کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۷۵۹
تاریخ خبر:

معرفی ۱۰‌برند ایرانی بازار لوازم خانگی

روزنامه هفت صبح، گروه بازار |‌ بازار لوازم خانگی علاوه بر برندهای پرسابقه‌ای مثل اسنوا، امرسان و … وچند نام آشنای دیگر؛ میزبان برندهایی مثل کندی، هاردستون، دیپوینت، کاخلر، پرنسیپ و… است که احتمالا خیلی از شما حتی نمی‌دانید برندهایی ایرانی به حساب می‌‌آیند. در این گزارش سراغ ۱۰ برند لوازم خانگی ایرانی رفته‌ایم تا ببینیم هر کدام آنها فعالیت خود را از کی آغاز کرده‌اند، چه محصولاتی به بازار لوازم خانگی عرضه می‌کنند و خودشان را چطور به مخاطب معرفی می‌کنند.

*** کندی؛ از سال ۹۵
لوازم خانگی کندی ایتالیا از سال ۱۹۴۵ در ایتالیا پایه‌گذاری شده بود و محصولات این شرکت در دهه ۶۰ بین ایرانی‌ها شناخته شده بود. ماشین لباسشویی، ظرفشویی و جاروبرقی از جمله محصولات اصلی برند کندی است که توسط گروه لوازم خانگی پاکشوما به بازار عرضه می‌شود.

*** هاردستون؛ از سال ۸۰
احتمالا شما هم با شنیدن اسم برند هاردستون فکر می‌کنید با یک برند لوازم خانگی انگلیسی روبه‌رو هستید، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد برند هاردستون مربوط به یک شرکت تولید لوازم خانگی ایران است. چراکه به‌جز فروشگاه‌های ایرانی، جای دیگری نمی‌توان رد و نشانی از برند هاردستون پیدا کرد.

این برند لوازم خانگی کوچک و بزرگ همچون غذاسازها، آرام‌پزها، سرخ‌کن‌ها، خردکن‌ها، آبمیوه‌گیری‌ها، چرخ‌گوشت‌ها، پلوپزها، گرم و سرد نگه‌دارنده‌ها، جاروبرقی‌ها، بهداشتی‌ها، آرایشی‌ها، اجاق‌گازها، یخچال‌فریزرها، لباسشویی‌ها، ماشین ظرفشویی‌ها، مایکروویوها، توسترها و انواع اتوها را تولید می‌کند.

*** دیپوینت؛ از سال ۷۶
شرکت گل آسای سرما در سال ۷۶ درزمینه تولید یخچال و یخچال فریزر خانگی با برند تجاری گلسان فعالیت خود را آغاز کرد. آنها ظرف یک سال اخیر حضوری پررنگ در بازار یخچال‌فریزرها دارند و انواع یخچال فریزر کمبی، سایدبای‌ساید و دوقلو را عرضه کرده‌اند.

*** کاخلر؛ از سال ۸۰
شاید کاخلر را با یک برند آلمانی اشتباه بگیرید، اما محصولات این برند در ایران و تحت لیسانس آلمان تولید می‌شوند. این برند سال ۸۰ در اصفهان تاسیس شد و ۱۰ سال بعد به طراحی، تولید و توزیع انواع لوازم خانگی ریز منزل رو آورد. در حال حاضر تولیدات کاخلر شامل لوازم ریز و پرکاربرد آشپزخانه مثل چرخ گوشت، آبمیوه‌گیری، غذاساز، زودپز، آون توستر، پلوپز، چای‌ساز، جاروبرقی و اتو بخار و… می‌شود. کاخلر علاوه بر محصولات لوازم خانگی کوچک، ماشین لباسشویی دوقلو هم تولید می‌کند.

*** پرنسیپ؛ از سال ۸۸
پرنسیپ یکی دیگر از برندهای ایرانی لوازم خانگی است که محصولاتی مثل گاز، فر و هود تولید می‌کند. این شرکت تحت عنوان شرکت پرتو الماس البرز، ایران پارسا، واقع در استان البرز در منطقه صنعتی سیمین دشت اولین تولیدکننده انواع اجاق گازهای رنگی و LED دار رومیزی است.

*** کروپ؛ از سال ۸۹
برند کروپ فعالیت خود را از سال ۸۹ در زمینه لوازم خانگی شروع کرده است. آنها انواع ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک و ماشین‌های ظرفشویی را تولید و مونتاژ می‌کنند اگرچه در بازار لوازم خانگی علاوه بر ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی، محصولات دیگری مثل جاروبرقی و مایکروویو هم تحت برند کروپ به چشم می‌خورد. بررسی‌ها نشان می‌دهد گروه لوازم خانگی پاکشوما محصولات تحت برند کروپ را تولید می‌کند.

*** کرال؛ از سال ۸۹
لوازم خانگی کرال، ساخت ایران و با طراحی کره است که گفته می‌شود برند آن در سیستم مادرید و اتحادیه اروپا ثبت شده است. این توضیحاتی است که در سایت پاکشوما سنتر آمده و نشان می‌دهد این برند یکی دیگر از محصولاتی است که توسط گروه لوازم خانگی پاکشوما به بازار عرضه می‌شود. محصولات این برند شامل ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی، یخچال فریزر، کولرگازی و… می‌شود. گفته می‌شود موتور ماشین لباسشویی‌های برندهای کرال، پاکشوما، کروپ، جنرال آدمیرال، دکستر، همه از یک نوع بوده و ساخت یکی از شرکت‌های تولید لوازم خانگی در چین با نام مایدیا است.

*** دکستر؛ از سال ۹۰
دکستر یک برند تولیدکننده ماشین‌های لباسشویی صنعتی است که در آمریکا فعالیت می‌کند. البته یک نمونه دیگر از این برند در داخل کشور وجود دارد که گفته می‌شود زیرمجموعه‌ای از گروه لوازم خانگی پاکشوما است که به تولید ماشین لباسشویی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک و ماشین ظرفشویی مشغول است.

*** جی‌پلاس؛ از سال ۹۷
برند جی پلاس تلاش می‌کند اعتبار خود را از فروشگاه‌ها و شریک ایرانی ال جی در ایران وام بگیرد. این برند یکی از زیرمجموعه‌های شرکت گلدیران است. این برند کار خود را با تولید مدل‌های مختلف تلویزیون آغاز کرده و با ساخت یخچال، ماشین‌ لباسشویی، دستگاه‌های تصفیه‌ هوا و… تقریبا در همه بازارها حضور دارد.

*** سام؛ از سال ۹۲
سام الکترونیک پس از خروج سامسونگ از ایران به ساخت و تولید مستقل لوازم خانگی سرگرم شد اگر چه نتوانسته به اندازه جی پلاس موفق باشد و کند حرکت می‌کند.

کدخبر: ۳۷۲۷۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر