کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۰۲۹۰
تاریخ خبر:

برنده‌ها و بازنده‌های هفته دوم لیگ برتر

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار‌ | هفته دوم لیگ برتر بدون احتساب بازی ناتمام پیکان و شهرخودرو به پایان رسید. مروری می‌کنیم بر بازنده‌ها و برنده‌های واقعی این بازی‌ها!

*** برنده‌ها
* امیر قلعه‌نویی؛ من هنوز زنده‌ام
کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد پس از پایان بازی‌های هفته دوم، صدرنشین لیگ برتر تیم گل گهرسیرجان باشد اما حالا شاگردان امیر قلعه‌نویی با دو پیروزی در دو بازی نسبتا دشوار شش امتیازی هستند و بالاتر از تمام مدعیان سنتی قهرمانی، در رده اول قرار دارند. بدون شک نقش اصلی در این صدرنشینی را سرمربی این تیم دارد.

قلعه‌نویی بعد از چند سال ناکامی و به ویژه پس از اتفاقات فصل گذشته در سپاهان، انگار انگیزه‌های جدیدی برای اثبات توانایی خود پیدا کرده است. چند سالی می شود که منتقدان او معتقدند دوره‌اش به پایان رسیده اما سن ۵۷ سالگی برای پایان دوره یک مربی خیلی زود است. او پس از شکست دادن سپاهان و انتقام از مدیران این باشگاه، دربی کرمان را هم با پیروزی پشت سر گذاشت. تیم او در این دو بازی نمایش‌های خوب و مقتدرانه‌ای ارائه داده و به نظر می‌رسد گل‌گهر با قلعه‌نویی، آماده‌ترین تیم فعلی لیگ برتر است.

*** محرم نویدکیا؛ فرار موقت از بحران
سرمربی جوان سپاهان پس از شکست هفته اول تیمش مقابل امیر قلعه‌نویی و سپاهان، خیلی زود تحت فشار قرار گرفته بود. تیم پرستاره او برد را با باخت عوض کرده بود و همین باعث نگرانی هواداران سپاهان از بی‌تجربگی و جوانی او شده بود اما یک بازی خانگی نسبتا آسان مقابل تیم تازه لیگ برتری شده آلومینیوم اراک، محرم را از فشار خارج کرد.

این پیروزی البته به این سادگی به دست نیامد و حتی هنوز هم شبهاتی درباره سالم بودن تک گل سپاهان وجود دارد اما هر چه بود، حالا محرم با آرامش و امیدواری بیشتری به کارش ادامه می‌دهد. البته ممکن است این آرامش و امیدواری دوام چندانی نداشته باشد. تیم او در بازی هفته سوم باید در تبریز به مصاف تراکتوری برود که مربی‌اش، بیشتر از محرم تحت فشار هواداران قرار دارد و این می‌تواند دوباره وضعیت نویدکیا را بحرانی کند.

*** گادوین منشا؛ بازگشت به دوران ماقبل پرسپولیس
مهاجم نیجریه‌ای گل گهر سیرجان، دو سالی بود که در فوتبال ایران روزهای سخت و پرنوسانی را می‌گذراند. دو نیم‌فصل بد متوالی در پرسپولیس و استقلال و یک‌نیم فصل کاملا معمولی در گل‌گهر باعث شده بود تا دیگر روزهای خوب او در پیکان را به یاد نیاوریم.

حتی درخشش در بازی اول مقابل سپاهان و زدن یک گل و دادن یک پاس گل باعث نشد تا بازگشت او را باور کنیم اما یک دبل دیدنی در دربی کرمان همه نگاه‌ها به گادوین منشا را تغییر داد. او حالا در پایان هفته سوم، سه گل زده و یک پاس گل داده و موثرترین بازیکن لیگ بیستم تا پایان هفته دوم است. او قبل از پیوستن به پرسپولیس در لیگ شانزدهم فقط یک گل برای آقای گلی در پیکان کم آورد اما به نظر می‌رسد این بار می‌تواند مدعی اصلی آقای گلی لیگ بیستم باشد.

*** بازنده‌ها
* محمود فکری
او بزرگ‌ترین بازنده هفته دوم لیگ برتر بود. البته تیمش فقط با اختلاف یک گل و در خانه یکی از مدعیان قهرمانی یعنی فولاد مغلوب شد اما آنچه باعث می‌شود تا او را بزرگ‌ترین بازنده هفته دوم بدانیم، اتفاقاتی بود که در طول بازی فولاد و استقلال، به ویژه در دقایق پایانی و البته پس از سوت پایان رخ داد. تعویض‌های او هیچ کمکی به تیمش نکرد، اصلا متوجه نشد که تیمش حدود ۱۰ دقیقه ۱۰ نفره بازی کرده و پس از سوت پایان هم فیلمی از فحاشی ۱۸+ او به تیم حریف در فضای مجازی منتشر شد که باعث شد علاوه بر نتیجه بازی، اخلاق را هم ببازد. فکری با وجود گذشت بیش از ۴۸ ساعت از آن ماجراها، حتی یک عذرخواهی کوچک هم از جامعه فوتبال نکرده و انگار همچنان بر سر مواضعش ایستاده و نمی‌خواهد کوتاه بیاید.

*** علیرضا منصوریان
پس از یک تساوی خانگی مقابل نفت مسجدسلیمان، هواداران تراکتور منتظر پیروزی تیم‌شان بر نساجی در قائمشهر بودند اما تیم علیرضا منصوریان با خوش‌شانسی و البته کمک تیم داوری از شکست مقابل حریف گریخت. تراکتور نباخت اما این نتیجه برای منصوریان کمتر از شکست نبود. تیم او تا امروز چهار امتیاز از دست داده است و با توجه به رابطه نه‌چندان صمیمانه‌ای که بین او و هواداران تراکتور وجود دارد، به نظر می‌رسد او وقت چندانی برای جبران این نتایج ندارد.

مشکل بزرگ او این است که تیمش در بازی بعدی باید مقابل سپاهان قرار بگیرد که قطعا حریفی سخت‌تر از دو حریف قبلی است و نتیجه گرفتن در آن دشوارتر! نکته منفی دیگر درباره منصوریان، دفاع او از عملکرد داور در مسابقه‌ای بود که گل آفساید تیمش را سالم اعلام کرده بود. منصوریان برای قدردانی از داور، خواهان افزایش حقوق داوران به اندازه قراردادهای بازیکنان و مربیان شده بود!

*** محمد ربیعی؛ پایین‌تر از انتظارات
باخت به استقلال در هفته اول آن هم در ورزشگاه آزادی نتیجه خیلی بدی برای مس رفسنجان و محمد ربیعی محسوب نمی‌شد اما شکست در دربی کرمان آن هم در خانه و با نتیجه ۲برصفر نشان داد که تیم او کار سختی برای بقا در لیگ برتر در پیش دارد. نکته اینجاست که مس رفسنجان در اردوها و بازی‌های تدارکاتی پیش فصل خوب کار کرده و حتی پرسپولیس را هم شکست داده بود.

اما حالا مشخص شده که بازی و موفقیت در لیگ برتر، نیاز به فاکتورهای بیشتری دارد. از ربیعی انتظار می‌رفت تیمش بهتر از اینها کار کند اما او به جای تلاش برای بهتر شدن، خیلی زود فرافکنی‌های مربیان باسابقه لیگ برتری را یاد گرفته و پس از شکست در دربی کرمان، در اظهارنظری عجیب و غیرمنطقی مدعی شده که تنها تفاوت تیم او و گل‌گهر در گادوین منشا بود.

کدخبر: ۳۶۰۲۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر