کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۲۵۵۸
تاریخ خبر:

برای اجاره خودروهای لوکس چقدر پول بدهیم؟

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو | اجاره خودرو دردسرهای خاص خودش را دارد؛ آن هم در شهر شلوغی مثل تهران که دائم باید از وارد شدن کوچک‌ترین آسیبی به خودرو در هراس باشید‌ اما امروزه کم نیستند کسانی که خودرو اجاره می‌کنند و البته شرکت‌هایی که خودرو اجاره می‌دهند؛ از کسانی که برای امر خیر و ماشین عروس یا حتی شرکت در یک مهمانی پر از رودربایستی به سراغ اجاره ‌کردن خودرو می‌روند تا افرادی که ترجیح می‌دهند برای استفاده روزمره خودرویی داخلی را به صورت ماهانه اجاره کنند. در این گزارش به سراغ چند تا از شرکت‌های اجاره‌دهنده خودرو رفته‌ایم تا ببینیم کار و بار در این بازار سکه است یا نه.

*** داخلی‌ها روی بورس!
برخی از شرکت‌ها بازار را در رکود می‌دانستند و برخی دیگر آن را حالتی آرام و باثبات که حتی سود بیشتری نسبت به دیگر زمان‌ها هم دارد‌ اما تقریباً تمام شرکت‌هایی که با آنها تماس گرفته شد بازار اجاره‌‌ خودروهای داخلی را پرسودتر دانستند. البته برخی از شرکت‌ها کلاً دور این بخش از بازار را خط کشیده‌اند و ترجیح می‌دهند تا به صورت تخصصی به خودروهای خارجی بپردازند.

در بین خودروهای داخلی این پژو ۲۰۶ و برادر آن پژو ۲۰۷ (همان ۲۰۶ پلاس بازارهای جهانی!) هستند که تقاضای بیشتری دارند. ۲۰۶ تیپ‌۲ را می‌توانید با ۳۰۰ هزار تومان اجاره کنید که این رقم برای تیپ ۵ به ۳۵۰ هزار تومان می‌رسد‌ اما ۲۰۷ و ۲۰۶ اس‌دی با ۴۰۰ هزار تومان به اجاره می‌روند.

در بین محصولات سایپا تیبا ۲ و ساینا وضعیت بهتری دارند که هزینه اجاره‌شان ‌بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است. پژو پارس هم دیگر محبوب بازار اجاره‌ای‌هاست و اگر تیپ ELX هم باشد بیشتر خواهان دارد. به صورت میانگین اجاره ماهانه داخلی‌ها بین ۸ تا ۱۱ میلیون در ماه متغیر است.

*** خارجی‌ها؛ از هیوندای تا رنج‌روور راهی نیست!
در بین خودروهای خارجی هیوندای و کیا بیشتر مورد اقبال بازار هستند. خودروهای هیوندای سانتافه، هیوندای سونا‌تا، کیا اسپورتیج و کیا اپتیما در بین کره‌ای‌ها از همه بیشتر خواهان دارند. معمولاً قیمت شاسی‌بلندها در بین خارجی‌ها بیشتر است. اگر سانتافه قدیمی بخواهید روزی یک میلیون و ماهی ۲۶ میلیون باید پیاده شوید.

این رقم برای سانتافه جدید به روزی یک میلیون و ۵۰۰ هزار و ماهی ۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند. در بین مونتاژی‌ها هیوندای اکسنت و مزدا ۳ جدید هم وضعیت خوبی دارند و با روزی ۸۵۰ هزار و ماهی ۲۰ میلیون تومان می‌توانید یک دستگاه از آنها را رنت کنید.‌اما بخش جذاب بازار را باید خودروهای خاص دانست که معمولاً برای اجاره ماهانه آنها رقمی اعلام نمی‌شود و این به توافق بین طرفین محول شده است.

مثلاً لندروور رنج‌روور یکی از این خودروهاست که قیمت اجاره روزانه‌اش پنج میلیون تومان است. البته مازراتی کواتروپورته، پورشه ۷۱۸ باکستر و لوتوس الیزه هم برای اجاره موجودند که بیشتر برای مراسم‌ عروسی از آنها استفاده می‌شود.‌این روزها اجاره خودروهایی که مجوز تردد شبانه و استانی هم دارند تبدیل به امری معمول شده است. با این حال برخی از شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که این کار غیرقانونی است و در صورت برخورد با متخلفان شرکت اجاره‌دهنده کمتر زیر بار مسئولیت می‌رود.

کدخبر: ۳۸۲۵۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر