کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۸۰۳۹
تاریخ خبر:

برنامه مایکروسافت برای صنعت بازی در سال‌۲۰۲۲

روزنامه هفت صبح، امیر پایدار| نسل نهم بدون‌شک یکی از خارق‌العاده‌ترین نسل‌های دنیای بازی‌های ویدئویی و سال ۲۰۲۲ یکی از جنجالی‌ترین سال‌های این نسل خواهد بود که ایکس‌باکس قصد دارد بهترین نمایش را در این سال از خود به‌جای بگذارد. اولین سالگرد عرضه کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس سری ایکس/سری اس، بیست سالگی برند ایکس‌باکس، انتشار بهترین بازی ماشین‌سواری تاریخ تا به این لحظه یعنی فورتزا هورایزن ۵ و انتشار عنوان فوق‌العاده سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی هیلو اینفینیت، همه و همه بهانه‌هایی بسیار عالی برای برپایی جشن‌های بی‌پایان توسط مایکروسافت در پایان سال ۲۰۲۱ بودند. البته اگر توجه کنید مایکروسافت هنوز قصد پایان دادن به جشن و پایکوبی را نداشته و سال ۲۰۲۲ نیز قرار است سالی پر‌بار، مملو از بازی‌ها و خدمات جدید تحت نام ایکس‌باکس باشد و همین مسئله باعث شده مایکروسافت علاقه‌ای به پایان دادن جشن و پایکوبی نداشته باشد.

ناگفته نماند که ما در کنار عناوین جدید، شاهد پشتیبانی ایکس‌باکس از بازی‌های انحصاری سال‌های پیشین خود که همیشه زبانزد بوده نیز خواهیم بود. سری بازی هیلو پس از شکست خوردن عنوان هیلو ۵با قدرت تمام برگشت و بسیاری عنوان هیلو اینفینیت را بهترین نسخه عرضه شده از این سری دانسته و همه می‌دانیم که این بازی تازه در ابتدای مسیر موفقیت خود قرار دارد.

بدون تردید استودیوی قدرتمند ۳۴۳ اینداستریز برنامه‌های بسیاری برای عنوان محبوب خود در سال ۲۰۲۲ داشته که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عرضه بخش Co-Op در بخش داستانی این بازی اشاره داشت که طرفداران بسیاری از همان ابتدا انتظار انتشار آن را می‌کشیدند. در سوی دیگر بخش آنلاین چند نفره رایگان آن شاهد به‌روزرسانی‌های بسیاری خواهد بود و به گفته تیم سازنده باید شاهد عرضه نقشه‌ها و حالت‌های جدید و خلاقانه برای این بازی باشیم و همین نکته می‌تواند این بازی را به صدر جدول بازی‌های شوتر اول شخص آنلاین برساند.

به خیابان‌ها و جاده‌های سرسبز مکزیک در بازی فورتزا هورایزن ۵ که بیش از ۱۰ میلیون کاربر را به خود دیدند رفته و این بازی را مملو از پتانسیل برای عرضه به‌روزرسانی‌های بیشتر می‌بینیم. استودیو پلی‌گراند، تیم توسعه‌دهنده این عنوان ریسینگ خارق‌العاده همیشه در امر عرضه به‌روزرسانی‌ها و پشتیبانی از بازی‌های خود معروف بوده و شکی نیست که باید شاهد عرضه به‌روزرسانی‌های باکیفیت برای عنوان باکیفیت فورتزا هورایزن ۵ باشیم.

تا به این لحظه چیزهای بسیاری درباره عناوین انحصاری ایکس‌باکس گفته‌ایم و این درحالی ا‌ست که هنوز نام استودیو دیوانه‌وار بتزدا به میان نیامده است. شرکت مایکروسافت این استودیو را طی ماه مارس سال ۲۰۲۱ با قیمت ۷.۵ میلیارد دلاری خریداری کرد. استودیو بتزدا قصد دارد دو عنوان ردفال و استارفیلد که یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود را به‌طور انحصاری برای کنسول‌های ایکس‌باکس به انتشار برساند.

عنوان ردفال در سبک شوتر جهان باز خون‌آشام محور با تمرکز بسیار بالا بر حالت Co-Op بوده که توسط یکی از استودیوهای زیر شاخه بتزدا یعنی استودیو آرکین در دست توسعه است و آن‌ها قصد دارند موفقیت چشمگیر عنوان اخیر خود یعنی دث‌لوپ را این بار تحت نام ایکس‌باکس تکرار کنند. استودیو آرکین شهرت ویژه‌ای در امر توسعه بازی‌های داستانی داشته و بدون شک توسعه عنوان آنلاین چند نفره ردفال چالشی تازه برای آن‌ها بوده که با توجه به قدرت بسیار بالای این تیم، گمان داریم عنوانی خوش‌ساخت را پیش‌رو داشته باشیم.

دیگر عنوان در دست توسعه استودیو بتزدا، عنوان مورد انتظار استارفیلد بوده و بد نیست بدانید این استودیو پس از ۲۵ سال از فرنچایزی جدید رونمایی کرده است. تاد هاوارد از اعضای ارشد استودیو بتزدا این بازی را با عنوان «اسکایریم در فضا» معرفی می‌کند. طبق آخرین اخبار انتشار یافته، بازی استارفیلد در تاریخ ۱۱ نوامبر سال ۲۰۲۲، برابر با ۲۰ آبان ماه سال ۱۴۰۱ به‌طور انحصاری برای کنسول‌های ایکس‌باکس در دسترس قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که در حال حاضر اطلاعات بسیار اندکی از این بازی در اختیار ما بوده و گمان داریم ماه‌هایی پرهیجان و پرتلاطمی برای ایکس‌باکس و بتزدا در راه باشد که برای ما طرفداران بسیار هیجان‌انگیز است. هاوارد عقیده دارد که شما در این بازی به کاوش ناشناخته‌ها پرداخته و آزادی بی‌انتها را با تمام وجود خود احساس کرده و آن را بزرگترین و حماسی‌ترین چیز علمی تخیلی که می‌توانید تصورش را کنید می‌داند. اگر تمام گفته‌ها درباره عنوان استارفیلد حقیقت داشته باشند، شاید ما شاهد بزرگترین عنوان تاریخ ایکس‌باکس باشیم. بار دیگر به دنیای فورتزا برگشته و طی سال ۲۰۲۲، نگاهی به دیگر عنوان از این سری خواهیم داشت.

مراسم Xbox Games Showcase در سال ۲۰۲۰ خبر آغاز توسعه ریبوت سری بازی فورتزا موتوراسپورت توسط استودیو «ترن ۱۰» را برای ما در بر داشت و ما طی سال جاری میلادی، شاهد انتشار نسخه نهایی این بازی خواهیم بود. این عنوان به‌طور اختصاصی برای کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس توسعه یافته و بدون شک ما به‌زودی تصاویر درون بازی خارق‌العاده‌ای از این شبیه‌ساز رانندگی را دریافت خواهیم کرد.

شرح عکس: هشتمین فورتزا احتمالا یکی از مهم‌ترین بازی‌های ۲۰۲۲ ایکس‌باکس است.

کدخبر: ۴۳۸۰۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر