کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۲۸۷۱
تاریخ خبر:

بن‌سلمان: حمله به آرامکو اقدام جنگی بود

خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی نوشت: «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در مصاحبه با شبکه سی بی سی آمریکا گفت: «با مایک پامپئو(وزیر خارجه آمریکا) هم عقیده‌ام که گفته حمله به تاسیسات نفتی آرامکو اقدام جنگی از طرف ایران است.»

ایران هرگونه دخالت در حمله اخیر به پالایشگاههای شرکت آرامکو را قویا رد کرده است و تاکید کرده است که آمریکا و عربستان سعودی به این دلیل که نمی‌خواهند قدرت موشکی انصارالله را قبول کنند آن را به ایران نسبت می‌دهند. انصارالله نیز رسما مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

بن سلمان در ادامه گفته که اگر جامعه بین‌المللی اقدامات بازدارنده در قبال ایران اتخاذ نکند قیمت نفت ممکن است به طور فزاینده‌ای افزایش یابد.

با این حال ولیعهد سعودی در ادامه تاکید کرد که وی راه حل سیاسی را به راه حل نظامی ترجیح می‌دهد چرا که «وقوع هرگونه جنگ بین تهران و ریاض اقتصاد جهانی را به ورطه سقوط می‌کشاند.»

بن سلمان که برای اولین بار درباره حملات سهمگین به آرامکو که قلب اقتصاد عربستان سعودی است صحبت می‌کند گفت: اگر جهان یک موضع قوی و قاطع برای بازدارندگی در برابر ایران نگیرد، ما شاهد افزایش تنش‌ها با ایران خواهیم بود که منافع جهان را تهدید می‌کند. عرضه نفت مختل می‌شود و قیمت نفت نیز شدیدا بالا خواهد رفت طوری که تا کنون شاهد آن نبوده‌ایم.

به گزارش رویترز، ولیعهد سعودی در ادامه مصاحبه خود افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باید با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار کند تا یک توافق جدید پیرامون برنامه هسته‌ای و فعالیتهای ایران در سراسر خاورمیانه منعقد شود.

کدخبر: ۲۸۲۸۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Amirkhan56

    حتما عملیات گسترده جدید حوثی ها هم کار ا یران بوده!