کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۶۰۹۲
تاریخ خبر:

بررسی پنج پرونده حوادث عجیب و غیرطبیعی!

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری| ‌حالا کار به‌جایی رسیده که باید بگوییم اگر از قتل، سرقت خشن، بلایای طبیعی، مرگ ناخواسته نجات پیدا کردید، حواس‌تان به زمین زیر پای‌تان باشد که بدجوری ناامن است و مراقب باشید که زمین یکباره دهان باز نکند و وقتی در حال عبور از یک پیاده‌رو هستید شما را ببلعد! در واقع راحت بگوییم امیدواریم دچار فرونشست زمین نشوید! یا مراقب کودک‌تان باشید وقتی در پارک در حال بازی است، یک چاهِ بدون درپوش سر راهش نباشد که داخل آن بیفتد.

یا یک تکه‌سیم برق بی‌هوا روی زمین نیفتاده باشد که برق بگیردش! یا مثلا دروازه آهنی و سنگین فوتبال روی سرش بیفتد. آن‌قدر تعداد این حوادث غیرمترقبه زیاد شده که سوال پیش می‌آید دقیقا چه کسی مقصر است که یکباره زمین دهان باز می‌کند و عین فیلم‌های آخر‌الزمانی یک شهروند را می‌بلعد.

یا اصلا چرا یک تکه‌سیم لخت کنار پایه پل زاینده‌رود افتاده تا باعث مرگ یک کودک شود و چه کسی مسئول این وقایع است؟ در این گزارش پنج پرونده حوادث غیرطبیعی و عجیب و غریب که از محیط حادث شده و اکثرا مسئولشان پیمانکاران یک نهاد خاص هستند را بررسی می‌کنیم که دلیل این سوژه هم پخش کلیپ عجیب و غریب دهان باز کردن یکباره زمین پیاده‌رویی در کرمانشاه است که یک خانم نوزاد در بغل داخل آن سقوط کرد.

یک: افتادن زن کرمانشاهی با نوزادش در حفره زمین!
در روزهای گذشته کلیپی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که صحنه هولناکی را نمایش می‌داد. در این کلیپ زنی نوزاد ۲۷روزه‌اش را در آغوش گرفته و در حال عبور از پیاده‌رویی در کرمانشاه است که ناگهان زمین دهن باز می‌کند و زن ۳۷‌ساله و نوزادش را می‌بلعد. ماجرا به غایت ترسناک است. مردی از پشت به سرعت داخل گودال می‌پرد، بقیه جمع می‌شوند، زن میانسالی با هزار سختی نوزاد را می‌گیرد. به سختی زن را بیرون می‌کشند و همه هاج و واج که چطور زمین یکهو دهان باز کرد و زنی را بلعید!

اگرچه زن شانس آورد که با کودکش جان سالم به‌در برد. به‌دنبال این حادثه بیژن مرادی، شهردار منطقه یک‌ کرمانشاه با ارائه توضیحاتی گفت: «این چاه‌ها مربوط می‌شود به چاه‌های دفع فاضلاب خانگی که پیش از ساخت و تاسیس شبکه فاضلاب شهری توسط مالکین احداث شده است. حدود ۳۰، ۴۰‌سال گذشته که منازل مسکونی این منطقه ساخته شده است، برای دفع فاضلاب خانگی چاه‌های دفع فاضلاب جذبی حفاری می‌کردند.

پس از ایجاد شبکه فاضلاب شهری در این مناطق این چاه‌های دفع فاضلاب توسط مالکین از رده خارج شدند و باید خود مالک این چاه‌ها را خاکریزی و پر می‌کرد که بعدها دچار ریزش دهانه نشود.» اگرچه به‌دنبال وقوع این حادثه به دستور دادستان کرمانشاه پرونده قضایی برای خاطیان تشکیل شده و در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب در حال تحقیق و بررسی است.

دو: فرونشست زمین در قم و مرگ ۳ نفر
فروردین‌ماه سال ۹۹ خبر فرونشست زمین در قم و ایجاد گودالی هفت متری و مرگ سه شهروند از طریق رسانه‌ها منتشر شد. این اتفاق در میدان کشاورز قم رخ داد و سقوط یک دستگاه خودرو در گودال ناشی از نشست زمین همزمان با بارش شدید باران در قم، جان باختن سه سرنشین خودرو را در پی داشت. ماجرا از این قرار بود که دو خودرو داخل گودالی هفت متری که از بارش باران و فرونشست زمین ایجاد شده بود، سقوط می‌کنند. سرنشینان خودروی اول نجات پیدا کرده اما سه سرنشین خودروی پژو ۲۰۶ جان می‌دهند. اگرچه برای این حادثه پرونده قضایی تشکیل شد اما سرانجامش مشخص نیست.

سه: مرگ فاطمه کوچک در پارک کوهسار
خرداد سال ۹۵ دختر خردسالی به‌نام «فاطمه امیری» هنگام بازی در پارک کوهسار شهرک رضویه (منطقه ۱۵ شهرداری تهران) ناگهان به دلایل نامعلومی به سمت حوض آب داخل پارک رفت، داخل حوض افتاد، مکش پمپ مخصوص آبشار، دختربچه را به داخل پمپ کشید و این دختر خردسال به‌گونه‌‌ای دلخراش جان باخت. ساعتی بعد با تلاش ماموران آتش‌نشانی، جسد «تکه‌تکه شده» دختر خردسال از داخل پمپ و از روی سطح آب بیرون کشیده شد.

در آبنمای این پارک حفره مرگی وجود داشت که به ظاهرش نمی‌خورد فاطمه را درون خودش بلعیده باشد، حفره‌ای که عرضش ۲۲٫۵ و طولش ۲۷٫۵ سانت است اما با مکش شدید پمپ آبشار، جسم کوچک فاطمه را درون خودش کشانده بود. البته بازپرس پرونده معتقد بود که «حتی اگر روی حفره و نه روی گودال، یک حفاظ ساده نصب شده بود این اتفاق هرگز رخ نمی‌داد.» پیمانکار پارک کوهسار به‌اتهام بی‌مبالاتی منجر به فوت (قتل غیرعمد) و با صدور قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی بازداشت شد.

همزمان با ادامه تحقیقات در این پرونده کارشناس رسمی دادگستری پیمانکار پارک شهدای کوهسار را در رابطه با حادثه مرگ دلخراش دختر خردسال در این پارک مقصر صددرصدی اعلام کرد و گفت: «علت وقوع حادثه عدم وجود حفاظ بر روی حوضچه بوده است؛ با عنایت به اینکه در تاریخ اول خرداد ۹۵ ناظر مقیم ضمن مکاتبه با شرکت سبزبانان شهر به عدم وجود حفاظ اشاره و عواقب امر را متوجه شرکت اعلام می‌دارد لذا شرکت سبزبانان شهر موظف بوده طبق این نامه و همچنین مفاد قرارداد تدابیری اتخاذ نماید که سارق یا سارقین قادر به سرقت مجدد حفاظ نباشند

یا حداقل با توجه به احتمال سرقت، قبل از شروع به کار آبنما و روشن کردن پمپ از وجود حفاظ اطمینان حاصل می‌کردند تا حادثه‌ای رخ ندهد. براساس رای دادگاه مدیرعامل شرکت پیمانکار به ۴ ماه حبس و پرداخت نصف دیه مرد کامل محکوم شد. همچنین قرار شد نصف دیگر دیه هم توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی پرداخت شود. در حقیقت به خانواده امیری دیه کامل تعلق می‌گیرد، البته نصف آن را مقصر و بقیه توسط صندوق مذکور پرداخت می‌شود. اگرچه در آن زمان وکیل خانواده به چهارماه حبس معترض بود.

چهار: سقوط دروازه فوتبال روی سر سینا
شامگاه یکشنبه سی‌ام خردادماه امسال مردی میانسال درحالی‌که پیکر خونین پسرش را در آغوش گرفته بود، سراسیمه وارد بیمارستان شد و برای نجات پسر ۱۱ ساله‌اش از پزشکان کمک خواست. اما دقایقی بعد با وجود تلاش پزشکان پسر‌بچه که دچار ضربه مغزی شده بود، به کام مرگ فرو رفت. پسر نوجوان برای بازی به زمین فوتبال قدیمی که در بوستان بود رفته اما بر اثر سقوط تیرک آهنی دروازه فوتبال روی سرش جانش را از دست می‌دهد.

پدر سینا درباره این ماجرای تلخ گفت: «پسرم سینا به‌همراه پسر‌خاله‌اش که هم‌سن و سال هستند، از من خواستند آنها را به پارک ببرم تا باهم فوتبال بازی کنند، ما هم به‌همراه خانواده به پارک مطهری در مشکین‌دشت رفتیم. داخل پارک زمین فوتبالی با قدمت ۱۵سال وجود داشت که به علت مستهلک شدن دیگر برای بازی تیم‌های فوتبال اجاره داده نمی‌شد و بچه‌ها معمولاً در آنجا بازی می‌کردند. نزدیک غروب ناگهان پسر‌خاله پسرم دوان دوان به سمت من آمد و خبر داد که تیرک دروازه روی سر پسرم افتاده است. وحشت‌زده به کمک پسرم رفتم و دیدم پسرم زیر میله آهنی افتاده است.

این زمین بازی دو دروازه فوتبال داشت، یکی از آنها را قبلاً سرقت کرده بودند اما دیگری مستهلک بود و به‌درستی هم روی زمین محکم نصب نشده بود و با هر لرزشی امکان افتادن آن وجود داشت. وقتی به محل رسیدم دیدم دروازه ۳۰۰ کیلویی روی سر پسرم افتاده. من پسرم را با دستان خودم بیرون کشیدم و به بیمارستان بردم اما خیلی دیر شده بود و پسرم مقابل چشمانم جان باخت. ما پیگیری‌های قضایی را آغاز کردیم و از شهرداری مشکین‌دشت شکایت کردیم. بعدا متوجه شدم که قبل از سینا پنج کودک دیگر هم دچار سانحه شده بودند و همین تیرک دروازه روی سر آنها افتاده بود اما آنها جان سالم به‌در برده بودند.

یکی از آنها حتی به کما رفته بود و پدرش می‌خواست با دستگاه جوش شخصی به شکرانه سلامتی پسرش، تیرک دروازه را جوش دهد. اما وقتی با دستگاه جوش به محل حادثه رفته بود، دیده بود که تیرک دروازه سرجایش نیست. ظاهرا آن را مدتی برداشته و مجددا با همان حالت ناایمن سرجایش گذاشته بودند.» قضات دادگاه بعد از مشورت شهردار مشکین‌دشت را به تحمل یک سال حبس تعزیری و پرداخت دیه محکوم کردند.

پنج: برق گرفتگی مرگبار پسر ۶ ساله در پارک میدان رازی
خردادماه امسال امیرعلی پسربچه ۶ساله‌ای که به همراه خانواده عمویش برای بازی به پارکی در جنوب تهران رفته بود، در حادثه‌ای تلخ دچار برق‌گرفتگی شد و جانش را از دست داد. عموی امیرعلی درباره حادثه می‌گوید: «آن شب برای هواخوری و اینکه بچه‌ها در فضای باز بازی کنند به پارکی که در نزدیکی خانه‌مان بود رفتیم. برادرم سرکار بود و من فرزندان او یعنی امیرعلی ۶ساله و سارا ۸ساله را به همراه بچه‌های خودم به پارک بردم.

خودم به همراه خانواده زیراندازی پهن کرده و نزدیک به زمین بازی نشستیم تا بچه‌ها را هم زیرنظر داشته باشیم. امیرعلی چند دقیقه‌ای دوچرخه بازی کرد و بعد تصمیم گرفت به سمت زمین بازی برود. چند لحظه بعد ناگهان صدای فریادش را شنیدیم و امیر‌علی را دیدیم که روی زمین افتاده و دو نفر بالای سرش هستند. امیرعلی دمپایی پایش نبود و شاهدی که در حال گذر از آنجا بوده، دیده که امیرعلی ظاهرا به‌دنبال یک بچه گربه رفته و وارد باغچه شده و لحظاتی بعد با فریادی بلند روی زمین افتاده است. امیر‌علی آن شب وارد باغچه شده و نمی‌دانم آیا چراغ روشنایی پارک را لمس کرده یا نه.

اصلا هیچ‌کس به وضوح و درستی ندیده که چه اتفاقی افتاده است. فقط می‌دانیم که وارد باغچه شده و احتمالا تیرچراغ برقی که برای روشنایی پارک بوده اتصالی داشته و یا باغچه خیس بوده و باعث شده که پسر ما دچار برق‌گرفتگی شود. وقتی بالای سر او رفتیم امیر‌علی نیمه‌جان بود و دو نفر بالای سرش در حال احیای او بودند. همان لحظه نوجوان ۱۵یا ۱۶ساله‌ای که متوجه ماجرا شده بود نزد ما آمد و گفت نگران نباشید روز قبل هم خودش همانجا با گرفتن تیر برق دچار برق‌گرفتگی شده اما آسیب ندیده بود.

او می‌گفت برای برداشتن توپش به داخل باغچه رفته و با گرفتن تیر چراغ برق روشنایی، ناگهان دچار برق‌گرفتگی شده اما به سرعت دستش را از روی تیر برداشته و خطری تهدیدش نکرده است! اما قلب امیرعلی در بیمارستان از تپش افتاد و ما شکایت کرده‌ایم تا مشخص شود چه کسی مسئول ایمنی بوستان‌ها و جان مردم است.» چندی قبل از این حادثه نیز در پارک لاله تهران پسری بر اثر سیم برقی که داخل نهر پارک افتاده بود، جانش را از دست داد.

کدخبر: ۴۲۶۰۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر