کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۸۲۰۷
تاریخ خبر:

برای کنسرت تا استانبول نروید؛ ‌اجراهای داخل‌ شروع شد

روزنامه هفت صبح، علی رستگار | ‌بعد از ۲۱ ماه تعطیلی یکبار دیگر برگزاری کنسرت در داخل کشور از سر گرفته شده است. در اولین گام قرار است کمتر از دو هفته دیگر بهنام بانی در تبریز روی صحنه برود. در این مدت البته جزیره کیش میزبان خیلی از خواننده‌های داخلی بود اما در بقیه نقاط کشور همه سالن‌های موسیقی به علت شیوع کرونا بسته بود.

ادامه‌دار شدن محدودیت‌ها در این مدت باعث شد بعضی خواننده‌های داخلی ترجیح بدهند در استانبول روی صحنه بروند. علیرضا طلیسچی و رضا صادقی از جمله هنرمندان موسیقی پاپ ایران هستند که به زودی در کشور همسایه به اجرای برنامه می‌پردازند. این اتفاق البته برای این هنرمندان توفیق اجباری هم شده.

چون بلیت‌‌های کنسرت خود را با قیمت‌هایی به مراتب بالاتر از اجراهای داخل کشور به فروش می‌رسانند. علیرضا طلیسچی بلیت کنسرتش را بین ۴۵ تا ۱۰۰ دلار عرضه کرده. یعنی از ۱٫۴ میلیون تومان تا ۲٫۹ میلیون تومان. از طرفی هزینه ورود به کنسرت رضا صادقی هم در این شهر بین ۱۰۰ تا ۱۳۰۰ لیر متغیر است.

با این حساب اگر قرار باشد قیمت‌ کنسرت‌های داخلی مثل دوران ماقبل کرونا باشد، شاید خواننده‌های داخلی همان استانبول را همچنان ترجیح بدهند. همین الان بلیت کنسرت بهنام بانی در تبریز با سه قیمت ۱۲۰ و ۱۵۰ و ۱۶۰ هزار تومان به فروخته می‌شود. این کنسرت در تالار هتل لاله پارک تبریز برگزار می‌شود و البته قبلا هم اجرای شهرستان‌ها در مقایسه با تهران قیمت کمتری داشتند.

در مجموع اما به نظر می‌رسد حتی کنسرت‌های تهران هم تفاوت معناداری با قیمت‌های استانبول داشته باشد. به هرحال بهنام بانی خواننده ۳۴ ساله دامغانی در این شرایط از فرصت اکران فیلم سینمایی گشت ۳ هم استفاده کرده تا رسما اولین کنسرت رسمی داخل کشور بعد از شیوع کرونا را کلید بزند. از همین حالا مشخص شده که از این اجرا استقبال گرمی هم به عمل خواهد آمد، چون بلیت‌های اجرای دوم او ظرف مدت یک ساعت به اتمام رسید.

بهنام بانی در تبریز دو سانس پشت سر هم به اجرای برنامه می‌پردازد که تا عصر روز یکشنبه (دیروز) کل‌ بلیت‌های سانس دوم سولد اوت شده و برای سانس اول هم فقط تعداد انگشت شماری صندلی باقی مانده. این سالن البته کمتر از ۱۰۰۰ صندلی گنجایش دارد که برای هر سانس فقط ۵۰ درصد صندلی‌های آن به فروش می‌رسد.

اگر تخمین بزنیم در مجموع این دو سانس بهنام بانی ۱۰۰۰ عدد بلیت بفروشد، با احتساب میانگین قیمت ۱۵۰ هزار تومانی عواید حاصل از این یک شب برنامه معادل ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود. برای تماشای این کنسرت مثل‌ برنامه‌های مشابه در کیش نیازی به کارت واکسن نیست و ماسک و دستکش کفایت می‌کند.

گفتنی است عده‌ای از تماشاگران فیلم تازه سعید سهیلی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به مانور بیش از حد گشت ۳ روی آهنگ‌های بهنام بانی انتقاد داشتند و این فیلم را دربست در اختیار تبلیغ آثار بهنام بانی توصیف کردند. حالا سوال اینجاست که چرا به‌رغم بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر، برای برگزاری کنسرت تا همین الان هم تعلل شده است؟‌

دیروز سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این ابهام به باشگاه خبرنگاران گفته از یکم آذرماه سالن‌های موسیقی اجازه فعالیت و بازگشایی داشته‌اند. محمود شالویی توضیح داده:‌ «در حال حاضر مشکل برگزاری کنسرت از سوی وزارت ارشاد نیست بلکه به عدم توافق‌های مالی بین تهیه‌کننده و مدیران سالن مربوط می‌شود.

فقط بحث مجوز در دست ماست که از اول آذرماه به هر تهیه‌کننده واجد شرایط اعطا می‌شود.» این مقام مسئول در وزارت ارشاد تاکید کرده که نیازی به برگزاری کنسرت با ۵۰ درصد ظرفیت هم نیست. «همه می‌توانند از ظرفیت کامل سالن‌ها استفاده کنند.

قطعا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی که توسط وزارت بهداشت تعیین می‌شود، شرط اول برگزاری است. از دوستان تقاضا کردیم که قیمت‌ها و نرخ‌های جدید را مورد بررسی قرار دهند، تا افزایش چشمگیر در این بخش نداشته باشیم.» او در پایان تایید کرده که کنسرت استانبول رضا صادقی هم مجوز دارد.

کدخبر: ۴۲۸۲۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    ???