کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۶۰۱۲
تاریخ خبر:

بررسی کارنامه و جایگاه ۱۳بازیگر زن دیگر سینمای ایران

روزنامه هفت صبح | در دو قسمت قبل این پرونده‌ها ابتدا ساکنین طبقه دوم را بررسی کردیم. هفت ستاره که مشهورند و نسبتا پرکار و به جایگاه خود خو کرده و قانع‌اند. آنها بیشتر ستاره‌های فضای مجازی هستند‌. سحر قریشی‌‌، لیلا اوتادی‌، بهنوش بختیاری‌، الهام حمیدی‌، نیوشا ضیغمی‌، لیندا کیانی‌، لیلا بلوکات و البته اقرار می‌کنیم که در مورد خانم لیندا کیانی کمی‌بی‌انصافی شده و او به سمت تردد در پلکان بیشتر نزدیک است.

در بخش بعد به بازیگرهایی اشاره کردیم که در راه پله طبقه اول و دوم در حرکتند. گاه نشانه‌هایی برای ورود به طبقه اول از خود نشان داده‌اند هرچند کافی نیست و یا مدت‌ها از آن جرقه‌ها گذشته است و بیشتر در پاگرد طبقه دوم مشغول هستند‌. مثل شیلا خداداد‌، آناهیتا درگاهی‌، بهاره افشاری‌، بهاره کیان افشار‌، ساره بیات‌، شبنم قلی‌خانی ونازنین بیاتی. در این قسمت هم جای خانم الناز حبیبی خالی بود.

بازیگر ۳۳‌ساله‌، چهره محبوبی در سریال‌های تلویزیونی و چهره همیشه حاضر در ایونت‌ها و مراسم افتتاح و این چیزها. بازی خوبش در رمانتیسم عماد و طوبا ما را به شک انداخته است‌.این هفته قبل از این که وارد طبقه اول بشویم بازیگرانی را معرفی می‌کنیم که در حیاط عمارت هستند‌. بازیگرانی که هنوز نمی‌دانیم تکلیف‌مان با آنها چیست. ۱۳ بازیگر. از هفته آینده وارد طبقه اول خواهیم شد که خودش درسه مرحله خواهد بود تا در هفته سوم وارد شاه‌نشین این طبقه بشویم.

ماهور الوند. دختر ۲۷ ساله سیروس الوند از قربانیان بزرگ بحران کروناست. او روند صعودی آرامی‌را در سینما طی می‌کرد که متوقف شد. بازیگر قابلی است که می‌تواند در طبقه اول ساکن شود فقط نیاز به یک فرصت بزرگ دارد. شاید کارهایش در سینمای خانگی این فرصت را برایش مهیا کنند. هرچند شکست نهنگ آبی ضربه‌ای بود به نقشه راه او برای پیشرفت‌.

میترا حجار‌. اواخر دهه هفتاد همچون یک ستاره در سینمای ایران ظاهر شد و سیمرغش را هم به دست آورد اما بی‌احتیاطی‌هایش در زندگی خصوصی و یک مهاجرت بی‌فرجام او را با سال‌ها تاخیر دوباره در جریان سینمای ایران قرار داده است. او ۴۵ساله است و قبلا استعدادهای خود را ثابت کرده است.

بهاره رهنما. بازیگر ۴۸ساله در نیمه اول دهه نود بی‌وقفه در کار تولید اثر بود. کتاب داستان‌، کارگردانی تئاتر و بازیگری. از یک دوره‌ای تن داد به جنجال‌های فضای مجازی و انتقام نادیده گرفتن استعدادهایش را با غوطه خوردن در فضای مجازی از بقیه گرفت.

اندیشه فولادوند. بازیگر و شاعر پراستعدادی که توسط مسعود کیمیایی در ۲۰‌سالگی کشف شد اما از سربازهای جمعه تا امروز با تقسیم اوقاتش در میان بازیگری و ترانه سرایی و شاعری‌، پیشرفتی در هیچ کدام از این کانال‌ها نداشته است. او ۳۹‌ساله است و بالقوه می‌تواند بهترین باشد. اما در عرصه بالفعل موانع زیادی دارد.

متین ستوده. با بازی در سه گانه تلویزیونی سروش صحت چهره شد و بعد ازآن وقتش رادر رالی ایرانی و شب‌های مافیا و حضور در ایونت‌ها پرکرده است و سرگرم شدن با جنجال‌ها و احضارها و از این چیزها. به جایی خواهد رسید؟نمی‌دانیم. پول که به اندازه کافی به دست خواهد آورد اما بازیگر خوبی هم خواهد شد‌؟ چه بگوییم. شاید اکران فیلم سه کام حبس شرایطش را تغییر دهد.

مینا وحید. بازیگر ۳۴ ساله اهل رشت کارنامه کوچک اما پرباری دارد. در آثار سینماگران خوبی ظاهر شده است و بخت خودرا در عرصه‌های دیگر مربوط به سینما آزموده است‌. کارهای تلویزیونی‌اش هم نمره قبولی می‌گیرند. او کاندیدای قدری برای حضور در طبقه اول خواهد بود به شرط آنکه یک فیلمساز خوب به سراغش بیاید‌.

هستی مهدوی. پنج شش سال نقش‌های فرعی در سریال‌ها و تله فیلم‌ها بازی می‌کرد که ناگهان مانی حقیقی نقش اول فیلم پرفروش پنجاه کیلو آلبالو را به او داد‌. یک سکوی پرش عالی. از آن به بعد مهدوی با درک شرایط خود سعی کرد از ساکن شدن در طبقات دوم و سوم بگریزد و چند سالی است که خودرا آماده ورود به طبقه اول کرده است‌. او به شدت کم کار است و به جایش حواس جمعی در حوزه عکس و فیگور و این طور چیزها دارد. بهترین کار این بازیگر ۳۰ ساله حضور در ردخون از محمد‌حسین مهدویان بود.

ترلان پروانه. فقط ۲۲ سال دارد و تا همین امروز در ۲۹ فیلم و شش سریال تلویزیونی‌، چهار سریال نمایش خانگی و ۵ تئاتر بازی کرده است‌! از یازده سالگی به عرصه بازیگری وارد شده است و امتیاز سن کمش موجب شده تا در فیلم‌هایی از کارگردان‌های مطرح نقش‌های خوبی بگیرد. در نقش دختران نوجوان. در کارنامه‌اش کار با داوود نژاد‌، پوراحمد‌، روح الله حجازی‌، هنرمند‌، کمال تبریزی و منیژه حکمت وجود دارند. هرچند به نظر می‌رسد سه چهارتا کاری که در نوبت اکران و پخش دارد خیلی به اعتبارش اضافه نکنند.

شبنم مقدمی. بازیگر ۴۸ ساله و قدرتمندی که از تئاتر وارد سینما شد و در فیلمی مثل شبی که ماه کامل شد می‌تواند تماشاگر را شوکه کند اما در عوض در چندین فیلم کمدی ظاهر شده که به نظر می‌رسد هیچ تلاشی برای ایفای متفاوت نقش‌هایش به خرج نمی‌دهد. کارنامه او در دهه نود ۲۳ فیلم‌، ۱۸ سریال و ۴ سریال نمایش خانگی است. بازیگر پرکاری است که در انتخاب نقش‌هایش وسواس به خرج نمی‌دهد‌. او می‌توانست یک معتمدآریای دیگر برای سینمای ما باشد.

مینا ساداتی. بازیگر نسبتا گزیده کاری است که سعی می‌کند در آثار متفاوت سینمای ایران ظاهر شود. هرچند هنوز نقشی که بتواند همه ظرفیت‌های بازیگری‌اش را محقق کند به دست نیاورده است‌. از استعد‌د او در بازیگری همین بس که تا به حال سه بار نامزد دریافت سیمرغ نقش مکمل شده است اما هنوز به آن دست نیافته است. ساداتی ۴۰ ساله و متولد کاشان است‌.

آناهیتا نعمتی. بازیگر ۴۴ ساله متولد شاهرود طی شش سال گذشته تقریبا در هیچ فیلمی‌ظاهر نشده است. یادمان باشد او فقط در طی سال ۱۳۸۹ در ۷ فیلم بازی کرد که این نشان می‌دهد در اواخر دهه هشتاد بازیگر بسیار محبوبی بوده اما در دهه نود در یک شیب آرام نزولی به دلایلی مبهم از سینما دور شده است.

ستاره پسیانی. بازیگر پراستعداد تئاتر چند سالی است که به یکی از گزینه‌های همیشگی ایفای نقش‌های سخت بدل شده است‌. بازی‌هایی که مثلا در دهه هفتاد به فاطمه معتمد‌آریا و گلچهره سجادیه سپرده می‌شدند. پسیانی هم از پس همه آنها به خوبی برآمده است‌. او ۳۶ ساله است و به احتمال زیاد به زودی راهی طبقه اول خواهد شد‌.

الهام کردا. او هم مثل پسیانی بازیگر پر سابقه تئاتر است وپس از چند تجربه سینمایی حالا به بازی در سریال‌های نمایش خانگی روی آورده و مثل ستاره پسیانی‌، بازیگر نقش‌های چالش برانگیز در این سریال‌ها شده است. او هم در صورتی که یک شاه نقش به دست بیاورد به راحتی می‌تواند ساکن طبقه اول ستاره‌ها شود. او ۴۲‌ساله است.

کدخبر: ۴۱۶۰۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر