کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۲۶۴
تاریخ خبر:

برجام از ‌زبان مغازه‌دار خیابان ستارخان

روزنامه هفت صبح | یک: رفته بودم برای خرید وسیله‌ای به خیابان ستارخان. بورس لوازم ماشین.کلا سختگیری‌ها برای بسته شدن مغازه‌ها در غرب تهران بیشتر است.مغازه‌ها عموما بسته بودند.یکی از مغازه‌ها باز بود و درحالی که ماشین را به سمت راست کشیده بودم تا ببینم آنچه می‌خواهم دارند یا نه دو نفر از مغازه بیرون پریدند که چی لازم دارم و بلافاصله به عنوان مشتری شکار شدم.پسر جوان پرانرژی در حالی که داشت کارش را روی ماشین انجام می‌داد گفت:« آقا این برجام چی میشه؟»

خواستم فیلسوفانه و دوپهلو جوابش را بدهم که طاقت نیاورد:« نه آقا،‌آخرین مهلت آژانس هسته‌ای اول خرداده …وگرنه ایران میاد بیرون … روسیه و فرانسه دارن فشار میارن به آمریکا که برگرده زودتر برجام.»خودم را از تک و تا نینداختم و بهش گفتم به هرحال فکر نکنم دلار از یه حد بیشتر پایین بیاد.گفت« آقا یه جوری بشه بازار ماشین صفر رونق بگیره.دیگه ماشین صفر خیلی کم شده. مشتری‌های ما خیلی کم شدن. کسی دیگه حال و ذوق رسیدن به ماشیناشو نداره.اگه ماشین صفر وارد بشه کار ما هم رونق میگیره.»

پرسیدم مغازه مال خودته؟ گفت« نه بابا اجاره کردیم تازه چندتا شریکیم. مغازه ما دو دهنه است ماهی ۶۰میلیون تومن اجاره میدیم.» حیرت‌زده گفتم :‌۶۰ تا؟‌گفت‌« بله آقا. مالک مغازه ما از یه قرونش هم نمیگذره… بعد مدام به ما میگن باید تعطیل کنیم. صبح از شهرداری اومدن عکس گرفتن از ما…خدا میدونه چقدر جریمه کنن. اما مجبوریم. اگه بسته باشه پول از کجا در بیاریم.» بعدش از بقیه بدشانسی‌هاش گفت: «آقا من بچه اردبیلم… پارسال عدس گرون شد گفتیم امسال سرمایه‌گذاری کنیم توی عدس. ۲۵میلیون بردیم توی یه زمینی عدس کاشتیم. از شانس ما یه قطره بارونم توی اردبیل نیومده…»

* دو: این شیوه برگزاری باشگاه‌های آسیا موجب شد تا تیم‌های بسیار خوبی مثل الدحیل و السد و الاهلی حذف بشوند و تیم‌های متوسطی مثل الشارجه و استقلال تاجیکستان به دور بعدی بروند. از همه عجیب‌تر حذف السد با ناداوری حیرت‌انگیز بود. طفلی ژاوی که سال قبل مقابل پرسپولیس خطای پنالتی صددرصد را برای تیمش نگرفتند و امسال هم به شکل مرموزی تک‌به‌تک آزادانه مهاجمش با دروازه‌بان النصر را آفساید گرفتند.

* سه: من پرسپولیسی هستم اما از این متن که در تلگرام و حتما توسط یک استقلالی با نمک (خیلی ترکیب غریبی است و به ندرت دیده می‌شود) خواندم نتوانستم بگذرم: در دورگروهی آسیا با گوا هم‌گروه می‌شوند. در دورحذفی به ملاقات استقلال دوشنبه می‌روند. در جام حذفی ایران هم با شاهین بندرعامری بازی دارند. جادوگری چیزی دارند؟

کدخبر: ۳۸۷۲۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر