کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۶۴۳۸
تاریخ خبر:

برای واحد خالی باید هزینه شارژ بپردازیم؟

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی | این هفته هم به دو سوال در حوزه آپارتمان نشینی پاسخ خواهیم داد که خوانندگان برای ما ارسال کردند.

* یک: آقا یا خانم صادقی از تهران پرسیدند: سلام. اگر یک واحد از ۱۰ واحد، شش‌ماه خالی باشد هزینه شارژ این واحد به چه شکل محاسبه می‌شود؟
خوب است یک بار دیگر انواع هزینه‌های ساختمان را با هم مرور کنیم. این دسته‌بندی را از سایت سما سامان برداشتیم:

الف. هزینه‌های جاری یا نگهداری: شامل هزینه‌‌هایی است که به منظور نگهداری و حفظ شرایط مناسب جهت زندگی یا کسب و کار در مجتمع‌ها لازم است. نمونه‌ای از این هزینه‌ها شامل این موارد است: هزینه حقوق و دستمزد نگهبان و پرسنل، هزینه نظافت مجتمع، هزینه برق مشاعات، هزینه تعمیر جزیی تاسیسات و تجهیزات و نیز هزینه آماده به کار نگه داشتن کلیه تاسیسات حرارتی، آسانسورها، پله‌های برقی یا دوربین‌های مداربسته.

ب. هزینه‌های مصرفی: هزینه‌هایی که به منظور پرداخت قبوض مصرفی مانند آب، برق و گاز پرداخت می‌شود یا هر نوع هزینه‌ای که به دلیل استفاده از واحد موجب تحمیل هزینه بیشتر به کل ساختمان خواهد شد، شامل این نوع هزینه‌ها می‌باشد.

ج. هزینه‌های عمرانی یا اصلی: هزینه‌هایی که به منظور خرید یا تعمیر اساسی تجهیزات، تاسیسات و بنای ساختمان پرداخت می‌شود در این دسته گنجانده خواهد شد. مانند هزینه خرید دوربین‌های مداربسته، ایزوگام پشت‌بام، تعمیر نمای ساختمان و غیره.در میان این سه دسته هزینه، واحد خالی صرفا نباید هزینه دسته دوم را بدهد یعنی هزینه‌های مصرفی یا قبوض را.

* دو: سوال پرسیدند که «مستاجر هستم و کمتر از یک ماه است که خونه‌رو تحویل گرفتم و موتور کولر سوخته است. هزینه تعویض با چه کسی است؟»

مطابق آنچه قبل از این گفتیم، سوختن موتور کولر یک تعمیر اساسی است و باید صاحبخانه آن را بپردازد.

پارکه قرار است هر هفته در روزهای دوشنبه، آخرین تحولات حقوقی را که شهروندان به آن نیاز دارند گزارش کند و به پرسش‌های حقوقی آن‌ها پاسخ دهد. در صورتی که سوالی دارید، آن را به ایمیل pr@7sobh.com یا پیامک ۰۹۲۰۲۰۰۱۷۰۷ ارسال کنید.

کدخبر: ۳۴۶۴۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر