کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۴۲۳۱
تاریخ خبر:

برادرم حاضر به فروش ملک ورثه‌ای نیست؛ چه کنم؟

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی| این هفته به دو سوال مطرح شده توسط مخاطبین روزنامه و دو سوال مطرح شده توسط مخاطبین سایت دادراه پاسخ خواهیم داد.
سوای یک: اگر کسی ۶۰ سال سن داشته باشد و ۶ ماه سابقه بیمه‌؛ می‌تواند بازنشست شود؟

پاسخ: خیر. برای بازنشستگی در سن ۶۰ سالگی، باید حداقل ۲۰ سال سابقه بیمه داشته باشید.

سوال دو: پدر و مادر من چند سال است که از دنیا رفته‌اند و ما چهار ورثه هستیم. برادرم که ساکن خارج از کشور است نه به ایران برمی‌گردد و نه حاضر است برای فروش خانه پدری وکالت بفرستد. آیا من می‌توانم جهت فروش خانه وکیل بگیرم؟ در صورت امکان گرفتن وکیل آیا اگر سایر ورثه راضی به فروش نباشند مشکلی پیش می‌آید؟

پاسخ: گرفتن یا نگرفتن وکیل در این پرونده انتخاب شما است ولی بهتر است چنین کاری را صورت دهید. باید دادخواست تقسیم به دادگاه یا خلع ید مشاعی به دادگاه ارایه کنید. به طور کلی پاسخ این است که برادر شما نمی‌تواند مانع انتفاع شما از این ملک شود.

سوال سه: همسر من حدود ۶ سال پیش به بنده خیانت کرده و کاملا برای من آشکار شد. من به دلیل داشتن فرزند کوچک از ایشان جدا نشدم. آیا الان بعد از گذشت ۶ سال می‌توانم از ایشون شکایت رابطه نامشروع داشته باشم؟ این را می‌دانم که آن زمان با واتساپ و تلگرام با آن آقا در ارتباط بوده و با توجه به اینکه ما با هم تقریبا رابطه‌‌ای نداشتیم؛ شک دارم که بچه از من نباشد چون خیلی هم شبیه آن آقا است. من آدرس محل کار و شماره تلفن او را دارم. آیا امکان شکایت هست؟ آیا اگر مدرکی نداشته باشم، قاضی می‌تواند آن‌ها را روبه‌رو کند و سوال تخصصی بپرسد و حقیقت را معلوم کند؟

پاسخ: دعوای انکار نسب، حداکثر ۲ ماه بعد از اطلاع شما از عدم ارتباط آن فرزند با شما قابل رسیدگی است و بنابراین شما حق ندارید دعوای انکار نسب ارایه کنید. در خصوص رابطه نامشروع نیز مدرکی ندارید و صرفا می‌توانید از دادگاه تقاضای دریافت پرینت مکالمات ایشان را داشته باشید که ممکن است سندی نیز نباشد. بنابراین به احتمال زیاد شما بازنده این دعوا خواهید بود و ضمنا به حکم قذف یعنی ادعای دروغین ارتباط نامشروع مشمول ۸۰ ضربه شلاق خواهید شد.

سوال چهار: من حدود یک سال و خرده‌ای پیش با یک آقایی در ارتباط بودم. همسرش از پیام‌های ما اسکرین شات می‌گیرد و به دادگاه می‌دهد. این خطم را ‌۴ ماه پیش سوزاندم و می‌خواهم بدانم می‌شود بعد از یک سال و خرده‌ای پرینت واتساپ را گرفت؟

پاسخ: چیزی به عنوان پرینت واتساپ در نظام قانونی و حقوقی ما وجود ندارد. در مواقعی که نیاز باشد که واتساپ فرد چک شود، در صورتی که اصل پیام‌ها وجود داشته باشد، پلیس فتا تایید می‌کند که پیام‌ها را در گوشی فردی که دادگاه دستور به بررسی گوشی وی داده، دیده و صحت آن را تایید می‌کند.

‌ هر هفته در روزهای دوشنبه ‌ آخرین تحولات حقوقی که شهروندان به آن نیاز دارند را گزارش می‌کنیم و به پرسش‌های حقوقی شماپاسخ می‌دهیم. شما هم می‌توانید سوالات خود را به ایمیل‌های زیر یا پیامک ۰۹۲۰۲۰۰۱۷۰۷ ارسال کنید: PR@7Sobh.com / mo.masjedi@gmail.com

کدخبر: ۴۶۴۲۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر