کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۳۶۰۷
تاریخ خبر:

بررسی خودروهای زیر ۱۰‌هزار دلار که می‌توان وارد کرد

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو| سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر به نام «صف اول» که باهدف گفت‌وگوی مستقیم با مردم برگزار شد، وعده ورود خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار اروپایی ظرف دو الی سه ماه آینده را داد. وعده‌ای که دل مشتریان خودرو را خوش کرد که حتما ظرف چند ماه آینده با دلار ۳۲ هزار و ۱۰۰ تومان، می‌توانند خودروی ۳۲۱ میلیون تومانی سوار شوند؛ البته هزینه مالیات و گمرک و جانبی را هم به آن اضافه کنید. وعده‌ای که کارشناسان حوزه واردات خودرو می‌گویند در حد وعده بوده و بعید است به زودی عملیاتی شود وقتی هنوز پیش‌نویس اصلی واردات خودرو مفادش مشخص نیست.

در این برنامه وزیر گفت: «برواردات خودروی اقتصادی تأکید داریم یعنی خودروهایی که زیر ۱۰ هزار دلار باشند؛ زیرا می‌خواهیم پژو، سمند و تیبا را از رده خارج کرده و خودروهایی مانند تارا و شاهین که قیمت‌های بالاتری نسبت به خودروهای اقتصادی دارند را جایگزین کنیم، پس لازم است برای قشری از جامعه که خودروهایی ارزان‌تر می‌خواهند محصول داشته باشیم.» مزید اطلاع مقام عالی وزارت صمت باید گفت خودروهای کمتر از ۱۰ هزار دلار در بازارهای بین‌المللی شامل محصولات کارکرده می‌شود. حالا با توجه به گفته وزیر، شش خودروی کارکرده ژاپنی، کره‌ای و آلمانی مناسب نیاز مشتریان داخلی را معرفی می‌کنیم.

‌فولکس‌واگن گلف جی‌تی‌آی/ مدل ۲۰۱۲/ قیمت ۹ هزار و ۸۰۳ دلار
فولکس‌واگن گلف جی‌تی‌آی مدل ۲۰۱۲با قیمت ۹ هزار و ۸۰۳ دلار می‌تواند رقابت جدی با خودروهای هاچ‌بک فعلی در بازار کشور داشته باشد. ‌جی‌تی‌آی مدل ۲۰۱۲ در میان محصولات کارکرده با بهای زیر ۱۰ هزار دلار بهترین انتخاب برای تامین نیاز خودرو اقتصادی بازار کشور است. این محصول ‌ می‌تواند رقابت جدی با خودروهای هاچ‌بک فعلی در بازار کشور داشته باشد. این نسل از جی‌تی‌آی دارای یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژر با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و مجهز به گیربکس اتوماتیک دو‌کلاچه است.از مزایای‌ مهم این خودرو می‌توان به فضای مناسب کابین مطابق نیاز مشتریان داخلی، کیفیت بالای اجزای کابین، پایداری و فرمان‌پذیری مناسب خودرو و مصرف سوخت پایین اشاره کرد.

با توجه به اینکه فولکس‌واگن در سال‌های گذشته بستر مناسبی برای تامین خدمات پس از فروش حداقلی در کشور تامین کرده بود، واردات این محصول نمی‌تواند برای مشتریان چالش ایجاد کند. اما در صورت واردات خودروهای کارکرده، محصولات صفر کیلومتر مونتاژ و تولید داخل با چالش جدی همراه خواهد شد. گلف در ایران نیز سابقه‌ای طولانی دارد و همواره محبوب جوانان بوده؛ نسل اول فولکس گلف با کد MK1 در نمونه سه در به بازار ایران راه یافت و پس از آن نمونه پنج در‌ نسل دوم گلف خاک ایران را لمس کرد و به فروش فراوانی در بازار رسید. نسل سوم گلف نیز به صورت انگشت‌شمار در نمونه‌های پنج در ‌یا دو در کانورتیبل قابل مشاهده ‌ است و پس از آن گلف وارد دوره غیبت کبری در بازار ایران شد.

تویوتا هایلندر/ مدل ۲۰۱۱/ قیمت: ۹ هزار و ۱۵۰ دلار
تویوتا هایلندر مدل ۲۰۱۱ در بازارهای جهانی اکنون بهای ۹ هزار و ۱۵۰ دلاری دارد. این خودرو دارای پیشرانه چهار سیلندر با ۱۸۷ اسب بخار قدرت است. باتوجه به فحوای سخنان وزیر صمت در خصوص واردات خودروهای کمتر از ۱۰ هزار دلار، در کلاس اس‌یو‌وی تویوتا هایلندر گزینه مناسب بازار کشور است. ‌از آنجایی که مشتریان داخلی نیاز به اس‌یو‌وی‌های با کیفیت و پر قدرت دارند و خودروهای چینی نتوانسته‌اند این خواسته را مرتفع کنند، ‌ تولید این کلاس خودرویی نیز در داخل کشور انجام نمی‌شود، بنابراین واردات هایلندر مناسب بازار و نیاز مشتریان کشور است. هایلندر دارای یک پیشرانه چهار سیلندر با ۱۸۷ اسب بخار قدرت است.

کیفیت و استهلاک این خودرو مناسب سلیقه مشتریان داخلی است. پلتفرم هایلندر شاسی‌بلند کراس‌اوور، بر‌اساس تویوتا کمری سدان است و با اینکه حس یک شاسی‌بلند تمام‌عیار را دارد، رانندگی با آن، بسیار راحت و دلپذیر است. کابین هایلندر فوق‌العاده راحت است و می‌تواند تا ۷ مسافر را در خود جای دهد؛ چراکه فضای داخلی ۲/۷ مترمربع است و از این جهت، از دیگر خودروهای کلاس خود نظیر هوندا پایلوت جلوتر است. طراحی داخلی زیبا و دقیق صورت گرفته ‌ و کیفیت بسیار بالای دارد. هایلندر لیمیتد، با سیستم ۴WD که مخفف سیستم فرمان چهارچرخه است، مناسب مسیرهای خیس و شرایط زمستانی است.

کیا اسپورتیج/ مدل ۲۰۱۲/ قیمت ۹ هزار و ۲۰۰ دلار
کیا اسپورتیج مدل ۲۰۱۲ با قیمت ۹ هزار و ۲۰۰ دلار در بازارهای جهانی معامله می‌شود. این خودرو دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۷۶ اسب بخاری است. کیا یکی از برندهای خوشنام و پرفروش کره‌ای در بازار داخلی است، این خودرو در کلاس کراس‌اوورهای دو دیفرانسیل شهری می‌تواند بهترین جایگزین برای محصولات بی‌کیفیت چینی داخلی باشد. ‌این خودرو ‌۲۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در هر دو نسخه واردات این محصول می‌تواند نیاز بخشی از بازار به محصول کراس‌اوور را تامین کند.

گفتنی است که در کشور بهترین شبکه خدمات پس از فروش برای این محصول وجود دارد.ماشین کیا اسپورتیج را عروس خودروهای کره‌ای نام گذاشته‌اند. ماشین اسپورتیج ۲۰۱۲ جزو تولیدات محبوب کمپانی کیا محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر در کشور ما فروش خوبی را شاهد بوده است. سری اسپورتیج از سال ۲۰۰۵ روانه بازار شده ‌‌و توانسته ‌ فروش خوبی را در زمینه‌ خودرو‌های کراس‌اوور کسب کند. ماشین اسپورتیج ۲۰۱۲ و اسپورتیج ۲۰۱۱ جزو خودروهایی هستند که از امکانات مناسبی برخوردارند و می‌توانند هر بیننده‌ای را مجذوب خود کنند. نقطه‌ قوت طراحی قسمت جلویی این خودرو به فرم کلی کاپوت و همچنین سپر آن مربوط می شود.

هوندا سیویک کوپه/ مدل ۲۰۱۲/ قیمت ۶ هزار و ۳۰۲ دلار
هوندا سیویک کوپه مدل ۲۰۱۲ با قیمت ۶ هزار و ۳۰۲ دلار در بازارهای جهانی معامله می‌شود، این خودرو دارای یک پیشرانه چهار سیلندر با ۱۴۰ اسب بخار قدرت است. هوندا سیویک کوپه یکی از محصولات خوش‌فروش بازارهای جهانی است، در سال‌های گذشته به دلایل عدیده این برند در بازار داخلی به‌رغم کیفیت بالا جایگاه مناسب ندارد. ‌کوپه یکی از کلاس‌های خودرویی است که در بازار کشور به شدت نیاز آن احساس می‌شود، سیویک کوپه جزو یکی از کم‌استهلاک‌ترین و ایمن‌ترین خودروهای این برند ژاپنی است. ‌ نسخه سی سیویک با همین پیشرانه ۲۰۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

در صورت واردات این محصول به بازار کشور، باید انتظار داشت که فروش خودروهای چینی اصطلاحا اسپرت در بازار داخل به کمترین مقدار خود برسد. مصرف سوخت این خودرو در کنار عملکرد بالای آن می‌تواند سبب ورود نسخه سدان آن به بازار کشور نیز شود. مدل سال ۲۰۱۲ میلادی سیویک (Civic) شرکت خودرو‌سازی ژاپنی هوندا (Honda) یک نمونه خاص در بین این مدل از خودروهای این شرکت بود. هوندا، مدل سیویک سال ۲۰۱۲ میلادی را به طور کلی مورد بازسازی قرار داده بود و با وجود اینکه این نمونه از لحاظ فنی و عملکرد بهبود یافته و قابلیت‌ها و توانایی‌های آن نیز به طور اساسی تغییر کرده بود اما شباهت‌های بسیاری با مدل نسل قبلی خود که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ میلادی در تولید می‌شد، داشت.

نیسان آلتیما/ مدل ۲۰۱۲/ قیمت: ۸ هزار و ۲۰۶ دلار
نیسان آلتیما مدل ۲۰۱۲ با بهای ۸ هزار و ۲۰۶ دلار در بازارهای جهانی معامله می‌شود، آلتیما دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۲.۵ لیتری است که می‌تواند ۱۷۵ اسب بخار قدرت تامین کند. نیسان یکی از برندهای خوش‌فروش بازار داخلی است، این برند محصول سدان خوش‌فروش جهانی به نام آلتیما دارد. آلتیما دارای بدنه مشابه خودروهای کوپه است و می‌توان آن را جزو سدان‌های فول‌سایز حساب کرد. ‌ از آپشن‌های این خودرو می‌توان به‌ صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچی، سیستم ناوبری، بلوتوث، رادیو ماهواره‌ای و دوربین دید عقب اشاره کرد.

آلتیما دارای یک کابین با کیفیت و سیستم تهویه مطبوع دو منطقه‌ای و سانروف است. مصرف سوخت این خودرو نسبت به محصولات چینی صفر کیلومتر در بازار کشور‌ کمتر است.‌نیسان آلتیما یک خودروی سایز متوسط است که از سال ۱۹۹۲ توسط نیسان تولید می‌شود و ادامه خط نیسان بلوبرد است که در سال ۱۹۵۵ شروع به کار کرد و باید دید بعد از این همه سال دوباره در ایران شاهد حضورش خواهیم بود یا خیر؟

هیوندای سوناتا / مدل ۲۰۱۱/ قیمت ۹ هزار و ۶۰۰ دلار
سوناتا YF به عنوان ششمین نسل از هیوندای سوناتا در سال ۲۰۱۱ به بازار معرفی شد. از آنجایی که نسل پنجم سوناتا نیز خودرویی موفق بود، می‌شد حدس زد که در نسل ششم نیز این موفقیت ادامه پیدا خواهد کرد اما سوناتا نسل ششم را با طراحی بسیار پیشگامانه و مدرن معرفی کرد و همین مسئله در کنار امکانات زیادی که این خودرو ارائه می‌داد سبب شد تا از موفق‌ترین خودروهای وارداتی بازار باشد. سوناتا YF در زمان عرضه به بازار در سال ۲۰۱۱ رقبایی مانند نیسان تیانا و تویوتا کمری داشت و تقریبا می‌توان سوناتا را از بسیاری جهات بهترین خودروی کلاس در آن زمان دانست.

هیوندای مثل همیشه در سوناتا روی امکانات زیاد خودرو و طراحی فراتر از کلاس تاکید داشت و به این ترتیب در سوناتا YF تجهیزاتی می‌دیدید که به ندرت در این کلاس وجود داشتند. سوناتا YF تا سال ۲۰۱۳ عرضه شد و در سال ۲۰۱۴ نیز یک فیس‌لیفت جزئی روی آن اجرا شد و در بازار ایران معروف به سوناتا رینگ کادنزایی هستند! در مدل ۲۰۱۴ رینگ‌های خودرو، سپرها و گرافیک درون چراغ‌های عقب مقداری متفاوت است. هیوندای سوناتا YF در بسیاری از بازارها با نام هیوندای i45 شناخته می‌شود و به دلیل طراحی خشن و استفاده از خطوط فراوان ‌ روی بدنه، به سرعت محبوبیت بالایی پیدا کرد. البته این محبوبیت تحت تاثیر برخی عوامل ناخوشایند در سوناتا قرار گرفت از جمله هندلینگ نه‌چندان مناسب و کوبش سیستم تعلیق به ویژه در دست‌اندازها و نیز ارتفاع پایین کف خودرو.سوناتا YF از یک موتور ۲٫۴ لیتری بهره می‌برد که قادر است ۱۹۷ اسب بخار قدرت تولید کند که به وسیله جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک شیفت ترونیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

کدخبر: ۴۶۳۶۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hamidrbg

    کجا قانون گفته خودرو کارکرده(البته به جز کامیون) میشه وارد کرد؟؟؟؟؟