کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۸۸۷۳
تاریخ خبر:

بشقاب پرنده یا شیطنت روس‌ها و چینی‌ها؟

روزنامه هفت صبح | با خروج تازه‌ترین گزارش‌های اطلاعاتی طبقه‌بندی شده در آمریکا، یک‌بار دیگر یوفوها روی دور آمده‌اند و شایعات در مورد بشقاب پرنده‌ها بالا گرفته است. این گزارش‌ها می‌گویند دولت ایالات‌متحده بیش از ۱۴۰ بشقاب پرنده دیده است. هفته گذشته هم اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا جلسه توجیهی محرمانه‌ای را با مسئولان اف‌بی‌آی و مقامات نیروی دریایی ایالات متحده داشتند تا در مورد پدیده‌های هوایی ناشناخته (UAP) که برخی آن را تهدیدی برای امنیت ملی خوانده‌اند، بحث کنند.

اما آیا واقعا باید موضوع بشقاب پرنده‌ها را جدی گرفت؟ براساس یک گزارش اطلاعاتی از حالت طبقه‌بندی خارج شده در آمریکا، دولت این کشور با بیش از ۱۴۰ مورد از آنچه «پدیده‌های هوایی ناشناس (UAP)» می‌خواند یا به‌طور رایج‌تر «یوفو»(UFO) یا بشقاب پرنده، برخورد داشته است. به نقل از پایگاه هیل، دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی که برای کنگره این کشور فرستاد عنوان کرد، از مجموع این ۱۴۴ برخورد رخ داده از سال ۲۰۰۴ تاکنون تنها یک مورد با اطمینان بالا شناسایی شده و مابقی آنها یک راز باقی مانده‌اند.

این گزارش به ارائه چند توضیح ممکن برای این مشاهدات ازجمله شلوغی در هوا، پدیده‌های جوی طبیعی، برنامه‌های فوق‌محرمانه دولت آمریکا و سیستم‌های دشمنان خارجی پرداخته اما در را به روی توضیحات «دیگر» نیز باز گذاشته است. این گزارش به ارائه یک روایت علنی نادر از آنچه دولت درباره این حوزه می‌داند و آنچه نمی‌داند، پرداخته است؛ حوزه‌ای که مدت‌هاست تصورات عمومی را به‌ویژه آنهایی که به‌دنبال نشانه‌هایی از حیات فرازمینی هستند، به خود مشغول کرده است.

در گزارش منتشر شده در روز جمعه عنوان شد، از این ۱۴۴ مورد، ۱۸ مورد در بردارنده این بوده که ناظران به گزارش «مشخصه‌های پروازی یا الگوهای تحرک غیرعادی» UAP پرداختند.در این گزارش بیان شده است: برخیUAPها ظاهرا در هوا و در باد ساکن باقی ماندند، برخلاف جریان باد حرکت کردند، به ناگهان مانور دادند یا با سرعت قابل توجه حرکت کردند، در حالی که بدون ابزارهای پیشران قابل تشخیص بودند. در همین حال یک مقام ارشد آمریکایی که نامش را فاش نکرد به رویترز گفت، مقام‌های آمریکایی اطلاعاتی که نشان بدهد این اشیا ماهیت فرازمینی دارند، ندارند.

او در پاسخ به سوالی درباره توضیحات احتمالی درباره «بیگانگان» گفت: این هدف این نیروی ضربت و اینکه به‌دنبال ارزیابی هرگونه جست‌وجو برای حیات فرازمینی باشد، نیست. این مسئولیت کار ما نیست. از ۱۴۴ مورد گزارش شده‌ای که ما با آنها در اینجا سروکار داریم، نشانه‌ای روشن که برای آنها توضیح غیرزمینی وجود داشته باشد، نداریم اما ما به هرجایی که داده‌ها ما را ببرند، می‌رویم.همچنین در این گزارش آمده است: برخی از این پدیدها ممکن است تکنولوژی‌های به‌کار گرفته شده از سوی چین، روسیه، کشورهای دیگر، یا یک موجودیت غیردولتی بوده باشند.

کدخبر: ۳۹۸۸۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر