کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۰۵۰۱
تاریخ خبر:

برنامه‌های معمولی تلویزیون در‌ تعطیلات کرونایی

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | در دو هفته‌‌ پیش‌رو، مردم اکثرا به خاطر تعطیلات کرونایی در خانه هستند و طبیعتا زمان بیشتری برای تماشای تلویزیون دارند. درباره‌‌ برنامه‌های شبانگاهی و تعدد و کیفیت‌شان بارها در این صفحه نوشته‌ایم اما یکی از زمان‌های مهمی که مخاطبان برای پر کردن اوقات فراغت سراغ تلویزیون می‌روند، بین ساعت‌ ۱۸ تا ۲۱ شب است.

زمانی که هنوز سریال‌های اصلی تلویزیون شروع نشده‌اند و آنتن در اختیار مسابقه‌ها و تاکشوها و … قرار نگرفته است. آیا در این تعطیلات کرونایی، باکس عصرگاهی تلویزیون آنقدر جذاب هست که مردم را در خانه نگه‌دارد؟ برای بررسی این مسئله، برنامه‌های شبکه‌های یک تا پنج به اضافه نسیم و آی‌فیلم را در فاصله زمانی ساعت ۱۸ تا ۲۱ بررسی می‌کنیم.

*** ساعت ۱۸ تا ۱۹: جولان برنامه‌های عصرگاهی
اگر قرار بود مبنا را عصر در نظر بگیریم طبیعتا باید فاصله زمانی ۱۷ تا ۲۱ را در نظر می‌گرفتیم اما از آنجایی که بخش مهمی از فاصله زمانی بین ۱۷ تا ۱۸ در اختیار قرائت قرآن و نماز و مناجات و … قرار می‌گیرد ترجیح دادیم این بررسی را از ساعت ۱۸ شروع کنیم.

شبکه یک در ساعت ۱۸ بازپخش سریال «زیرخاکی» را روی آنتن می‌فرستد؛ سریالی که در عین جذابیت، ماه رمضان امسال روی آنتن بوده و هنوز زمان زیادی از پخش آن نمی‌گذرد. در این ساعت شبکه دو، برنامه «عصر خانواده» را روی آنتن دارد. یک برنامه خانواده محور که مخاطب هدف خودش را دارد. شبکه سه ساعت ۱۸، پخش برنامه «عطسه» را شروع می‌کند.

یک برنامه عصرگاهی که با تیم «حالا خورشید» ساخته شده و اثری به نسبت جوانانه است. در این ساعت شبکه چهار مجموعه «گمشده در فضا» را روی آنتن دارد؛ سریالی خارجی و تخیلی که بازخورد خوبی نزد مخاطبان نوجوان و جوان داشته است. شبکه پنج ساعت ۱۸ برنامه «درشهر» را روی آنتن می‌فرستد و بعد از آن هم نوبت به پخش خبر می‌رسد.

برنامه‌های این شبکه در این ساعت چندان سرگرم‌کننده نیستند. شبکه نسیم بازپخش «کودک شو» را از ساعت ۱۷:۱۵ شروع می‌کند و ساعت ۱۸ پخش آن همچنان ادامه دارد و بعد از آن هم نوبت به «ویتامین خ» می‌رسد. در این ساعت شبکه آی‌فیلم هم «نابرده رنج» را روی آنتن دارد؛ سریالی که در زمان پخش با استقبال خوبی روبه‌رو بود.

*** ساعت ۱۹ تا ۲۰: کودک، مسابقه، سریال خارجی
شبکه یک که همیشه تکلیفش در این ساعت روشن است و جز بخش خبری ساعت ۱۹ چیزی روی آنتن ندارد. شبکه دو در این ساعت برنامه «بچه محل» را پخش می‌کند؛ برنامه مخصوص کودکان و نوجوانان که اتفاقا در جلب توجه مخاطبان بزرگسال هم موفق عمل کرده است. برنامه‌های شبکه سه در این ساعت متغیر است.

مثلا روز یکشنبه مستند پادشاه برهنه را درباره تبعیض‌نژادی‌ در آمریکا روی آنتن داشت. بعد از آن هم نوبت به پخش سریال خارجی «هانا» رسید. آنهایی که مخاطب پروپاقرص شبکه چهار هستند می‌دانند که معمولا در این ساعت برنامه «چرخ» را روی آنتن می‌فرستد؛ برنامه‌ای که مخاطبان خاص خودش را دارد. شبکه پنج در این ساعت بازپخش سریال کره‌ای «ایلجیما» را روی آنتن دارد که طبیعتا برای فردی که شب گذشته آن را دیده است چندان جذابیتی ندارد.

شبکه نسیم در این ساعت «کتاب‌باز» را پخش می‌کند؛ یکی از برنامه‌های موفق این شبکه که البته مخاطبان خاص خودش را دارد. شبکه آی‌فیلم هم باکس ساعت ۱۹ را در اختیار پخش سریال کمدی «مسافران» گذاشته است. سریالی به کارگردانی رامبد جوان که در زمان پخش با استقبال خوبی همراه بود.

*** ساعت ۲۰ تا ۲۱: کم‌رمق و بدون سرگرمی
در فصل زمستان طبیعتا نمی‌توانیم ساعت ۲۰ را جزو بخش عصرگاهی به حساب بیاوریم اما از آنجایی که برنامه‌ریزی باکس شبانگاهی تلویزیون از ساعت ۲۱ است، ما هم این زمان را جزو عصر حساب کرده‌ایم. شبکه یک ساعت ۲۰ مسابقه «دستپخت» را روی آنتن دارد؛ مسابقه‌ای که سال‌ها از پخش آن می‌گذرد و توانسته است مخاطبان زیادی را با خودش همراه کند.

شبکه دو برنامه‌ای جز قرعه‌کشی محصولات طبیعت و بخش خبری ساعت ۲۰:۳۰ برنامه سرگرم‌کننده‌ای در این ساعت ندارد. شبکه سه ادامه‌‌ سریال «هانا» را پخش می‌کند و ساعت ۲۰:۴۵ هم سراغ پخش سریال شبانه‌اش می‌رود. شبکه چهار هم در این ساعت چندان سرگرم‌کننده نیست و به پخش بخش خبری و مسابقه تلفنی اختصاص دارد.

شبکه پنج ساعت ۲۰، پخش «تهران بیست» را شروع می‌کند؛ برنامه‌ای که مخاطبان ثابتی دارد و اصولا کسی برای سرگرمی سراغش نمی‌رود. شبکه نسیم هم در این ساعت عملا خالی است. سریال تکراری «هفت‌سنگ» و پخش بریده‌هایی از «چهل تیکه» برنامه‌های این ساعت شبکه نسیم هستند. شبکه آی‌فیلم هم از یکشنبه پخش سریال «پشت‌بام تهران» را شروع کرده است. این سریال هم در زمان پخش، موفق بود.

کدخبر: ۳۶۰۵۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر