کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۵۶۴۸
تاریخ خبر:

بسته خبری | قیمت جدید کالاهای اساسی و علت واریز نشدن یارانه

پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت را در حالی پشت سر می‌گذاریم که دولت بالاخره قیمت کالاهای اساسی پس از پرداخت یارانه‌های جدید را اعلام کرد. پس پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت رسما یک دوره تازه در تاریخ احتماعی ایران به‌حساب می‌آید. دست برقضا طی ۲۴ ساعت گذشته تنها سه‌نفر بر اثر بیماری کرونا درگذشته‌اند و اگر دنبال اخبار دیگر هستید باید به واکنش همسر اول گوگوش یا مصاحبه عجیب بهنوش بختیاری اشاره کنیم. واکش زاکانی به ماجرای شهردار برکنار شده یکی از ناحیه‌های تهران و

شماره یک | قیمت کالاهای اساسی اعلام شد

مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات، چهار کالایی هستند که شیوه پرداخت یارانه آنها تغییر پیدا کرده و از امروز قیمت‌شان تغییر می‌کند. با وجود انتشار نامه‌ای در فضای مجازی، تا این لحظه به‌طور رسمی قیمت جدید لبنیات و و اعلام شده است. قیمت شیرنایلونی ۹۰۰گرمی ۱/۵درصد چربی ۱۵ هزار تومان، شیر بطری یک لیتری ۱/۵درصد چربی ۱۸ هزار تومان، ۲/۵کیلویی با ۱/۵درصد چربی ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان، پنیر ۴۰۰ گرمی یوآف نسبتاً چرب ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده و صنایع لبنی می‌توانند از امروز نرخ‌های جدید را اعمال کنند. همچنین پیرو اطلاعیه شماره ۲ ستاد تنظیم بازار، قیمت مصرف کننده روغن مایع آفتاب گردان ۸۱۰ گرمی پخت و پز ۶۳ هزار تومان و قیمت مصرف کننده روغن مایع ۸۱۰ گرمی سرخ کردنی ۶۲ هزار تومان خواهد بود. از امروز قیمت هر کیلو مرغ گرم برای مصرف کننده ۵۹ هزار و۸۰۰ تومان و هر کیلوتخم مرغ ۳۹ هزار و۸۰۰ تومان، خواهد بود. پرویز فروغی دبیر کانون مرغداران کشور هم به ایسنا گفته قیمت مصوب جدید هر کیلو مرغ گرم از امروز ۲۲ اردیبهشت ماه، برای مصرف‌کننده ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد شد.

شماره دو | علت واریز نشدن یارانه به‌حساب بعضی خانوارها

واریز نشدن یارانه جدید به حساب برخی از سرپرستان خانوار که پیش از این جزو دریافت‌کنندگان یارانه نقدی بودند وهنوز هم تمکن مالی قرارگیری در دهک دهم را ندارند، موجب ایجاد برخی ابهامات و نارضایتی افراد شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد علت اصلی این امر، تکمیل نشدن سامانه اطلاعات رفاه ایرانیان است. مشاهدات میدانی حاکی از آن است که برخی افراد که وضعیت درآمدی نسبتاً متوسطی دارند و پیش از این هم یارانه دریافت می‌کردند، از فهرست یارانه‌بگیران حذف شده‌اند. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این سامانه به صورت ۱۰۰درصد تکمیل نشده است و هنوز ۵ درصد تا تکمیل آن باقی مانده است اما برخی کارشناسان دولت الکترونیک اعتقاد دارند که اطلاعات این سامانه هم ناقص بوده و هم اینکه از سال ۱۳۹۹ تاکنون بروزرسانی نشده است. دولت انتظار دارد وضعیت این افراد با ثبت شکایت در سامانه و انجام بررسی‌‌‌های لازم روشن شود.

شماره سه | ادامه حاشیه‌های مصاحبه فائقه آتشین

مصاحبه گوگوش

همسر اول فائقه آتشین (گوگوش) معتقد است او در مصاحبه با هما سرشار دروغ گفته تا خودش را محبوب کند و شخصیت فرزندش را زیر سوال برده در صورتی که اصلا مادر خوبی نبوده است. محمود قربانی می‌گوید خانم گوگوش شما دروغ گفتید و شخصیت خودتان را زیر سوال بردید برای اینکه بتوانید کارهای شیک شبکه ورشکسته را پیش ببرید. حتی برای این کار از کامبیز مایه گذاشتید، کسی که اتفاقا پدر خوبی برای بچه‌هایش است و شما را بسیار دوست دارد و وقتی نامتان می‌آید اشک در چشمانش جمع می‌شود اما شما هیچ‌گاه مادری کردن در حق او را بلد نبودید. کامبیز فرزند خوبی است، شما مادر خوبی نیستید. کامبیز به من می‌گوید پدر جواب این همه بی‌مهری را چگونه بدهم، در پاسخ به این حرف‌ها می‌گویم هیچ چیز. مادرت است و احترامش واجب، نباید حرفی بزنی». پس از ادعاهایی که فائقه آتشین (گوگوش) در مصاحبه با هما سرشار مطرح کرد، افراد زیادی از جمله محمود قربانی، مهرداد آسمانی و پولاد کیمیایی به آن‌چه او گفت واکنش نشان دادند و حرف‌هایش را دروغ دانستند

شماره چهار | سخنان بهنوش بختیاری درباره ترنس‌های سینمای ایران

بهنوش بختیاری در گفتگو با یکی از تلویزیون‌های اینترنتی گفته در سینمای ایران ترنس داریم اما اگر اعلام وجود و حضور کنند ۱۰۰درصد ممنوع‌الفعالیت می‌شوند. ترنسی داشتیم که عمل تطبیق جنسیتش را هم انجام داد ولی از وقتی که عملش را انجام داد دیگر به او کار ندادند.

شماره پنج | ماجرای انتقال ناموفق فرهاد مجیدی به پرسپولیس

فرهاد مجیدی در آستانه رسیدن به قهرمانی با استقلال است و خبرورزشی سراغ امیر عابدینی مدیرعامل سابق پرسپولیس رفته تا ماجرای انتقال ناکام فرهاد به پرسپولیس را در دهه ۷۰ یازخوانی کند. عابدینی گفته: «فرهاد مجیدی وقتی پیش من آمد، مثل حالا شخصیت خوب و دلپذیری داشت. وجداناً همین‌طور بود که گفتم. رفتار او را واقعاً پسندیدم و البته از نظر فنی هم مورد تأیید ما بود. او با کسی نیامد، تنها به باشگاه پرسپولیس آمد و قرارداد ۴۰ میلیونی هم بستیم. قرارداد نهایی شد، هر دو امضا کردیم اما ایشان جمله‌ای گفت که مانع همکاری شد. استنباط کردم مجیدی برای دریافت پول عجله دارد و شاید من نتوانم خواسته‌های او را برآورده کنم. گفتم خیالت راحت. قرارداد را پاره می‌کنم. برو استقلال و دوباره برای این تیم بازی کن. کمی به او برخورد اما گله‌ای نکرد. فقط گفت من که حرفی نزدم. همانجا قرارداد را منتفی کردیم و او به استقلال برگشت.»

شماره شش | جدیدترین آمار قربانیان و مبتلایان ویروس کرونا

وزارت بهداشت اعلام کرد در شبانه روز گذشته سه بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند تا مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۲۰۱ نفر برسد. همچنین بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۷۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۷۱ نفر از آنها بستری شدند. از سوی دیگر ۶۱ هزار و ۵۷۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده تا مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۵۳۹ دُز برسد.

کدخبر: ۴۵۵۶۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر