کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۴۸۵
تاریخ خبر:

بررسی اتفاقات مرحله فینال عصر جدید

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر | آغاز پخش فصل دوم عصر جدید مصادف شد با کرونا و به همین خاطر برنامه بارها از ضبط بازماند و رونق خود را از دست داد.یک‌سال و ۲۱روز پس از آغاز قسمت اول،بالاخره هفته پیش مرحله فینال با حضور تماشاگران تولید شد و پنجشنبه شب روی آنتن شبکه سه رفت.سرنوشتی که عصر جدید در یک‌سال اخیر پشت سر گذاشت این نگرانی را ایجاد می‌کرد که مرحله فینال تبدیل به برنامه‌ای خموده شود و خاطره خوش فصل اول از خاطر برود.قسمت پایانی اما مهیج،خوش ریتم و جذاب شد.

*** مورد اول| یک سال فراز و نشیب
پیش از بررسی اتفاقات مرحله فینال عصر جدید، مروری فشرده داریم بر روند تولید برنامه در یک سال اخیر.ششم اسفند سال ۹۸ که قسمت اول روی آنتن رفت،تازه کرونا جان گرفته بود. عصرجدید به کار خود ادامه داد و مثل فصل یک پرمخاطب بود.با این حال برنامه نیمه دوم فروردین متوقف و آخر اردیبهشت ادامه مرحله مقدماتی ضبط شد.

نیمه تیر،عصر جدید برای جبران به شکل فشرده روی آنتن رفت که همین ضربه‌ای مهلک به آن وارد کرد.مرداد ماه نوبت ضبط اجراهای باقی مانده از مرحله دوم رسید.این‌بار خبری از همان تماشاگران حداقلی هم نبود. در ادامه بار دیگر ضبط برنامه به تعویق افتاد و در نهایت ابتدای بهمن مرحله نیمه نهایی بدون حضور تماشاگران و داوران، برگزار و سرنوشت فینالیست‌ها مشخص شد.

*** مورد دوم| فینال مهیج با تماشاگران
عصر جدید با شرایطی که مرور شد به مرحله فینال رسید.نخستین امتیاز قسمت فینال، به حضور تماشاگران برمی‌گردد. سازندگان برنامه از تماشاگران تست کرونا گرفتند و اجراهای مرحله فینال را با حضور آنها ضبط کردند.احسان علیخانی چندین بار تاکید کرد علاوه بر تست کرونا، همه پروتکل‌های بهداشتی حین برگزاری مسابقه رعایت می‌شود.حضور تماشاگران جانی دوباره به برنامه داد به‌ویژه آنکه اجراها پر بود از هیجان و اتفاقات احساساتی.

*** مورد سوم| اجراهای چشم‌نواز
در شبی که تماشاگران هیجانی مضاعف به عصر جدید دادند،اجرای فینالیست‌ها به مراتب قوی‌تر از قبل بود.گروه ستاره هشتم(حرکات نمایشی ورزشی)، گروه مجاز(نمایش متفاوت کمدی)، گروه جوانمردان ایران زمین(نمایش ورزش زورخانه‌ای)، عرفان طهماسبی (خوانندگی) و گروه فرشتگان نینجا (نمایش ورزش نینجوتسو) همه را غافلگیر کردند.در یک قیاس،‌ اجراهایی که در مرحله فینال فصل دوم شاهد بودیم به مراتب جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر از اجراهای فینال فصل نخست است. همین نشان می‌دهد عصر جدید در مسیر پختگی گام برمی‌دارد.اینکه نمی‌توان پیش‌بینی کرد چه کسی اول خواهد شد،‌دلیل دیگری بر اجراهای شاخص مرحله فینال است.

*** مورد چهارم| ریتم تند برنامه
فصل دوم عصر جدید در غالب قسمت‌ها از ریتم کند لطمه خورد.این ضعفی است که در چند گزارش به شکل جزئی درباره‌اش نوشتیم.مسابقه فینال اما شسته رفته بود و با ریتم بالا روی آنتن رفت.این قسمت چیزی حدود دو ساعت و۳۰دقیقه زمان داشت اما اجراهای جذاب به همراه تدوین خوب،برنامه را خوش ریتم کرد.فاصله بین آیتم مرور رسیدن شرکت‌کننده‌ها به فینال تا اجرای آنها منطقی بود و مخاطب بیش از حد منتظر تماشای اجراها نمی‌ماند.صحبت مجری،‌داوران و شرکت‌کننده‌ها به اندازه بود و برخلاف قسمت‌های پیشین،حوصله مخاطب سر نرفت.

*** مورد پنجم| انرژی مجری و داوران
ضعفی که بارها به آن اشاره کرده‌ایم،مطول گویی احسان علیخانی و کش آمدن بیهوده صحبت داوران عصر جدید است.در قسمت فینال اما نه علیخانی بیش از نیاز صحبت کرد و نه داوران وارد بحث‌های بیهوده شدند.در کنار آن سعی کردند با شوخی و مطایبه حال فینال را خوب کنند. علیخانی که شوخی‌هایش بگیر-نگیر دارد این‌بار موفق شد از تماشاگران خنده بگیرد.

*** مورد ششم| نه به ماه عسل
یک امتیاز دیگر در شب فینال باید برای عصر جدید و علیخانی کنار گذاشت.سازندگان برنامه آرزوی دو شرکت‌کننده گروه مجاز برای حضور پدر و مادر معلول‌شان حین اجرا را برآورده کردند. اجرا که به پایان رسید،علیخانی به آنها گفت که پدر و مادرشان در سالن حضور دارند. فضا احساسی شد و خیلی‌ها اشک ریختند.

علیخانی اما بعد از چند دقیقه از در خنده و شوخی وارد شد و فضا را عوض کرد. این اتفاق ظرفیت تبدیل فینال به ماه عسل را داشت اما دوز احساسات به اندازه بود و بعد از شش دقیقه همه چیز عادی شد… عصر جدید با یک فینال قوی به استقبال قسمت پایانی می‌رود.یک روز قبل از تحویل سال عصر جدید در قالب ویژه برنامه،نفر اول فصل دوم، به انتخاب مردم را معرفی می‌کند. این‌بار علیخانی و گروهش چگونه مخاطبان را راضی خواهند کرد؟

کدخبر: ۳۷۸۴۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر