کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۶۲۰۹
تاریخ خبر:

بررسی ۵پرونده جنايی قتل دختران خانواده به‌دست يكديگر

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری| ‌ مي‌گويند خواهر، دلسوز خواهر است. مي‌گويند خواهر گاهي مثل مادر پشت خواهر ديگر است. به هركسي مي‌رسي، مي‌گويد كاش يك خواهر داشتم، خواهر مراقب آدم است اما واي به وقتي كه اين معادله عوض شود. خواهر ديگر دلسوز نباشد. پاي حسادت و كينه به ميان بيايد. از خواهر هم قاتل ساخته مي‌شود. داستان «آبجي‌خانم» صادق هدايت را خوانده‌ايد. حسادت به خواهر كوچك‌تر به قدري خواهر بزرگ‌تر را آزار داد كه دست از جان خودش شست! جرقه خواهركشي از كجا آمد؟ پرونده‌اي در دادگاه كيفري هفته گذشته كه يك زن و مرد با يكديگر تباني كرده و خواهر كوچك‌تر و ناتني‌شان را به قتل رساندند. اين گزارش پنج پرونده جنايي خواهركشي است كه انگار قاتل‌ها دلسوزي خواهرانه را فراموش كرده‌اند!

یک: خواهرکشی وحشتناک در مشهد
اعتراف به اين قتل دقيقا در پنجم دي ماه سال گذشته توسط خواهري قاتل در مشهد اتفاق افتاد. بامداد سه‌شنبه سی ام آذر سال گذشته، چند تن از رهگذران در خیابان ارشاد مشهد شعله‌های آتشی را دیدند که در حاشیه فضای سبز زبانه می‌کشید. آن‌ها وقتی به طرف شعله‌های آتش رفتند ناگهان با جسد انسانی روبه‌رو شدند که در حال سوختن بود! جسد مربوط به زنی حدود ۶۰ تا ۶۵ساله بود که پارچه پرده‌ای به دور سرش پیچیده شده و چسب نواری پهن اطراف آن گره خورده بود.

کلاه کشی سفیدرنگی نیز درون دهان زن میانسال قرار داشت که نشان می‌داد عامل یا عاملان جنایت، او را خفه کرده‌اند. از سوی دیگر نیز لباس‌های منزل و تیشرت نیمه سوخته با نوشته‌های لاتین بیانگر آن بود که جنایت در یک منزل مسکونی رخ داده و سپس عاملان این قتل فجیع، جسد را به محل کشف انتقال داده و رها کرده‌اند.روزنامه خراسان عامل قتل و سوزاندن جسد زن ميانسال را خواهر مقتول عنوان مي‌كند.

زن 45ساله و خواهر كوچك‌تر مقتول، اعتیاد شدیدی به مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه دارد و اعتراف مي‌كند، شوهرم در یکی از کارخانه‌های نوشابه کار می‌کند و درآمدش برای تامین هزینه‌های زندگی کافی نبود چرا که او زن دیگری را هم به عقد خودش درآورده و باید مخارج او را نیز می‌پرداخت. از سوی دیگر هم من به مواد مخدر اعتیاد دارم و این پول‌ها کفاف تامین هزینه‌ها را نمی‌داد به گونه‌ای که خواهرم (مقتول) مخارج تحصیل دخترم در دانشگاه را می‌پرداخت تا مشکلی برای ادامه تحصیل نداشته باشد.

خواهرم بعد از مرگ همسرش به عقد موقت جوانی دیگر درآمده بود و همه حقوق و درآمدش را برای همسرش هزینه می‌کرد و من از این موضوع بسیار رنج می‌کشیدم که چرا به اندازه‌ای که برای آن جوان خرج می‌کند به من پول نمی‌دهد؟ تا این که خواهرم دو شب قبل از قتل به خانه من آمد و مهمانم شد. او را نصیحت کردم که پول بیشتری به من کمک کند! ولی او چیزی نگفت تا این که شب دوم مهمانی، قرص‌هایی تهیه کردم و به او خوراندم.

وقتی خوابید، او را با پارچه و چسب نواری پهن خفه کردم و دست و پاهایش را با همان چسب‌ها بستم سپس به برادر و مادرم زنگ زدم که در نزدیکی منزل من زندگی می‌کنند.به آن‌ها گفتم خواهرم را کشته‌ام اگر نیایید، جسد او را ببرید، تکه‌تکه‌اش می‌کنم و بیرون می‌اندازم! وقتی تماس را قطع کردم خیلی زود برادر و مادر پیرم که ۸۰ سال دارد، از راه رسیدند و با کمک آن‌ها جسد را در صندوق عقب یک پراید (مسافرکش) گذاشتیم.

من هم از قبل یک ظرف ۴ لیتری بنزین آماده کرده بودم که آن را با خودم برداشتم و بدین ترتیب جسد را به خیابان ارشاد آوردیم. با کمک مادر و برادرم جسد را در کنار فضای سبز انداختیم و من هم با ریختن بنزین، جسد را به آتش کشیدم و از محل گریختیم که چند روز بعد هم دستگیر شدم! البته در دادگاه مشخص شد برادر مقتول هم به منظور غصب اموال خواهرش در اين جنايت شريك بوده است!

دو: قتل خواهر کوچک‌تر توسط خواهر و برادر
پسر جوان اعتراف کرد خواهرش را بعد از سال‌ها قهر به قتل رسانده و سپس او را با اسید سوزانده است. خواهر و برادری که با کشیدن نقشه‌ خشن، خواهر کوچک‌شان را به قصد انتقام‌گیری به قتل رسانده بودند، پای میز محاکمه رفتند. متهمان که با درخواست قصاص از سوی پدر و مادرشان مواجه شده‌اند ماه‌ها سعی کردند واقعیت را مخفی کنند اما اسیدی که با آن مقتول را سوزانده بودند، کار دست‌شان داد.قتل الناز دختر ۳۶ساله از سوی پسر مورد علاقه‌اش به پلیس گزارش شد.

او گفت: من مدت‌هاست با دختر ۳۶ساله‌ای به نام الناز در ارتباط هستم. مادر الناز با من تماس گرفت و گفت هرچه با خانه الناز تماس می‌گیرد او پاسخ نمی‌دهد. به خانه مجردی او رفتم و در را باز کردم و ناباورانه با جسد خونین‌اش روبه‌رو شدم. طبق گفته ماموران جسد با ضربه‌های چاقو از پا درآمده و آثار سوختگی با اسید روی آن نمایان بود. در این میان ماموران از خواهر الناز به نام الهام پرس‌و‌جو کردند.او گفت: شب قبل الناز در خانه‌اش مهمانی به پا کرده بود.

او مرا هم به مهمانی دعوت کرد اما من به آنجا نرفتم. از خانه خواهرم دو گوشی موبایل، لپ‌تاپ و دوربینش سرقت شده است. پلیس در ادامه تحقیقات دریافت الناز و برادر بزرگش آرش ۱۲سال است که با هم اختلاف دارند و با یکدیگر قطع رابطه کرده بودند اما موبایل برادر الناز همان شب در محدوده خانه مقتول آنتن‌دهی داشت. در ادامه تحقیقات معلوم شد آرش همان شب برای درمان سوختگی‌های دستش با اسید به بیمارستانی در شرق تهران رفته و سپس سفر کرده است.

به این ترتیب آرش بازداشت شد.مرد جوان به قتل الناز با همدستی خواهر دیگرش الهام اعتراف کرد و گفت: من و الناز ۱۲سال بود که با هم قهر بودیم و هیچ رفت‌وآمدی نداشتیم. مدتی بود الهام می‌گفت الناز پشت سر من حرف‌های نامربوط زده است. الهام می‌گفت خواهرم گفته من همسرم را مجبور به خودفروشی می‌کنم تا پول مواد مخدرم را تهیه کنم و تن دخترم لباس‌های پسرانه می‌پوشانم تا بتوانم مواد مخدر جابه‌جا کنم. از شنیدن حرف‌های خواهرم عصبانی شدم.

به همین دلیل برای تسویه‌حساب همراه الهام به خانه الناز رفتم و من و الهام با همدستی یکدیگر او را کشتیم. به تازگی مواد مخدر را ترک کرده بودم و کسی نمی‌دانست دوباره مخفیانه مواد مصرف می‌کنم. آن روز مقداری شیشه مصرف کردم . الهام ظرف اسید را با خودش به آنجا آورده بود و قصد داشت ماشین الناز را بسوزاند تا او ادب شود.

در همان درگیری مقداری از اسید را روی الناز پاشیدم که ناخواسته مقداری از آن روی دست‌هایم ریخت و دچار سوختگی شدم و مجبور شدم همان شب به درمانگاه بروم. اگرچه در جلسه دادگاه خواهر مقتول گفت من اصلا در قتل مشاركت نداشتم و خودم با خواهرم قهر بودم اما براي محافظت از برادرم اعتراف نكردم كه از قتل خبر دارم. پدر و مادر مقتول درخواست اشد مجازات را دارند.

سه: اجيرشدن قاتل اجاره‌اي براي قتل خواهر!
دختر جوان که برای قتل خواهرمعتادش مردی را اجیر کرده بود پس از دستگیری و محاکمه به حبس محکوم شد. این در حالی است که حکم قصاص قاتل نیز تأیید شده است. رسیدگی به این پرونده از سال 97 با گزارش قتل دختری جوان آغاز شد. خواهر مقتول به پلیس گفت: خواهرم قربانی یک سرقت شده است. در بازبینی اولیه جسد مشخص شد که او بر اثر خفگی جان باخته است.در ادامه پزشکی قانونی اعلام کرد که در خون مقتول مواد مخدر وجود داشته است.

همچنين بررسی صحنه جنایت نشان می‌داد قاتل با زور وارد خانه نشده، سبب شد تا مأموران به وقوع یک جنایت خانوادگی مشکوک شوند.اگرچه خواهر و برادر مقتول از مرگ خواهرشان اظهار بي‌اطلاعي كردند اما همسايه‌ها از درگيري هميشگي خواهران خبر دادند تا بالاخره خواهر مقتول لب به اعتراف گشود و گفت: خواهرم به مواد مخدر اعتیاد داشت. او من را وادار می‌کرد برایش مواد بخرم و این‌کار برایم بسیار آزاردهنده بود. پدر و مادرم فوت کرده بودند و برادرم هم زندگی مستقلی داشت.

من از این وضعیت خسته شده بودم و تصمیم گرفتم او را برای همیشه از بین ببرم. به جوانی که خواهرم از او مواد می‌گرفت و همسایه‌مان بود، پیشنهاد دادم تا در ازای دریافت مبلغی خواهرم را بکشد و او هم پذیرفت. بعد من از خانه خارج شدم و طبق نقشه با برادرم تماس گرفتم تا تنها به خانه برنگردم و موضوع این‌گونه به نظر نرسد که من دخالتی در موضوع قتل خواهرم داشتم.پس از اعترافات خواهر، قاتل شناسایی و بازداشت شد و در همان ابتدا اتهام قتل را پذیرفت.

اما نكته عجيب داستان اينجا بود كه در جلسه رسیدگی دادگاه، برادر مقتول و خواهر که خودش به اتهام معاونت در قتل در حال محاکمه بود، برای متهم درخواست قصاص کردند! قاتل گفت: من اتهام قتل را قبول دارم اما این قتل به دستور خواهر مقتول بود. من هم به‌خاطر اعتیادم به پول نیاز داشتم که وقتی پیشنهاد 53 میلیون تومانی را برای قتل خواهرش مطرح کرد وسوسه شدم و پذیرفتم. طبق قرار او در را باز گذاشت تا من بتوانم وارد خانه شوم.

وقتی وارد شدم مقتول من را دید و فکر کرد که برایش مواد آورده‌ام اما وقتی طناب را دستم دید ترسید و داد و فریاد راه انداخت و در نهایت او را گرفتم و خفه کردم. هنوز از خانه خارج نشده بودم که خواهر با برادرش رسیدند و او بدون اینکه برادرش متوجه شود من را از خانه بیرون کرد و گوشی خواهرش را هم به من داد تا پس از حضور مأموران اینطور به نظر برسد که ماجرای قتل به خاطر سرقت بوده است. در نهايت قاتل به قصاص و سه سال حبس به خاطر قتل و سرقت محکوم و همچنین خواهر مقتول نيز نیز به 4 سال حبس به خاطر معاونت در قتل محکوم شد.

چهار: کشتن خواهر با آبمیوه مسموم
تحقیقات درباره این پرونده زمانی آغاز شد که کارآگاهان جنایی استان فارس در جریان مرگ مشکوک دختری در خانه‌اش قرار گرفتند. مأموران وقتی به محل رفتند، پیکر بی‌جان دختری ۳۰‌ساله را مشاهده کردند که هیچ اثری از جراحت نداشت. از سویی هیچ نشانه‌ای از ورود غریبه به خانه نیز مشهود نبود؛ به‌همین‌دلیل علت مرگ او در هاله‌ای از ابهام ماند تا اینکه کارشناسان پزشکی قانونی و بعد از آزمایش‌ اعلام کردند دختر جوان بر اثر مسمومیت جان خود را از دست داده است.

شواهد به‌دست‌آمده حکایت از آن داشت که دختر به قتل رسیده است. وقتی مأموران درباره زندگی شخصی مقتول تحقیق کردند، پی بردند او از مدتی قبل با یکی از خواهران خود اختلاف داشت. به‌این‌ترتیب بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او گفت: از مدتی قبل با خواهرم اختلاف داشتم و از او کینه به دل گرفته بودم، به‌همین‌دلیل نقشه قتلش را طراحی کردم.

روز حادثه مقداری سم خریدم و آن را در آبمیوه ریختم. بعد به خانه خواهرم رفتم و با او مشغول صحبت شدم. سپس آبمیوه مسموم را به او دادم، او بعد از نوشیدن آبمیوه بی‌حال شد. بعد از چند دقیقه اطمینان پیدا کردم او جانش را از دست داده و نقشه‌ام اجرا شده است؛ به‌همین‌دلیل سریع خانه را ترک کردم تا ردپایی از خودم بر جا نگذارم!

پنج: قتل خواهر با چاقو به دست خواهر
ارديبهشت 1400 زنی ۲۹ساله در یک اختلاف خانوادگی،خواهر ۳۶ ساله خود را در آشتيان به قتل رساند.ماجرا از اين قرار بود كه خواهر كوچك‌تر در خانه با خواهر بزرگ‌تر درگير شده و او را يك ضربه چاقو از پا در مي‌آورد. خواهر كه به شدت مصدوم شده به بيمارستان برده مي‌شود اما از شدت خونريزي در بيمارستان جان مي‌دهد. اگرچه خواهر كوچك‌تر مي‌گويد در يك لحظه دچار جنون شده و ضربه چاقو را زده است و بازداشت مي‌شود.

کدخبر: ۴۹۶۲۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر