کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۸۲۴۷
تاریخ خبر:

بررسی همه ابهامات‌ فهرست‌ ‌جدید ‌تیم‌ملی فوتبال

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | شنبه شب و پس از برگزاری ۳ بازی باقی‌مانده هفته اول لیگ برتر، فهرست دعوت شدگان به اردوی تیم ملی برای بازی تدارکاتی مقابل تیم ملی بوسنی و هرزگوین اعلام شد. در فهرست نام این بازیکنان به چشم می‌خورد:

محمدرشید مظاهری، امیر عابدزاده و پیام نیازمند، میلاد محمدی، عارف غلامی، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، مجتبی نجاریان، مرتضی پورعلی‌گنجی و سید مجید حسینی، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، اکبر ایمانی، علی قلی‌زاده، وحید امیری، احمد نوراللهی، امید نورافکن و سیامک نعمتی، کریم انصاری‌فرد، مهدی قائدی، کاوه رضایی و ساسان انصاری.

یک روز بعد و با مثبت اعلام شدن تست کرونای نجاریان و انصاری که هر دو در فولاد خوزستان بازی می‌کردند، علی کریمی و مهدی شیری جایگزین آنها شدند. این فهرست با سوالات و ابهامات زیادی مواجه شده است که مهم‌ترین آنها را بررسی می‌کنیم.

*** دروازه‌بان‌ها؛ جای خالی لک
غایبان مهم این پست، علیرضا بیرانوند و سیدحسین حسینی هستند. بیرانوند که مدت‌هاست در آنتورپ نیمکت‌نشین است و به تازگی مصدوم هم شده و دعوت نشدنش طبیعی است. حسینی هم نسبت به سایر دروازه‌بان‌های آماده فوتبال ایران، برتری خاصی ندارد و برای دعوت شدن به تیم ملی باید بهتر از این‌ها باشد.

اما دعوت شدن رشید مظاهری عجیب به نظر می‌رسد. او دو هفته آخر لیگ نوزدهم و فینال جام حذفی را با تصمیم کادر فنی و کمیته انضباطی باشگاه تراکتور از دست داد و به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال، نتوانست برای این تیم به میدان برود. او مدت‌هاست در شرایط مسابقه قرار ندارد و شاید دعوت نشدنش تصمیم درست‌تری بود.

در عوض دراگان اسکوچیچ، چشم‌هایش را به روی درخشش حامد لک بسته و توجهی به او ندارد. در روزهایی که رشید مظاهری در استراحت به سر می‌برد و به دنبال انتقال از تراکتور به استقلال بود، حامد لک با نمایش‌هایی خیره‌کننده، یکی از عوامل اصلی صعود پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا بود. او کاملا آماده است و در بهترین شرایط دوران فوتبال خود قرار دارد و به نظر می‌رسد او نسبت به مظاهری انتخاب بهتری بود. دعوت شدن امیر عابدزاده هم قابل پیش‌بینی بود. او در یک سال گذشته بهترین و آماده‌ترین دروازه‌بان فوتبال ایران بوده و شایسته دعوت به تیم ملی و حتی فیکس بازی کردن هم هست.

* مدافعان: غیبت مشکوک وریا و رامین
در این خط مهم‌ترین علامت سوال، دعوت نشدن وریا غفوری و رامین رضائیان است. گفته می‌شود اولی به دلیل فعالیت‌های غیرفوتبالی‌اش در فضای مجازی که جنجال‌هایی را هم به وجود آورده، در لیست سیاه فدراسیون فوتبال قرار گرفته و دومی هم به دلیل این که دراگان سبک بازی او را نمی‌پسندد، جایی در فهرست تیم ملی ندارد.

این در حالی است که هم وریا و هم رامین این روزها حسابی آماده و پرانگیزه هستند و حضورشان در تیم ملی می‌تواند به دراگان کمک کند! اما سرمربی کروات تیم ملی، حتی وقتی نجاریان به دلیل مثبت شدن تست کرونایش، اردوی تیم ملی را ترک می‌کند، ترجیح می‌دهد به جای وریا یا رامین، مهدی شیری را جانشین نجاریان کند! نکته مهم درباره نجاریان این که او کشف خود اسکوچیچ در فولاد خوزستان است و احتمالا به همین دلیل است که به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شود.

دیگر تغییر مهم در فهرست تیم ملی در خط دفاع، دعوت نشدن روزبه چشمی است. چشمی در زمان کی‌روش سال‌ها پای ثابت تیم ملی بود و حتی در جام جهانی هم به سیدجلال حسینی ترجیح داده شد اما با رفتن کی‌روش، چشمی کم‌کم از تیم ملی فاصله گرفت و حالا مدت‌هاست که به تیم ملی دعوت نمی‌شود و جالب این که کمتر رسانه و کارشناسی هم به دعوت نشدن او اعتراض دارد!

*** خط هافبک: کاپیتان‌ها دیگر دعوت نمی‌شوند؟
به نظر می‌رسد با حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی ایران، دوران حضور اشکان دژاگه و مسعود شجاعی در تیم ملی هم به پایان رسیده است. این دو نفر به اردوی قبلی هم دعوت نشده بودند و دژاگه نسبت به دعوت نشدنش واکنش عجیب و مشکوکی نشان داده بود. شجاعی هم مدت‌هاست که درگیر مسائل انضباطی در فدراسیون و محرومیت‌های عجیبی است که از سوی کمیته انضباطی به او تحمیل می‌شود.

او مصاحبه‌های تندی هم علیه مسئولان فدراسیون انجام داده و به همین دلیل بعید است که دیگر به اردوهای تیم ملی دعوت شود. البته شجاعی از نظر فنی و بدنی هم دیگر توان سابق را ندارد و دعوت نشدن او توجیه فنی هم دارد ولی اشکان همچنان آماده و تاثیرگذار است. او بهترین بازیکن تراکتور در فینال جام حذفی مقابل استقلال بود و با این کیفیت هنوز هم می‌تواند به تیم ملی کمک کند. دیگر نکته مهم در خط هافبک، دعوت نشدن امید ابراهیمی است که ستاره این روزهای تیم الاهلی قطر است.

اما احتمالا به دلیل سن بالا، اسکوچیچ به دنبال پیدا کردن یک جایگزین مناسب و جوان به جای ابراهیمی است. مهرداد محمدی هم یکی از غایبان غیرمنتظره فهرست تیم ملی است. او این روزها در قطر خوش می‌درخشد و بهترین بازیکن تیم العربی است و در اوج آمادگی قرار دارد اما اسکوچیچ او را به تیم ملی دعوت نکرده است. دعوت شدن اکبر ایمانی هم کمی عجیب به نظر می‌رسد. او نسبت به بعضی از دعوت نشده‌ها، برتری خاص و کیفیت بالاتری ندارد و احتمالا باز هم سلیقه شخصی دراگان در دعوت او بیشترین تاثیر را داشته است.

* مهاجمان: غیبت مهاجمان اصلی تیم ملی دلایل مختلفی دارد که بعضی از آنها سوال‌برانگیز است اما درباره انصاری‌فرد، قائدی و رضایی حرفی نیست و آنها جزو آماده‌ترین مهاجمان این روزهای فوتبال ایران هستند. حتی به نظر می‌رسد می‌شد به جای ساسان انصاری، امیرارسلان مطهری را هم دعوت کرد که این اتفاق نیفتاده اما مطهری در صورت ادامه درخشش، برای رسیدن به تیم ملی شانس خواهد داشت.

کدخبر: ۳۵۸۲۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر