کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۸۷۹۴
تاریخ خبر:

بنجل بازاری به نام لیگ‌برتر

روزنامه هفت صبح| ظاهرا قرار است از فصل آینده تیم‌های لیگ‌برتر بتوانند بازیکنان خارجی بیشتری جذب کنند. گفته می‌شود به دلیل جلوگیری از افزایش قیمت نجومی و غیرمنطقی بازیکنان و ستاره‌های داخلی است که چنین تصمیمی گرفته شده ‌ اما حتی در همین فصل گذشته که بازیکنان خارجی کمتری در لیگ‌برتر حضور داشتند، بسیاری از آنها به شدت ضعیف بودند و این باعث می‌شود تا نگران فصل آینده باشیم. به همین بهانه عملکرد خارجی‌های فصل گذشته لیگ‌برتر را به‌طور اجمالی مرور می‌کنیم.

پرسپولیس (شیخ دیاباته، وحدت هنانوف، یورگن لوکادیا، لئاندرو پریرا)
بازیکنان خارجی قهرمان لیگ‌برتر سهم چندانی در قهرمانی این تیم نداشتند. دیاباته بیشتر از اینکه تمرین و بازی کند، مصدوم بود و فقط 3 گل زد. وحدت هنانوف در بیشتر بازی‌ها نیمکت‌نشین بود و بازی نکرد و فقط در بازی تراکتور بود که توانست با گلش در وقت‌های اضافه پرسپولیس را به پیروزی برساند. لوکادیا در نیم‌فصل اول عملکرد خوبی داشت و 6 گل زد اما قبل از دربی رفت ایران را ترک کرد و رفت. لئاندرو پریرا هم که با قراردادی گران‌قیمت به پرسپولیس آمد کار خاصی نکرد، یک گل مشکوک زد و یک پنالتی هم مقابل پیکان گرفت.

سپاهان (ایگور کاتاتو، مانوئل فرناندز، الویس کامسوبا، سیلوریا رناتو، نیلسون جونیور)
در دو پنجره نقل و انتقالاتی سپاهان 5 بازیکن خارجی به خدمت گرفت که هیچ کدام از آنها تبدیل به بازیکن کلیدی و مهمی نشدند. مانوئل فرناندز به عنوان ملی‌پوش سابق پرتغال و همبازی رونالدو آمد اما یا مصدوم بود یا حاشیه داشت. کامسوبا هم به دلیل مصدومیت دو سه هفته قبل از پایان فصل جدا شد و رفت. رناتو در نقل و انتقالات نیم‌فصل از سپاهان رفت و در سری B برزیل مشغول بازی شد. نیلسون جونیور هم پس از پایان فصل تمدید نکرد و جدا شد. فعلا فقط کاتاتو در اصفهان مانده که او هم مصدوم است و به محض بهبود مصدومیتش ایران را ترک خواهد کرد!

استقلال (عزیزبک آمانوف، کوین یامگا، رافائل سیلوا)
برخلاف همیشه، استقلال این بار خارجی‌های خوبی را به خدمت گرفته بود. حتی آمانوف ازبک هم از نظر فنی در سطح خوبی قرار داشت اما سلیقه ساپینتو چیز دیگری بود و او در نیم‌فصل از استقلال رفت. کوین یامگا یکی از بهترین خارجی‌های این فصل بود که اگر در هفته‌های پایانی مصدوم نمی‌شد شاید استقلال می‌توانست قهرمان لیگ‌برتر شود. سیلوا هم مدافع میانی فیکس استقلال بود که نمایش‌های خوبی داشت و احتمالا فصل بعد هم در این تیم خواهد ماند.

تراکتور (ریکاردو آلوز، گوستاو ووگنین، صفا هادی، روبرتو گومز)
دو بازیکن پرتغالی این فصل تراکتور عالی ظاهر شدند. آلوز که بیشترین پاس گل را در لیگ بیست و دوم به همبازیانش داد و ووگنین هم خوب بود اما در سایه آلوز قرار گرفت. صفا هادی عراقی هم توانست تبدیل به یک بازیکن کلیدی در خط هافبک تراکتور شود. فقط روبرتو گومز اسپانیایی بود که برخلاف انتظارات، نتوانست جایگاهی در ترکیب این تیم پیدا کند.

گل‌گهر (اریک بایناما، استنلی کی‌روش، وزلی گومز)
تیم تحت هدایت سرمربی تیم ملی، در لیگ بیست و دوم خارجی‌های عجیبی داشت. بایناما که حتما معرف حضورتان هست. او همان کسی است که به دلیل نداشتن مجوز باعث شد تا فصل گذشته گل‌گهر در 3 بازی 3 بر صفر بازنده اعلام شود. او در این فصل خیلی زحمت کشید و توانست یک گل برای تیمش بزند! استنلی کی‌روش پا به سن گذاشته هم زیاد مصدوم شد و فقط دو گل زد و وزلی گومز هم یک بازیکن کاملا معمولی بود!

مس رفسنجان (جفرسون باهیا، گادوین منشا، لوسیانو پریرا)
باهیا مدافع برزیلی مس عملکرد خوبی در این تیم داشت و یکی از عوامل اصلی خط دفاع مستحکم مس در لیگ بیست و دوم بود و دو گل هم زد. منشا و پریرا هم که کاملا شناخته شده هستند. هر دو در این فصل افت فاحشی داشتند و در حالی که هر دو سابقه آقای گلی در لیگ برتر را داشتند، روی هم رفته فقط 5 گل برای مس زدند!

فولاد خوزستان (الکس الگریا، کریستوفر کنت، روبرتو تورس، یوکیا سوگیتا)
خارجی‌های پر سر و صدای فولاد انتظارات را برآورده نکردند. الگریای اسپانیایی فقط یک گل زد. روبرتو تورس هم به جز سوپرگلی که به پرسپولیس زد، کار مهمی انجام نداد. کنت در درازه عملکرد قابل قبولی داشت و سوگیتا هم با مصدومیت به این تیم پیوست و در پایان فصل جدا شد!

آلومینیوم اراک (هانسل زاپاتا، والنتینو یوئل)
زاپاتای کلمبیایی مهاجمی بود که اگر‌چه فقط 3 گل زد اما از نظر فنی در سطح بالایی قرار داشت و توجه چند تیم مدعی را هم به خود جلب کرد. اما یوئل سودانی یک بازیکن معمولی بود که در نیم‌فصل از آلومینیوم جدا شد.

ذوب‌آهن (احسان پنج‌شنبه، دارکو بیدوف)
دو بازیکن کاملا معمولی که دوران حضورشان در ذوب‌آهن خیلی کوتاه بود. بیدوف مصدوم و دیپورت شد، پنج‌شنبه تاجیکستانی هم بعد از چند هفته نمایش ضعیف از این تیم جدا شد!

پیکان (شرزود تمیروف، تیتو اوکلو)
گل‌های سرسبد بنجل‌های لیگ بیست و دوم خارجی‌های پیکان بودند. تمیروف که از پرسپولیس کنار گذاشته شده بود به این تیم پیوست و در طول فصل یک گل زد و در نهایت جدا شد. اوکلو مهاجم سودانی هم که در تست تیم دسته یکی و منحل شده پدیده رد شده بود، به این تیم پیوست و بدون حتی یک گل از ایران رفت.

نساجی مازندران (آداما نیانه)
این مهاجم مالیایی به عنوان آقای گل سابق لیگ دوی فرانسه به نساجی پیوست اما حتی یک گل هم نزد و فصل را با ناکامی به پایان برد.

صنعت‌نفت آبادان (شریدین بابایف، شرف ‌ محی‌الدینوف، سباستین پرز، جلیل مظهر)
4 بازیکن کاملا معمولی و ضعیف که فقط یکی از آنها به نام بابایف در یک بازی موفق به گلزنی برای صنعت‌نفت شد. 3 بازیکن دیگر کوچک‌ترین کمکی به نفت نکردند و معلوم نیست تکلیف‌شان چه خواهد شد.

مس کرمان (بورا کونووکادو، جورج مراد برایم، رون تونگیک)
یکی از گینه بیسائو، یکی از سوئد و دیگری از استرالیا! فقط تونگیک بازیکن نسبتا خوبی بود که او هم با سقوط مس به لیگ یک از این تیم جدا شد!

کدخبر: ۵۱۸۷۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1622093603

    به جای خرید خارجی ها، بهتر نیست از تیم ا مید وارد تیم بزرگسالان کنند…هم میتونه هز ینه ی کمتری نسبت به ستاره ها داشته باشند و هم جوانگرایی انجام گرفته است.