کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۶۸۸۲
تاریخ خبر:

بررسی پنج پرونده ‌قتل‌عام توسط دامادهای خانواده

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری| ‌ از ابتدای سال تاکنون چند پرونده جنایی قتل‌عام خانوادگی توسط دامادها تشکیل شده است. در اکثر این پرونده‌ها اختلافات خانوادگی، قهر کردن زن و رفتن به خانه پدرش و اختلافات میان زن و شوهر عامل قتل‌ها عنوان شده است. البته مسئله اعتیاد و مسائل اقتصادی نیز در ماجرا دخیل بوده است. البته نه این‌که در سال‌های گذشته قتل توسط دامادها رخ نداده باشد اما این تعداد از ابتدای سال که فقط دو ماه از آن می‌گذرد عجیب به نظر می‌رسد. حتی در همان روزهای میانی فروردین یک داماد کار را به جایی رساند که گوش مادر همسرش را برید و همسر و برادرش را به قتل رساند. در این گزارش، پنج پرونده قتل‌عام خانوادگی توسط دامادها را بررسی می‌کنیم.

یک: شلیک در اصفهان
شنبه همین هفته‌ای که به پایانش نزدیک می‌شویم مردی ۴۰ساله به نام هادی، به خانه پدرهمسرش رفت و با سلاح گرم همسرش فریده و پدر و مادر او را به قتل رساند. بعد از آن سراغ برادرش که سر تقسیم ارث پدری با او درگیر بود رفت و به او هم شلیک کرد. این حادثه در گرگاب اصفهان رخ داده است. اگرچه برادرش جان سالم به در برد و در بیمارستان بستری است. قصه فاجعه بار به همین جا ختم نشد و هادی این بار مقابل خانه پدری اقدام به شلیک به خود کرد. پیکر بی‌جان او روی زمین افتاد و گلوله به دختر ۵ ساله‌اش کمانه کرده و او را هم مجروح کرد. درباره علت این اتفاق‌ها یکی از اقوام فریده گفته است:«هادی چند سال قبل یک ازدواج ناموفق داشت و به همسر سابقش مهریه پرداخت می‌کرد.

چند سال قبل با فریده ازدواج کرد.اما به خاطر اخلاق خاصی که داشت با فریده هم مشکل پیدا کرده بود و فریده هم مثل همسر اولش از او طلاق گرفت. روز قبل از حادثه او به بهانه دیدار با دخترش به سراغ خانواده فریده رفته بود. اسلحه کلت کمری همراه داشت که با آن به آنها شلیک کرد و جان هر سه نفر را گرفت.» اگرچه پلیس اعلام کرده این فرد به شیشه اعتیاد داشته است. اما گفته شده هادی در شاهین شهر کارگاه مبل سازی داشت و نجار بود وضع مالی‌اش بد نبود. انگار هادی از خانواده خود خواسته بود زمین‌های پدری را بفروشند و ارثیه را تقسیم کنند اما خانواده مخالفت کرده بودند. برای همین از خانواده خود نیز کینه به دل گرفته و به سمت برادر خود تیراندازی کرده بود.»

دو: قتل اعضای خانواده توسط داماد در تهران
چهارشنبه هفته گذشته، جوان افغان پس از قهر همسرش، برای برگرداندن او به خانه پدرزنش رفت اما با اعضای خانواده وی درگیر شد و با چاقو به جان آنها افتاد. در جریان حمله داماد عصبانی، مادرزن جانش را از دست داد و پدرزن، همسر و خواهرزن ضارب در بیمارستان بستری شدند.طبق گزارش‌ها مردی ۲۲ ساله، تبعه افغانستان به خانه‌ای در جنوب شرق تهران به اعضای خانواده همسرش حمله کرده و یکی از آنها را به قتل رسانده و بقیه را مجروح کرده است. در تحقیقات اولیه معلوم شد که قاتل از مدتی قبل با همسرش دچار اختلاف شده بود. همسر وی بر سر همین اختلافات قهر کرده و به خانه پدری‌اش رفته بود.

غروب چهارشنبه مرد افغان به خانه پدرزنش رفته بود تا با همسرش آشتی کند و او را به خانه‌اش برگرداند اما در آنجا با اعضای خانواده همسرش درگیر شده و ناگهان با چاقو به سمت آنها حمله‌ور شده بود. او همسرش را به همراه پدر، مادر و خواهر وی هدف ضربات چاقو قرار داده بود که با اطلاع پلیس از ماجرا، هر ۴ نفر به بیمارستان انتقال یافتند اما دقایقی بعد خبر رسید که مادرزن قاتل به‌دلیل شدت جراحات فوت شده است. این در حالی بود که پزشکان حال پدرزن وی را نیز وخیم اعلام کردند اما همسر متهم و خواهرزن او به‌صورت سطحی آسیب دیده بودند. صاحبکار این مرد او را راضی کرد تا خودش را تسلیم کند او در اعترافاتش گفت:

این اواخر به همسرم مشکوک شده بودم. او رفتار مرموزی داشت و مدام سرش در گوشی موبایلش بود. اصلا به زندگی اهمیتی نمی‌داد و هر وقت اعتراض می‌کردم با تندی جوابم را می‌داد.وی ادامه داد: آخرین بار یک هفته قبل از حادثه از سرکار به خانه آمدم و دیدم مانند روزهای قبل، همسرم سرش در گوشی موبایل و مشغول چت‌کردن است. به او اعتراض کردم و گفتم چرا تمام وقتت را در چت‌کردن و جست‌و‌جو در شبکه‌های مجازی هدر می‌دهی که با تندی جوابم را داد. وقتی درگیری ما بالا گرفت، همسرم وسایلش را جمع کرد و به حالت قهر خانه را ترک کرد. او به خانه پدرش رفت و تا یک هفته مدام با هم در تماس بودیم و دعوا داشتیم.

با وجود اینکه همچنان جدال میان ما ادامه داشت اما برای آشتی با او و برگرداندنش به خانه پدرزنم رفتم.وقتی در آنجا درباره مسائل و اختلافاتمان صحبت شد خانواده او به جای آنکه به دخترشان تذکر بدهند، از او حمایت کرده و رفتارهای مرا زیر سؤال بردند. این برخورد آنها عصبانیت مرا بیشتر کرد و در یک لحظه از کوره در رفتم و با چاقو به سمتشان حمله کردم. اصلا متوجه نبودم و دیوانه‌وار ضربه می‌زدم. وقتی آنها خون‌آلود روی زمین افتادند به بیرون از خانه رفتم و چند ساعتی را در خیابان پرسه زدم. اما فکرش را نمی‌کردم که مادرزنم در این حادثه جانش را از دست بدهد.

سه: قتل‌عام خانوادگی در گناوه
۱۵ فروردین ماه مرد عصبانی به خانه مادرزنش رفت و در اقدامی هولناک بدون دلیل مادر زن و همسرش را با رگبار بستن به قتل رساند و برادر زنش را نیز مصدوم کرد. داماد قاتل بعد از فرار از محل جنایت در درگیری با پلیس کشته شد. رئیس پلیس استان بوشهر با اشاره به اینکه فردی در یک اختلاف خانوادگی در شهرستان گناوه همسر و مادر همسر خود را به قتل رساند گفت: در این درگیری برادر همسر مصدوم و قاتل در درگیری با پلیس کشته شد.

در پی وقوع یک فقره قتل با اسلحه در گناوه، بلافاصله تیم پلیس آگاهی و مأموران انتظامی گناوه به محل اعزام شدند که در این درگیری مرد ۲۳ ساله به علت اختلافات خانوادگی، به همسر، برادر و مادر همسر خود با یک قبضه کلت کمری شلیک کرده است.فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه در این حادثه همسر ۱۶ساله و مادر همسر ۵۱ساله به قتل می‌رسند گفت: در جریان این حادثه برادر همسر قاتل مجروح می‌شود که اکنون نیز در بیمارستان گناوه تحت درمان است.قاتل متواری که قصد خروج از استان بوشهر را داشت، در درگیری و تیراندازی به سمت مأموران انتظامی در ایستگاه بی بی حکیمه شهرستان دیلم و تبادل آتش، مجروح و به علت شدت جراحات کشته شد.

چهار: قتل زن و برادرزن و بریدن گوش مادرزن!
در اولین جنایت خشن امسال که ۱۵ فروردین در رضوانشهر گیلان رخ داد، داماد عصبانی وقتی همسرش به نشانه قهر به خانه مادرش رفت، به آنجا رفته و همسر و برادر زنش را به قتل رساند.او سپس با بریدن گوش مادرزنش از محل جنایت فرار کرد، اما ساعتی بعد دستگیر شد. داماد خانواده‌ای در روستای هاشم آباد هفت دغنان رضوانشهر، همسر و برادر همسرش را به قتل رساند و گوش مادرزنش را هم برید. قاتل ۴۸ساله ساعت ۲:۳۰ بامداد ۱۵فروردین ماه وقتی همسرش در خواب بود او را با چاقو و برادر زنش را با اسلحه شکاری به قتل رساند پس از آن هم گوش مادرزنش را با چاقو برید. اگرچه قاتل قصد فرار داشت اما داماد متهم به قتل، در مدت ۲ ساعت پس از ارتکاب جنایت هنگامی که در حال خروج از گیلان بود در منجیل دستگیر شد.قاتل در ضیابر صومعه سرا زندگی می‌کرد و همسرش به دلیل اختلافات خانوادگی به منزل پدرش به هاشم‌آباد رضوانشهر رفته بود.

پنج: قتل سه عضو خانواده همسر با چاقو در اصفهان
بامداد روز ۱۰ اردیبهشت امسال، داماد خانواده که به‌خاطر اختلاف با همسرش روانه خانه پدر زن می‌شود و از دیوارخانه وارد شده در ابتدا شاهرگ پدر و مادر زن خود را می‌زند و خواهر زنش که از خواب بیدار می‌شود و صحنه وحشتناک را می‌بیند و متهم به قتل دهان دختر جوان را پاره می‌کند و سپس شاهرگ او را نیز می‌زند. طبق شنیده‌ها انگیزه اصلی این قتل اصرار زن و خانواده‌اش بر امر طلاق بوده است. این مرد و زن دارای دو بچه کوچک هستند و هیچ مشکل مالی و اقتصادی نداشته‌اند و خانواده مقتول در خیابان میرزاطاهر اصفهان زندگی می‌کردند. همچنین دختر جوان مقتول به تازگی حلقه نامزدی بر دست کرده بود!

محل زندگی این زن و شوهر محله کربکند برخوار بوده است. فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از قتل پدر زن، مادر زن و خواهر زن توسط داماد ۳۸ساله خبر داد و گفت: قاتل پس از ارتکاب جنایت، خود را به کلانتری معرفی و انگیزه‌اش از اقدام به قتل را اختلافات خانوادگی اعلام کرد.سرهنگ حسین بساطی اظهار کرد: (شنبه، ۱۰ اردیبهشت) تماس تلفنی با سامانه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اصفهان گرفته شد و قتل اعضای یک خانواده در یکی از خیابان‌های شهر اصفهان اعلام شد.بلافاصله ماموران اداره تجسس و گشت انتظامی اصفهان به محل اعزام شدند و مشاهده کردند که یک مرد ۷۵ساله و ۲ زن ۶۵ساله و ۲۲ ساله به قتل رسیده‌اند. اگرچه داماد خانواده چند ساعت بعد از قتل خودش را به پلیس معرفی کرد.

کدخبر: ۴۵۶۸۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1561007615

    شاخ گاوی بدتر از داماد نیست.