کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۶۷۵۸
تاریخ خبر:

بررسی پنج پرونده جنایی پرحاشیه در جنوب ایران

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | ماجرای پیگیری پرونده‌های جنایی در مناطقی که سلاح به وفور یافت می‌شود. در نقاطی که اسلحه قاچاق دست هر خانواده‌ای وجود دارد و به محض این که از کوره در می‌روند در یک دعوای دسته‌جمعی اقدام به تیراندازی می‌کنند. در بررسی پرونده‌های جنایی این روزهای جنوب کشور، شاهد شلیک یک نفر و به رگبار بستن کل اعضای یک خانواده هستیم؛ از پرونده مردی که قبل از عید ۱۴۰۰ با یک قبضه سلاح چند عضو یک خانواده را از پای درآورد تا پرونده‌ای که همین ماه گذشته راجع به مردی بود که بعد از کشتن اعضای خانواده‌اش اقدام به خودکشی کرد. در گزارش حوادث امروز پنج پرونده پرحاشیه جنایی در جنوب ایران را بررسی می‌کنیم.

* یک: فرید بغلانی، قاتل ۱۵ زن و دختر
نام فرید بغلانی در لیست قاتلان زنجیره‌ای ایران قرار دارد. پرونده‌ای پر حاشیه از مردی ۴۰ساله که در حوالی بهمنشیر، اقدام به قتل ۱۵زن کرد. از او به عنوان «قاتل دوچرخه‌سوار» یاد می‌کنند. در اعترافاتش گفته بود:« زن‌ها را می‌کشتم چون از آنها بدم می‌آمد و کینه داشتم. اگر کتک‌شان می‌زدم دستگیر می‌شدم به خاطر همین تصمیم گرفتم آنها را بکشم تا دستگیر نشوم.» او ۱۵ زن و دختر و یک پسربچه را بین سال‌های ۸۳ تا ۸۷ به قتل رسانده است.

فرید که کارگری ساده بود پس از انجام کار بر دوچرخه‌اش سوار می‌شد و در نخلستان‌های اطراف بهمنشیر پرسه می‌زد و هر زن و دختر تنهایی را که می‌دید با ضربه‌ای بر سر به قتل می‌رساند و جسدشان را سر به نیست می‌کرد. قصه دراز قتل‌های فرید از تاریخ ۱۴ فروردین ماه سال ۸۷ جدی گرفته شد.در این روز مردی با مراجعه به اداره آگاهی اعلام کرد که مادر ۵۰ ساله‌اش به نام «کامله» از روز قبل که از خانه خارج شده دیگر بازنگشته است. پیگیری‌ها برای یافتن زن میانسال ادامه داشت تا این که زنی به پلیس مراجعه کرد و گفت مردی او را در نخلستان‌ها زده و با سنگ به سرش کوبیده و فکر کرده او مرده است اما زن نجات پیدا می‌کند.

با دیدن عکس‌های فرید که سابقه‌دار بوده او را شناسایی می‌کند. فرید به قتل‌ها اعتراف می‌کند و می‌گوید:« مادرم مرا خیلی آزار می‌داد و پدربزرگم نیز از زن‌ها متنفر بود، من هم از زن‌ها متنفرم و با کشتن آنها به آرامش می‌رسم!» فریدبغلانی که روزنامه‌ها به او لقب «قاتل دوچرخه سوار» داده بودند پس از محکوم شدن در دادگاه به ۱۳ بار قصاص نفس محکوم شد.تا اینکه عاقبت صبح روز شنبه،۲۲ آبان ماه سال ۸۹ در محوطه زندان کارون اهواز به دار آویخته شد و پرونده قتل‌های زنجیره‌ای آبادان با مرگ او برای همیشه بسته شد.

* دو: ماجرای آزار و اذیت نوجوانان شوشتری
آبان ماه سال ۹۷ماجرایی تکان دهنده در رسانه‌ها منتشر شد. مردی خلافکار و دارای انحرافات اخلاقی به نام « احمد تن‌تن» با کمک دو همدستش اقدام به تجاوز و آزار و اذیت چهار پسر ۱۲ تا ۱۴ ساله کرده و بعد فیلم‌شان منتشر می‌شود. این فرد که سابقه زندان نیز داشته است به گفته خودش در محله‌های فقیر شوشتر می‌چرخیده و با اغفال پسران کم سن آنها را به مکان خود می‌کشانده و از دو همدستش می‌خواسته تا از اقدام پلید او فیلم بگیرند.

بلافاصله بعد از انتشار فیلم او به همراه دو همدستش دستگیر شده و پسران نیز پیدا می‌شوند. اگرچه در آن زمان اعلام شد تعداد بیشتر از ۴ نفر بوده است. حتی اعلام شد این فرد دارای بیماری روانی و دارای کارت قرمز است. ماجرایی که در آن زمان با خشم مردم آن منطقه مواجه شد. اگرچه اعلام شد برای او و همدستانش درخواست اشد مجازات داده شد اما سرانجام این ماجرای هولناک، دردناک و جنجالی مشخص نشد.

* سه: قتل‌عام پنج نفر در رامهرمز بر سر یک ملک
این ماجرای عجیب به خرداد سال ۹۳ بازمی‌گردد. ماجرا به اختلاف دو همسایه بر سر یک ملک در رامهرمز مربوط است. داستانی که می‌شد با ورود یک نهاد مسئول به درگیری این دو همسایه پایان دهد کار را به جایی رساند که دو برادر مجبور می‌شوند سلاح بردارند و ۵ نفر را به رگبار ببندند و بعد هم سمت دادگستری بروند و اقدام به تیراندازی کنند که بالاخره در جریان تعقیب و گریز با ماموران دو برادر از پای درآمدند و این ماجرا با هفت کشته، از یک پرونده اختلاف ملکی تبدیل به یک پرونده جنایی شد که هنوز هم ماجرا ادامه دارد. هفت سال از این داستان گذشته است. برادر بزرگ به اتهام مباشرت در قتل عمدی یکی ازقربانیان در زندان است و برادر دیگر بعد از گذراندن چند سال حبس به اتهام معاونت در قتل و سرکردگی گروه مجرمانه و تبانی علیه نفوس؛حالا با وثیقه آزاد شده است.

این دو برادر اتهامات خود را قبول ندارند و از دستگاه قضایی تقاضای رسیدگی ویژه به پرونده را دارند. دو برادری که کشته شده‌اند در خانه پدری ساکن بودند و روز حادثه قرار بود شهردار و کارشناسان اداره ثبت به محل سکونت آنها بروند و از ملک بازدید کنند، دو برادر دیگر که هنوز در این پرونده درگیر هستند روز حادثه سر ملک نبودند. اما بعد از این ماجراها دو برادر دیگر هم دستگیر شدند یکی به جرم معاونت و دیگری مباشرت. یکی از برادران هنوز با قرار در زندان است و دیگری فعلا با وثیقه آزاد شده، اما هردو می‌گویند کار برادران‌شان را تایید نمی‌کنند، اما آنها در اقدام برادران‌شان نقشی نداشته‌اند. حال این دو برادر یکی در زندان و دیگری از شهر خود آواره شده چرا که خانواده مقتولین هنوز در پی گرفتن انتقام از آنها هستند.

* چهار:قتل عام خانوادگی در کنگان بوشهر
صبح ۲۹ اسفند سال ۹۹، خبر قتل عام خانوادگی در کنگان بوشهر منتشر شد. در این جنایت مشخص شد که یک مرد به نام (ع.ب) به طرز هولناکی ۲ دختر عموی خود را به نام زهرا و حدیده، مادر بزرگ ۷۵ساله به همراه دختر عموی دیگرش و یک خواستگار ۲۱ساله و دو مرد دیگر، ۵۰ ساله و ۵۱ ساله را با سلاح کلاشنیکف به قتل رسانده و متواری شده است. این مرد در سال ۱۳۷۳ دخترعموی خود را با ضربات چاقو به قتل می‌رساند و سپس با رضایت اولیای دم آزاد می‌شود.

بعد به جرم حمل مواد مخدر در قطر ۲۰سال به زندان می‌رود و بعد از بازگشت به دلیل اختلافی که با خانواده عمویش و دخترعمویش به دلیل روابط و ظاهرشان داشته است اقدام به قتل آنها می‌کند. قاتل لحظه‌ای که با سلاح کلاشینکف وارد خانه نامزدش شد دست به جنایت خونینی زد او ۸ نفر را به قتل رساند ۴ زن و ۳ مرد که رده سنی آن‌ها از ۱۳ سال شروع می‌شود و تا ۷۰ سال می‌رسد.اما سرانجام این مرد اول فروردین ماه امسال، با گلوله تک تیرانداز نیروی انتظامی از پا درمی‌آید.

* پنج: قتل هشت عضو خانواده در اهواز و خودکشی قاتل
دوشنبه صبح ۱۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، پیش از طلوع آفتاب هشت نفر به دست یک مرد در جنوب ایران به قتل رسیدند. فائز کربلاوی، مردی ۵۰ ساله کلاشنیکف را برمی‌دارد و به خانه دایی خود در شیبان اهواز می‌رود که از قضا دایی او پدر زن سابقش هم بود. فائز کربلاوی اهل خانه را به رگبار بست. دایی و زن دایی و دو پسر دایی و همسر اول خود را کشت. جعفر کربلاوی ۶۵ ساله، جسیمه جمیلی ۶۰ ساله، عبدو کربلاوی ۴۵ ساله نابینا،ثمین کربلاوی ۳۳ ساله اسامی قربانیان سکانس اول این جنایت بود. اما ماجرا به همین جا ختم نشد. قاتل بعد از به قتل رساندن چهار نفر از اعضای خانواده خود این بار راهی شهرستان کارون و محله کانتکس شد و به خانه پدر همسر دوم خود رفت.

در منزل آنها هم همسر خود و پدر و مادر همسرش را به رگبار بست و کشت. اما شاید دردناک‌ترین اتفاق این فاجعه، کشته شدن پسر ۹ ساله فائز به دست پدرش است. فائز بعد از اینکه با شلیک‌های مرگبار چهار نفر دیگر را هم به قتل رساند، این بار با خودکشی به این قتل عام پایان داد. فائز با خانواده همسر اولش اختلاف شدید داشت.اما وقتی ازدواج مجدد کرد با خانواده همسر جدیدش هم مشکل پیدا کرد که این بار هم اختلافشان بر سر مسائل مالی بود.

همسردومش فامیل نبود و از طائفه دیگری بود. او از فائز یک پسر ۹ ساله داشت که در جریان این حادثه، فائز او را هم به قتل رساند. او معتاد به شیشه بود. قبلا هم به جرم ضرب و شتم همسر دومش محکوم شده بود و به دلیل جرم‌های دیگر سابقه زندان داشت. اما نکته عجیب داستان مرد ۵۰ ساله اهل شیبان این بوده که قبلا برادر این فرد نیز عمویش را به قتل رسانده بوده است، چون با دخترعمویش که همسرش بوده به اختلاف می‌خورد و بعد خودش را می‌کشد.

کدخبر: ۳۸۶۷۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر