کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۵۳۲۶
تاریخ خبر:

برگزاری دادگاه سارقان مسلح طلافروشی کرج و غرب تهران

روزنامه هفت صبح | بیست و چهارم مرداد امسال خبر سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در کرج رسانه‌ای شد. سارقانی که بعدها مشخص شد در سرقت از طلافروشی‌های غرب تهران و یکی از شهرستان‌ها نیز دست داشته‌اند. آنها حدود هشت کیلوگرم طلا سرقت کرده و یکی از آنها سابقه سرقت از یک صرافی در سال ۹۵ را نیز دارد.

حالا جلسه رسیدگی به جرم آنها برای سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در دادسرای انقلاب کرج برگزار شد. هفته آینده حکم این سه سارق که جرم آنان محاربه است، صادر و درصورت تایید دیوان عالی کشور، اجرا خواهد شد.

جزئیات سرقت مسلحانه
۲۴ مردادماه اعضای این باند که سه متهم اصلی دارد با یک سمند بادمجانی برای سرقت اقدام می‌کنند. آنها ساعت۱۲:۵۷ از یک طلافروشی در خیابان بهشتی کرج سرقت می‌کنند. این سارقان با ماسک و دستکش خود را استتار کرده و برای سرقت به طلافروشی کرج حمله می‌کنند. حتی در طلافروشی اقدام به تیراندازی می‌کنند که به سقف برخورد می‌کند.

ماجرای سرقت از این قرار بوده است که آنها با روشی خشن با سه ضربه چاقو و اسپری اشک‌آور اقدام به سرقت سمند بادمجانی رنگ حوالی شهریار می‌کنند.سارقان حین فرار بعد از سرقت بودند که گشت راهور آنها را دنبال می‌کند. آنها سمند را جا گذاشته و سپس یک پراید را سرقت می‌کنند و دوباره بعد از یک کیلومتر پراید را رها کرده و یک پراید دیگر سرقت می‌کنند و به سمت تپه‌های حصار در کرج متواری می‌شوند، خودرو را رها کرده و به بالای تپه‌ها رفته و قاپ طلاها را جدا می‌کنند.

وقتی ماموران می‌رسند آنها موفق به فرار می‌شوند. اما بالاخره این سارقان که ماسک و دستکش داشتند شناسایی شده و در شهریورماه دستگیر می‌شوند. یکی از آنها متاهل و دارای فرزند است. آنها در ماجرای سرقت از طلافروشی‌های غرب تهران در سال ۹۹ و ۹۸ نیز دست داشتند و سه فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی در غرب تهران بزرگ نیز در پرونده‌شان ثبت شده است.

همچنین هشت نفر افراد مرتبط و خریدار اموال مسروقه در این پرونده نیز دستگیر شده‌اند. آنها اموال مسروقه و سلاح‌ها را در یک باغ در زیرزمین مخفی کرده بودند و همچنین برخی طلاها را ذوب کرده و به مالخر در تهران فروخته بودند.

متهم سابقه‌دار
یکی از افرادی که به او نسبت سرکردگی باند را می‌دهند سابقه سرقت مسلحانه از یک صرافی در تهران در سال ۹۵ را دارد. به او آن زمان حکم ده ساله دادند که بعد از دو سال و نیم با قید وثیقه آزاد شده و متواری می‌شود. او علت سرقت خشن از طلافروشی‌ها را بی‌پولی و تهیه پول سند وثیقه عنوان می‌کند. او می‌گوید:«۵۰۰ میلیون تومان برای تامین سند وثیقه نیاز داشتم و از این سرقت‌ها ۶۸۰ میلیون سهمم شد.»

نفر دوم این باند می‌گوید:« سابقه سرقت ندارم.» اما او کسی است که با اسلحه پر به طلافروشی رفته، شلیک کرده و راننده خودروی سمند را نیز با سه ضربه چاقو زده است تا خودرو را بربایند. بنا بر این گزارش، بازپرس پرونده دستور انتشار چهره باز سه متهم را صادر کرد تا چنانچه متهمان دست به جرائم دیگری زده‌اند هدف شناسایی قرار گیرند. هفته آینده حکم این سه سارق که جرم آنان محاربه است، صادر و درصورت تایید دیوان عالی کشور اجرا خواهد شد.

کدخبر: ۴۲۵۳۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر