کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۱۸۹۹
تاریخ خبر:

بهترین ۲۴‌ساعتِ تاریخ لژیونرهای فوتبال ایران

روزنامه هفت صبح | اول هفته رویایی لژیونرهای ایران را مهدی طارمی شروع کرد. او که هفته گذشته از سوی یوفا به عنوان بهترین بازیکن بازی پورتو و آث‌میلان انتخاب شده بود، شنبه شب مقابل توندلا در لیگ پرتغال عقده‌گشایی و همه بدشانسی‌هایش مقابل آث‌میلان را جبران کرد.

او در دقیقه ۲۰ بازی اولین گل تیمش را به ثمر رساند، ۸ دقیقه بعد با توپ‌ربایی از مدافعان توندلا یکی از آنها را وادار به انجام خطا کرد تا داور تیم حریف را ۱۰ نفره کند، در دقیقه ۴۳ روی ریباند ضربه ایستگاهی دیاز، گل دوم پورتو را زد و در نهایت در دقیقه ۷۹ سومین گلش را هم زد تا دومین هت‌تریکش در فوتبال پرتغال را ثبت کند.

سایت معتبر هواسکورد به نمایش او در این بازی نمره ۹٫۳ داد. نکته جالب درباره طارمی علاقه او به گلزنی به تیم توندلا است. مهاجم بوشهری تیم ملی تا امروز چهار بار مقابل توندلا بازی کرده و در همه بازی‌ها موفق به باز کردن دروازه این تیم شده و تا امروز شش گل به این تیم زده است. طارمی با این سه گل، تعداد گل‌هایش در این فصل لیگ پرتغال را به عدد هفت رساند و فعلا آقای گل است.

نفر دوم جدول گلزنان هم لوییز دیاز هم‌تیمی طارمی در پورتو است. گلزنی‌های او دیگر کاملا عادی شده و سرمربی پورتو حتی از هت‌تریک او هم به وجد نمی‌آید و مدعی می‌شود که طارمی فقط وظیفه‌اش را انجام می‌دهد! پورتو در پایان هفته نهم لیگ پرتغال با ۲۳ امتیاز و یک امتیاز کمتر از بنفیکا در رده دوم جدول قرار دارد.

سردار آزمون؛ موتوری که با انتقاد روشن شد: دو بازی بدون گل در تیم ملی و دو بازی بدون گل در لیگ روسیه یکی از طولانی‌ترین ادوار ناکامی آزمون در سال‌های اخیر بود. کار به جایی رسید که در بازی هفته گذشته تیمش نیمکت‌نشین شد و سماک سرمربی زنیت هم تلویحا از ناآمادگی او ابراز نارضایتی کرد‌ اما یکشنبه شب، سردار برگشت و با درخشش خود منتقدانش را به سکوت دعوت کرد. او در بازی مقابل اسپارتاک مسکو، آغازگر یک پیروزی بزرگ برای زنیت بود.

در دقیقه ۲۰ گل اول تیمش را زد و پس از اینکه کلودینیو در دقیقه ۲۸ دومین گل را هم به ثمر رساند، سردار دست به کار شد و در دقیقه ۳۶ با یک ضربه سر، زنیت را به سومین گلش رساند. این بازی با نتیجه شگفت‌انگیز ۷ بر یک به سود زنیت به پایان رسید و سردار تا پایان در زمین حضور داشت. بازی بعدی زنیت مقابل دینامومسکو تیم دوم جدول است و اگر تیم سردار برنده این بازی شود، با اختلاف ۶ امتیاز نسبت به این تیم فاصله‌اش را در صدر با دیگر تیم‌ها بیشتر خواهد کرد.

حاج کریم و حاج صفی ‌دو گل ایرانی برای آ ا ک : یکشنبه شب فوتبال ایران در سوپرلیگ یونان هم سهمیه گل داشت. آاک در حالی که کریم انصاری‌فرد و میلاد محمدی را در ترکیب خود داشت، به مصاف تیم وولوس رفت. در اواخر نیمه اول انصاری‌فرد پاس عرضی هم‌تیمی‎‌اش را در داخل محوطه شش قدم قطع کرد و با ضربه‌ای دقیق دروازه حریف را باز کرد و در وقت‌‎های تلف شده نیمه دوم هم زوبر گل دوم را زد.

وولوس در دقیقه ۷۹ یکی از گل‌ها را جبران کرد و در حالی که در وقت‌های تلف شده بازی به دنبال گل تساوی بود، احسان حاج‌صفی در دقیقه ۹۹ روی یک ضدحمله گل سوم آاک را زد و پیروزی تیمش را قطعی کرد. او در دقیقه ۹۲ وارد زمین شده بود! با این پیروزی، آاک ۱۶ امتیازی شد و با یک امتیاز کمتر نسبت به المپیاکوس در رده دوم جدول ایستاد.

گل تمام ایرانی در لیگ اوکراین: در هفته دوازدهم لیگ اوکراین، تیم زوریا با زوج ایرانی خود در خط حمله یعنی اللهیار صیادمنش و شهاب زاهدی به مصاف تیم کولوس رفت. با پاس دقیق زاهدی به صیادمنش، زوریا در دقیقه ۳۸ به گل رسید و با همین گل، سه امتیاز شیرین به حساب این تیم واریز شد.

این دومین گل متوالی ۳ امتیازی صیادمنش برای زوریا در هفته اخیر بود. او پنجشنبه گذشته هم در لیگ کنفرانس اروپا با یک سوپرگل، تیمش را مقابل زسکا صوفیه بلغارستان برنده کرد و گلش هم در فهرست کاندیداهای بهترین گل هفته لیگ کنفرانس قرار گرفت. زوریا در حال حاضر با ۲۳ امتیاز در لیگ اوکراین چهارم است.

قلی‌زاده؛ تک ستاره شارلروا: قبل از همه این درخشش‌ها، این علی قلی‌زاده بود که جمعه شب در لیگ بلژیک درخشیده بود. او در ترکیب ثابت شارلروا قرار داشت و در همان ۲۰ دقیقه اول نسخه این تیم را پیچید. در دقیقه ۹ پاس گل اول تیمش را داد و در دقیقه ۲۰ خودش گل دوم را زد. این بازی با پیروزی ۳ بر یک شارلروا به پایان رسید و قلی‌زاده به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. او در بازی قبلی تیمش هم مقابل گنک یک گل دیدنی به ثمر رسانده بود. شارلروا در پایان هفته دوازدهم با ۲۰ امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد.

کدخبر: ۴۲۱۸۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر