کشو تشکیل شده و پنج طبقه هم روی در یخچال وجود دارد. فریزر هم با چهار طبقه و دو کشو و همچنین چهارطبقه روی در طراحی شده. از ویژگی‌های این مدل می‌توان به عیب‌یاب هوشمند، انجماد سریع، قفل کودک و پنل تنظیمات دیجیتال اشاره کرد.

* نظر هفت صبح: یخچال فریزر امرسان از نظر ظاهری مشابه مدل‌های کره‌ای است و امکاناتی را که از یک یخچال ساید‌بای‌ساید انتظار می‌رود دارد. برخلاف تعدادی برندهای ایرانی که یخچال ساید‌بای‌ساید را بدون فرش‌باکس و آبریز بیرونی روانه بازار می‌کنند، این یک ساید واقعی است.
* قیمت: حدود ۲۴میلیون تومان

*** جاروبرقی ۲۵۰۰وات پارس‌خزر
جاروبرقی پارس خزر مدل Turbo 2500WB با پیچ ولومی برای تنظیم قدرت مکش جاروبرقی، چند قدم از رقبایش جلو افتاده است. اغلب مدل‌ها از دکمه‌های کشویی برای این کار استفاده می‌کنند. توان موتور این جارو برقی دو هزار و ۵۰۰وات است. کمپرسور گرد و خاک و زباله‌ها را فشرده می‌کند تا فضای کمتری از کیسه جارو برقی را اشغال کنند. این کیسه هشت لیتر ظرفیت دارد و می‌توان به جای از پاکت یکبارمصرف استفاده کرد.

از ویژگی‌های این جارو برقی می‌توان به فناوری Quattro Power و فیلتر ضد آلرژی HEPA اشاره کرد. این جاروبرقی هوای خروجی را دوبار از فیلتر عبور می‌دهد تا اثری از گرد و غبار در آن نباشد. لوله خرطومی روکش کنفی دارد تا در صورت خم شدن آسیبی به آن نرسد. این مدل پر شدن کیسه را از طریق یک لامپ LED نشان می‌دهد. از معایب آن هم می‌توان به نداشتن محفظه برای نگهداری سری‌ها اشاره کرد. طوری که سری‌های اضافه را باید در یک کیسه جداگانه نگهداری کنید.

* نظر هفت صبح: طراحی جاروبرقی پارس خزر، همان طراحی یکی از محصولات بوش است که سه نمونه از آن توسط برندهای داخلی به بازار عرضه شده. دیگر رقبا نسبت به این محصول پارس خزر قیمت پایین‌تری دارند.
* قیمت: حدود سه میلیون و ۵۰۰هزار تومان

*** یخچال فریزر دوقلو بوران پارس
یخچال فریزر دوقلو آبسردکن‌دار پارس مدل PRH17633EW-PFN16631EW با نام بوران روانه بازار شده است. هر دو یخچال فریزر ۱۴فوتی هستند اما گنجایش یخچال ۳۸۷لیتر و گنجایش فریزر ۲۵۷لیتر است. این مدل پنج دیجیتالی دارد و تنظیمات از طریق این پنل اعمال می‌شود که در قسمت بالایی یخچال و فریزر قرار گرفته و دور از دسترس کودکان است.

یخچال این مدل به آبریز بیرونی مجهز است. از ویژگی‌های آن می‌توان به سیستم حفاظتی در برابر نوسانات ولتاژ برق اشاره کرد که شما را از محافظ برق بی‌نیاز می‌کند. فرش‌ایر از پخش شدن بوی نامطبوع و همچنین رشد قارچ و باکتری جلوگیری می‌کند. برای بهبود هوای داخل یخچال از یک فن پرقدرت در قسمت بالایی استفاده شده و هوا را بین طبقات مختلف به گردش در می‌آورد تا دمای تمام طبقات یکسان باشد. ال‌ای‌دی‌های لایتنینگ داخل یخچال و فریزر ضمن نور بیشتر، گرمای کمتری تولید می‌کند. یخچال این مدل رده انرژی B و فریزر رده انرژی A دارد. فریزر این مدل نوفراست و بدون برفک است.

* نظر هفت صبح: پیدا کردن این یخچال فریزر کار ساده‌ای نیست و تنها در نمایندگی و فروشگاه آنلاین پارس می‌توان سراغش را گرفت. البته امکان خرید مستقیم از سایت شرکت پارس می‌تواند نقطه قوت برای حذف واسطه‌ها به حساب بیاید.
* قیمت: حدود ۱۳میلیون تومان

***‌ ماشین لباسشویی اکسنت
ماشین لباسشویی اکسنت مدل Accent801400 ظرفیت هشت کیلوگرمی برای شست‌وشوی لباس دارد. اولین چیزی که نظر شما جلب خواهد کرد، ظاهر این ماشین لباسشویی است. در بزرگ آن قراردادن لباس‌ها داخل دیگ لباسشویی را راحت‌تر کرده است. این مدل ماشین لباسشویی نمایشگر دیجیتالی دارد و زمان باقی‌مانده از شست‌وشو، برنامه انتخاب شده و دیگر موارد از طریق این پنل نمایش داده می‌شوند.

نقظه ضعفش این است که دکمه‌های مکانیکی دارد. موتور این لباسشویی از نوع اینورتر-تسمه‌ای است و دیگ الماسه را با سرعت هزار و ۴۰۰دور در دقیقه می‌چرخاند. سیستم بالانس هوشمند، قابلیت بخارشوی، شست‌وشوی سریع و همچنین قطع صدا، از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل ماشین لباسشویی هستند. لباسشویی اکسنت ۱۶برنامه شست‌وشو دارد که از جمله آنها می‌توان به برنامه شست‌وشوی اقتصادی، آبکشی، چرخه اضافی، لباس مشکی و شست‌وشوی سریع اشاره کرد. این مدل قفل کودک دارد و در هنگام شست‌وشو مانع باز شدن در ماشین لباسشویی می‌شود. لباسشویی اکسنت موفق شده رده انرژی A+++ با بیشترین صرفه‌جویی در مصرف انرژی را به دست بیاورد.

* نظر هفت صبح: لباسشویی اکسنت امکاناتی که از یک ماشین لباسشویی انتظار دارید، مثل بخارشو، برنامه‌های متنوع و شست‌وشوی سریع را در اختیارتان می‌گذارد اما با بودجه کمتر هم می‌توان لباسشویی با این امکانات خرید.
* قیمت: حدود ۱۳میلیون تومان

*** جاروبرقی سه هزار وات اوژن
جاروبرقی اوژن مدل VC300 از نوع جاروبرقی‌های کیسه‌دار است و قدرت موتوری برابر با دو هزار و ۴۰۰وات دارد. برای جاروبرقی اوژن مدل VC300 پاکت پنج لیتری در نظر گرفته شده است. نوع فیلتر خروجی که برای جاروبرقی اوژن در نظر گرفته شده HEPA بوده و یک فیلتر اضافی هوا دارد. فلیتر هوای این مدل قابل تعویض است.

لوله خرطومی این جاروبرقی روکش بافته شده دارد و در صورت تا شدن آسیب نمی‌بیند و گره نمی‌خورد. این جاروبرقی محفظه‌ای برای قرار دادن سری‌های اضافه ندارد و ممکن است سه سری جانبی آن را گم کنید. تنظیم قدرت مکش جاروبرقی از طریق یک کلید کشویی انجام می‌شود و در کنارش کلید پاور قرار گرفته است. این مدل یک چراغ نشانگر دارد که زمان پر شدن کیسه جاروبرقی هشدار می‌دهد.طول سیم این مدل ۹متر و طول لوله خرطومی و تلسکوپی حدود سه متر است و شعاع عملکرد را به ۱۲متر می‌رساند.

* نظر هفت صبح: جاروبرقی اوژن شباهت زیادی به جاروبرقی بوش دارد که برندهای ایرانی مشابه آن را تولید کرده‌اند. با این تفاوت که این مدل برای تنظیم قدرت مکش، دکمه کشویی در نظر گرفته که امکان خرابی آن بالاتر است. همچنین هرلحظه باید خودتان را برای گم شدن سری‌های اضافه آماده کنید.
* قیمت: حدود دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان

*** تلویزیون هوشمند ۵۵اینچی لومکس
تلویزیون لومکس مدل ۵۵LU100 به تازگی روانه بازار شده. برند لومکس پیش از این صرفا پخش‌کننده و مدیا پلیر عرضه می‌کرد و تلویزیون آن از این نظر تازه وارد است. این تلویزیون ۵۵اینچی تصاویر را با کیفیت ۴K نمایش می‌دهد. از قابلیت‌های آن می‌توان به HDR، ارتقای کیفیت تصویر، ماشین زمان و هوم‌شیر برای اتصال گوشی و لپ‌تاپ به تلویزیون اشاره کرد. قاب این تلویزیون تمام فلزی و فوق باریک است که اصطلاحا به آن SU Slim می‌گویند.

تلویزیون لومکس ساندبار داخلی دارد و همراه آن دو ریموت کنترل، یکی عادی و دیگری جادویی ارائه می‌شود. این تلویزیون هوشمند است و می‌توان آن را از طریق وایفای و کابل LAN به اینترنت متصل کرد. امکان نصب برنامه‌‌های اندروید تی‌وی از دیگر قابلیت‌های تلویزیون هوشمند است. لومکس برای طراحی این تلویزیون دو درگاه USB برای اتصال فلش‌مموری و هارد اکسترنال و… در نظر گرفته و سه درگاه HDMI امکان انتقال تصاویر ۴K از دیگر وسایل دیجیتال را فراهم می‌کنند.

* نظر هفت صبح: تلویزیون لومکس به سختی در بازار پیدا می‌شود و قیمت آن تقریبا نامشخص است. برای همین نمی‌توانیم آن را با دیگر مدل‌ها مقایسه کنیم. تلویزیونی که نتوان آن را خرید، طبیعتا نمی‌تواند گزینه خوبی باشد.
* قیمت: به‌سختی در بازار پیدا می‌شود

کدخبر: ۳۶۷۶۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر