کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۳۳۸۸
تاریخ خبر:

بعد از ماه صفر منتظر پخش خندوانه باشیم؟

روزنامه هفت صبح، مرجان فاطمی | رامبد جوان از مدت‌ها پیش در تدارک تولید مسابقه‌ اینترنتی «استندآپ شو» بود؛ مسابقه‌ای که عنوان «بزرگ‌ترین مسابقه استندآپ ایران» را برای آن درنظر گرفته و اعلام کرده بود که خیلی زود از آن رونمایی می‌شود. «استندآپ شو» مجوز بارگذاری نگرفت و همین مسئله با واکنش‌ها و حواشی زیادی روبه‌رو شد.

در چند روز گذشته گمانه‌زنی‌های زیادی درباره‌ توقف بارگذاری این مسابقه صورت گرفته که در بخش مهمی از آنها بحث مخالفت صداوسیما با تولید این اثر مطرح است. گویا صداوسیما ترجیح می‌دهد این مسابقه به جای فضای مجازی در شبکه نسیم ساخته شود. هفت صبح بررسی می‌کند.

*** ماجرای استندآپ شو
ماجرا از این قرار است که رامبد جوان چند وقت پیش اعلام کرد از آنجایی که به خاطر شیوع ویروس کرونا امکان ساخت برنامه در ابعاد گسترده وجود ندارد می‌خواهد بزرگ‌ترین مسابقه استندآپ ایران را در فضای مجازی برگزار کند. این طرح زمانی مطرح شد که مجوزهای برنامه‌ها و سریال‌ها و مسابقات مجازی در اختیار وزارت ارشاد بود و هنوز صحبتی از به میان آمدن پای صداوسیما در اعطای مجوز مطرح نبود. رامبد جوان فراخوان داد و از میان تعداد زیادی ویدئو، ۱۲نفر را انتخاب کرد. تمام فعالیت‌ها صورت گرفت و نهایتا در شبی که قرار بود اولین قسمت بارگذاری شود همه چیز به‌هم خورد.

*** پای خندوانه در میان است
آنطور که شنیده می‌شود رامبد جوان برای دریافت مجوز «استندآپ شو» درخواست داده اما صداوسیما این درخواست را رد کرده است. علت هم که کاملا مشخص است. چرا صداوسیما باید حرکت مهمی تحت عنوان «بزرگ‌ترین مسابقه استندآپ کمدی ایران» را واگذار کند؟ آن هم در شرایطی که بستر تولید و پخش چنین برنامه‌ای کاملا در تلویزیون مهیاست و پخش آن می‌تواند تا مدت‌ها مخاطبان را سرگرم کند.

صداوسیما به رامبد جوان پیشنهاد داده است که این مسابقه را برای شبکه نسیم بسازد. رامبد هم پذیرفته که فصل جدید «خندوانه» را بسازد و مسابقه‌ «استندآپ شو» را مثل «خنداننده شو» داخل این برنامه بگنجاند. پیشنهاد صداوسیما این بوده که رامبد جوان از همین حالا کار روی فصل جدید «خندوانه» را شروع کند و بعد از ماه صفر، آن را با محوریت «استندآپ شو» روی آنتن ببرد.

*** خندوانه در ایام کرونا؟
فصل جدید «خندوانه» قرار بود برای شب عید نوروز تولید شود اما رامبد جوان اعلام کرد تا زمانی که بحث شیوع ویروس کرونا مطرح است نسبت به سلامت تماشاچی‌های داخل استودیو نگران است و نمی‌تواند «خندوانه» را تولید کند. تاکیدش هم روی این مسئله بود که برنامه‌ای مانند «خندوانه» بدون حضور تماشاگران جذابیتی ندارد و بهتر است ساخته نشود. خب حالا سوال اینجاست که آیا رامبد جوان، در شرایط فعلی که شیوع ویروس کرونا گستردگی بیشتری یافته، حاضر می‌شود برای بعد از ماه صفر، «خندوانه» را تولید کند؟

اگر به خاطر داشته باشید رامبد جوان اولین فردی بود که در زمان شیوع کرونا، اقدام به ساخت برنامه‌ اینستاگرامی «خونه بازی» کرد و تاکید داشت که مخاطبان در ایام قرنطینه باید خانه بمانند و بیرون نروند. او از آنجایی که نگران حال مردم برای رفتن به سینماها در این شرایط بود، فیلم «طلا» را به عنوان دومین فیلم، به صورت آنلاین اکران کرد. حالا با تمام این نگرانی‌ها و در شرایطی که اکثر برنامه‌ها بدون حضور تماشاچی روی آنتن می‌روند حاضر می‌شود برای تلویزیون «خندوانه» بسازد؟

*** پایان نگرانی؟
البته مسئله‌ دیگری هم در این میان مطرح است. اینکه به‌هرحال رامبد جوان قصد داشت مسابقه‌ «استندآپ شو» را تولید کند و طبیعتا در این مسابقه هم مجبور بود افراد زیادی را دور هم جمع کند. حتی اگر این مسابقه به صورت محدود هم برگزار می‌شد و تماشاچی زیادی نداشت باز هم چنین حرکتی بدون جمع شدن عده‌ای دور هم اتفاق نمی‌افتاد و همین هم می‌توانست خطرناک باشد. این احتمال وجود دارد که رامبد جوان بعد از گذشت این چند ماه، واقعا تصمیمش را برای برنامه‌سازی گرفته باشد و برای تولید فصل جدید «خندوانه» هم تمهیداتی بیندیشد.

*** تلویزیون به دنبال رامبد
بعد از سفر رامبد جوان به کانادا برای تولد فرزندش پای حواشی زیادی به میان آمد که یکی از آنها قطع همکاری تلویزیون با رامبد بود. پخش «خندوانه» از اسفندماه، این مسئله را نوید داد که ماجرای ممنوع‌التصویری و عدم همکاری تلویزیون با رامبد منتفی است اما کماکان خیلی‌ها گمان می‌کردند عدم تولید «خندوانه» برای نوروز به همین اختلاف‌ها برمی‌گردد. حالا اما خود صداوسیما از رامبد جوان درخواست کرده است که برنامه جدیدش را برای این رسانه بسازد و این مسئله نشان می‌دهد که تلویزیون کاملا به دنبال رامبد است و می‌داند در صورت تولید فصل جدید «خندوانه» و برگزاری مسابقه استندآپ شو حتما پیروز اصلی میدان است.

کدخبر: ۳۴۳۳۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر