کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۷۸۱
تاریخ خبر:

برنده‌ها و بازنده‌های واقعی هفته چهاردهم لیگ‌برتر

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | فقط یک هفته تا پایان نیم فصل اول لیگ بیستم باقی مانده و البته دو بازی عقب‌افتاده پرسپولیس را هم نباید فراموش کرد که قطعا می‌تواند در تعیین قهرمان نیم‌فصل تعیین‌کننده باشد. در این مطلب برنده‌ها و بازنده‌های واقعی بازی‌های هفته چهاردهم را مرور می‌کنیم.

*** برنده‌ها
* پرسپولیس: شاگردان یحیی گل‌محمدی در مقابل تراکتور، احتمالا سخت‌ترین بازی خود در اواخر نیم فصل را با پیروزی پشت سر گذاشتند. آنها پس از درگذشت مهرداد میناوند و البته شوک شنیدن فوت علی انصاریان، از نظر روحی شرایط خوبی نداشتند اما به هر شکلی که بود خود را آماده این بازی کردند و در یک نمایش خوب میزبان خود را با یک گل شکست دادند، آن هم در حالی که مستحق زدن گل‌های بیشتری هم بودند و اگر درخشش اخباری نبود، یک پیروزی پرگل را در تبریز ثبت می‌کردند.

با این پیروزی، حالا پرسپولیس همچنان از نظر ریاضی شانس اول قهرمانی نیم‌فصل است و با پیروزی در سه بازی آینده خود، بدون توجه به نتایج سایر رقیبان، قطعا در پایان نیم‌فصل صدرنشین لیگ برتر خواهد بود. به نظر می‌رسد همه شرایط هم برای قهرمانی این تیم در نیم‌فصل مهیاست و شاگردان یحیی اگر بتوانند روند خوب خود را حفظ کنند، این قهرمانی برای آنها دور از دسترس نیست.

* سپاهان: پس از یک شکست غیرمنتظره خانگی مقابل شهرخودرو، به نظر می‌رسید به سپاهان شوک بزرگی وارد شده و شاگردان محرم نویدکیا حالاحالاها به خودشان نخواهند آمد‌ اما این پیش‌بینی خیلی زود رنگ باخت و سپاهان در یک نمایش دیدنی و تماشاگرپسند در فولادشهر توانست برنده بی‌چون و چرای دربی اصفهان شود و همچنان شانس قهرمانی نیم‌فصل را برای خود زنده نگه دارد.

این تیم در برابر ذوب‌آهن، هم یک پیروزی مقتدرانه کسب کرد و هم با یک بازی زیبا هوادارانش را راضی کرد. حالا سپاهان مانده و آخرین بازی نیم‌فصل مقابل استقلال صدرنشین که در استادیوم نقش جهان برگزار خواهد شد و آخرین شانس‌های تیم محرم برای قهرمانی نیم‌فصل، فقط با پیروزی در این بازی حساس زنده خواهد ماند. نکته مهم اینکه سپاهان مدت‌هاست در برابر استقلال نتایج خوبی نگرفته و حالا محرم باید این طلسم در برابر صدرنشین لیگ برتر بشکند.

* استقلال: تنها چند دقیقه مانده بود که استقلال صدرنشینی لیگ برتر را از دست بدهد اما شوت فرشید اسماعیلی در دقایق پایانی بازی سه امتیاز مسابقه با نساجی را به حساب آبی‌پوشان واریز کرد. شاگردان محمود فکری در این بازی نمایش چندان دلپذیری نداشتند اما بازی بسته و دفاع مطلق نساجی هم در این نمایش بی‌تاثیر نبود.

هر چه بود، استقلال به سختی توانست با پیروزی بر نساجی، صدر را برای خودش نگه دارد اما سخت‌ترین بازی این تیم هنوز در راه است. آنها شنبه آینده باید در اصفهان به مصاف سپاهان بروند. تیمی که این روزها به شدت آماده است و بازی‌هایش هم کاملا چشم‌نواز! به نظر می‌رسد کار استقلال صدرنشین، با حاشیه‌های عجیب و غریبی که پیرامون این تیم به وجود آمده، در برابر سپاهان آماده محرم نویدکیا اصلا آسان نیست، حتی اگر استقلال در چند بازی آخر خود مقابل سپاهان نتایج خوبی گرفته باشد!

*** بازنده‌ها
* تراکتور: در چند سال اخیر کمتر به یاد داریم که تراکتور در سه بازی خانگی متوالی بازنده باشد اما تیم تحت مالکیت زنوزی با هدایت مسعود شجاعی، این رکورد را به نام خودش ثبت کرد و تراکتور در لیگ بیستم، در سه بازی پی‌درپی در ورزشگاه یادگار امام، به استقلال، آلومینیوم اراک و پرسپولیس باخت و ۹ امتیاز از دست داد. حالا تراکتور ۱۹ امتیازی از تیم رده سیزدهمی سایپا فقط دو امتیاز بیشتر دارد و اتفاقا در هفته آخر باید در خانه سایپا به مصاف این تیم برود.

باخت به تیم جوان ابراهیم صادقی باعث خواهد شد تا تراکتور، نیم‌فصل اول را در نیمه پایین جدول به پایان برساند و این اتفاق به معنای شکست بزرگ پروژه جدید زنوزی در تراکتور است. اتفاقی که در چند سال اخیر کاملا عادی و تکراری شده است و به نظر می‌رسد زنوزی باید در تفکرات خود تغییرات بزرگی ایجاد کند و تراکتور را از این مسیر اشتباه خارج کند.

* صنعت‌نفت آبادان: البته شاگردان سیروس پورموسوی تا همین جا هم شاهکار کرده‌اند و با تیمی جوان و بی‌ادعا اما مستعد و باانگیزه، همچنان از نظر ریاضی شانس خود را برای قهرمانی در نیم‌فصل اول زنده نگه داشته‌اند اما اتفاقات چند هفته اخیر و به ویژه بازی آخر مقابل فولاد ما را ناچار کرد تا از این تیم به عنوان یکی از بازنده‌های بزرگ هفته چهاردهم نام ببریم.

صنعت‌نفت بعد از باخت به سپاهان و تساوی با مس رفسنجان، به پیروزی مقابل فولاد امیدوار بود و به گل برتری هم رسید اما خیلی زود این برتری را از دست داد و د‌ر نهایت یک تساوی خانگی برای این تیم رقم خورد. آنها به فولاد نباختند اما با توجه به نتایج سایر مدعیان، این تساوی برای تیم پورموسوی، چیزی کمتر از یک شکست نبود. با این حال در مجموع تا این جای فصل، صنعت‌نفت یکی از برنده‌های بزرگ رقابت‌هاست.

* شهرخودرو: با پیروزی عجیب و غریب و باورنکردنی مقابل سپاهان در اصفهان، به نظر می‌رسید تیم شهرخودرو توانسته از بحران خارج شود اما شاگردان مهدی رحمتی چند روز پس از این پیروزی بزرگ، در خانه با یک گل مغلوب مس رفسنجان شدند و امیدهای هوادارانش برای احیا را ناامید کرد. شهرخودرو حالا با ۱۸ امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد و به نظر می‌رسد برای ماندن در لیگ برتر کار دشواری در پیش دارد.

مشکل این تیم علاوه بر مشکلات فنی، اتفافاتی است که هفته گذشته در مشهد رخ داد و به بازداشت تعدادی از مدیران رده بالای شهرخودرو منجر شد و قطعا این اتفاقات در باخت خانگی تیم رحمتی بی‌تاثیر نبوده است‌ اما در نهایت به نظر می‌رسد شهرخودرو برای نیم‌فصل دوم نیاز به یک خانه‌تکانی و تغییر اساسی دارد وگرنه در نیم‌فصل دوم هم در بر همین پاشنه خواهد چرخید و تیم مدعی دو سه فصل اخیر، باید برای فرار از سقوط به لیگ یک بجنگد.

کدخبر: ۳۷۲۷۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر