کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۳۴۸۷
تاریخ خبر:

بهار افت خودروسازان در آمریکا!

هفت صبح|در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ تعداد خریداران خودرو در آمریکا حدود ۱۲۵ هزار نفر کاهش یافت تا نگرانی درباره سقوط صنعت خودرو بیشتر شود.

بررسی عملکرد ماه مارچ بازار خودرو آمریکا و مقایسه وضعیت فروش خودرو در این کشور طی فصل بهار نشان می‌دهد برخلاف ادعای دونالد ترامپ، اوضاع در آمریکا چندان هم خوب نیست. از آنجا که صنعت خودرو و تولید سالانه ۱۱ میلیون دستگاه اتومبیل در آمریکا این کشور را به دومین سازنده این محصول تبدیل کرده، تاثیر رکود این بخش بر اقتصاد و جامعه آمریکا عمیق است و حالا این صنعت هفتمین افت خود را طی نه ماه اخیر سپری کرده است. در آخرین سکانس هم، در مارچ ۲۰۱۹ میزان افت به نرخ ۳٫۱ درصدی رسیده و کل فروش خودرو در این بازار روی عدد ۱۶۰۵۷۱۵ دستگاه متوقف شده است. با این حساب کل فروش خودرو در طول سه ماهه نخست سال به کمتر از ۴ میلیون دستگاه رسید که خبر چندان خوبی برای صنعت خودرو نیست. آمارهای موسسه آمریکایی سار (SAAR) از افت ۳٫۲ درصدی خرید خودرو در این بازار و توقف حجم فروش روی محدوده ۳٫۹۸۹ میلیون دستگاه حکایت دارد. بد نیست بدانید سال گذشته همین موقع فروش خودرو در امریکا در مرز ۴٫۱۲۵ میلیون دستگاه قرار داشت.
در بین خودروسازان ناکام ماه مارچ هم نام اغلب بزرگان به چشم می‌خورد. از فورد و جنرال موتورز و فیات کریسلر تا تویوتا، گروه رنو نیسان میتسوبیشی و حتی مرسدس بنز همگی نرخ‌هایی کمتر از مارچ ۲۰۱۸ را در زمینه فروش به ثبت رسانده‌اند. البته طبق معمول جنرال موتورز با فروش ۲۷۱ هزار دستگاهی بزرگترین خودروساز این بازار است اما افت ۸٫۳ درصدی در مارچ و نزول ۷ درصدی در بهار که فروش گروه را به کمتر از ۶۶۶ هزار دستگاه در بهار رسانده واقعا نگران گننده است. پشت سر جنرال موتورز گروه فورد قرار دارد که با حدود ۲۳۰ هزار دستگاه فروش و افت ۵٫۲ درصدی، دومین خودروساز بزرگ بازار است. این شرکت در بهار هم افت داشته و با نزول ۱٫۲ درصدی، مجموعا ۵۸۶ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریانش داده است. تویوتای ژاپنی هم با افت ۳٫۵ درصدی و فروش ۲۱۴ هزار دستگاهی، مارچ را به بدترین شکل ممکن سپری کرد. عملکرد این شرکت به عنوان سومین غول بازار آمریکا نشان می‌دهد در بهار ۲۰۱۹ توانسته حدود ۵۴۳ هزار نفر خریدار داشته باشد که نشان از افت ۵ درصدی این خودروساز معتبر دارد. طبق معمول چهارمین برند بازار آمریکا هم گروه چندمنظوره فیات کریسلر است که با فروش ۲۰۰ هزارتایی در مارچ و رسیدن به عدد فروش ۴۹۸۴۲۵ دستگاه در بهار ۲۰۱۹، علیرغم افت محسوس یکی از بازیگران مهم این بخش به شمار می‌رود.
بعد از این چهار گروه، به نام‌هایی چون نیسان، هوندا و کیاهیوندای می‌رسیم که در ماه مارچ به ترتیب ۱۷۰، ۱۴۳ و ۱۱۸ هزار دستگاه فروش داشته‌اند. پشت سر این غول‌های مشهور هم گروه فولکس واگن قرار دارد و پس از این مجموعه هم اغلب برندهای پریمیوم و نیمه لوکس اعم از مرسدس بنز و ب.ام.و جا خوش کرده‌اند.
نکته جالب آمار فروش ماه ماچ و البته فصل بهار، ادامه رشد فروش شرکت‌هایی همچون رام، پورشه، میتسوبیشی و لکسوس است. در عین حال تسلا با تعدیل نرخ رشد، کماکان روی دور افزایش فروش قرار دارد.

کدخبر: ۲۵۳۴۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر