کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۸۸۹۶
تاریخ خبر:

بقایای موشک چینی بالاخره به‌کجا برخورد کرد؟

اظهار نظرهای متناقضی درباره محل سقوط موشک چینی منتشر شده است.

مرکز فضایی چین گفته است که بقایای موشکشان که در حال حرکت به سمت زمین بود در اقیانوس هند سقوط کرده است. رسانه‌های دولتی چین اعلام کرده‌اند که بخش اصلی موشک در هنگام عبور از جو نابود شده است و زباله‌های آن صبح امروز در غرب مالدیو و در اقیانوس هند سقوط کرده است.

تا قبل از این گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره مکان احتمالی تصادف موشک با زمین وجود داشت و مسئولان آمریکایی هشدار داده بودند که سقوط موشک با زمین در مناطقی منجر به مرگ افراد بشود. از سویی مسئولان چینی تاکید می‌کردند که خطر این موضوع بسیار کم است.

مسئولان چینی حالا گفته‌اند که ساعت ۱۰:۲۴ دقیقه به وقت پکن در روز یکشنبه موشک چینی که در حال سقوط به سمت زمین بود وارد جو شده است و این اتفاق هیچ زخمی یا خسارتی نداشته است. آن‌ها می‌گویند این زباله فضایی ۲۰ تنی وارد اقیانوس هند شده است. اما از سویی فرماندهی فضایی آمریکا اعلام کرده است که موشک از روی شبه جزیره عربی وارد جو شده زمین شده است و با عدم تایید صحبت‌های مرکز فضایی چین آن‌ها گفتند که هنوز معلوم نیست که موشک به خشکی یا دریا برخورد کرده است.

مرکز فضایی اسپیس ترک هم که از اطلاعات ارتش آمریکا استفاده می‌کند اعلام کرده که موشک قبل از این که در اقیانوس هند سقوط کند، در آسمان عربستان مشاهده شده است.

به گزارش خبرآنلاین، این زباله فضایی، بخش عظیمی از یک موشک چینی است که چندی پیش به فضا پرتاب شد. این بخش موشک حدود ۳۰متر طول و ۲۲ تن وزن دارد و کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که در روزهای ابتدایی همین هفته وارد اتمسفر شده و به زمین برخورد می‌کند.

کدخبر: ۳۸۸۸۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر