کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۰۸۶۰
تاریخ خبر:

بذل و بخشش‌های مالی به کمپین ترامپ کجا می‌رود؟

دونالد ترامپ انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را باخت، اما همچنان رأی‌دهندگان را با پیام‌ها و ایمیل‌های تکراری که در طلب کمک مالی به تلاش‌های او برای عوض کردن نتایج انتخابات هستند، بمباران می‌کند.
به گزارش ایسنا بیزنس اینسایدر، روز سه‌شنبه یکی از ایمیل‌های کمپین ترامپ به این شرح بود: لطفاً همین حالا ۵ دلار به بودجه دفاع از انتخابات کمک کنید تا چپ رادیکال را از دزدیدن این انتخابات متوقف کنید!

با این وجود، اینکه موارد استفاده مبالغ فوق دقیقاً چیست، مشخص نیست.دونالد ترامپ به دریافت کمک‌های مالی و فروش کالاهایی برای جذب اعتبار به منظور «متوقف کردن»چپ«از تلاش برای سرقت انتخابات» روی آورده است.کمپین انتخاباتی ترامپ صدها ایمیل و متن به هواداران این جمهوری‌خواه ارسال کرده تا به چالش‌های حقوقی ترامپ برای تغییر نتیجه این انتخابات کمک کنند.

اما جزئیات نشان می‌دهند که بیشتر این پول‌ها به یک شاخه جدید جذب پول تحت عنوان «آمریکا را نجات دهید» سرازیر می‌شوند.این سازمان یک «کمیته اقدام سیاسی» است که کمتر از یک هفته پس از انتخابات از سوی ترامپ راه‌اندازی شد. این نوع صندوق‌ها اغلب از سوی سیاستمداران مشغول به کار برای جمع‌آوری پول راه‌اندازی می‌شوند و معمولا برای نفوذ سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در روزهای پس از انتخابات، صفحه مربوط به کمک‌های مالی کمیته «آمریکا را بار دیگر عالی بگردان» ترامپ اعلام کرد ۶۰ درصد هر کمک برای پرداخت بدهی کمپین مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترامپ سپس این سهم از کمک‌ها را به «کمیته اقدام سیاسی رهبری جدید» خود سوق داد که در ۹ نوامبر، سه روز پس از اعلام رقابت ریاست جمهوری به نفع بایدن توسط شبکه‌های خبری، تأسیس کرده بود.

جزئیات بار دیگر به‌روز شده‌اند. حالا ۷۵ درصد ابتدایی هر کمک به «آمریکا را حفظ کنید» می‌رود، اما این مقدار با رسیدن به مبلغ ۵ هزار دلار محدود می‌شود. پس از آن، سهمی از کمک به حساب بازشماری کمپین ترامپ راه پیدا می‌کند و ۲۵ درصد آن پول هم به حساب کمیته ملی جمهوری‌خواهان می‌رود.
آیا ترامپ برنامه‌ای برای پول‌ها دارد؟

«تیم مورتاگ»، سخنگوی کمپین ترامپ پس از اینکه رئیس‌جمهور«آمریکا را حفظ کنید» راه‌اندازی کرد، در بیانیه‌ای گفت که ترامپ همواره برای این کار برنامه‌ریزی کرده، چه ببازد چه ببرد، تا از این طریق بتواند از نامزدها و مسائلی که برایش اهمیت دارند- نظیر مبارزه با تقلب انتخاباتی- پشتیبانی کند.با این حال، محدودیت‌های زیادی برای اینکه کمک‌ها چطور خرج شوند وجود ندارد، به این معنی که ترامپ می‌توانست کمک‌های مالی را تماماً برای خودش خرج کند.

چندین گزارش بیانگر این هستند که او می‌توانست این پول را صرف کمک به تأمین مالی رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۴، حمایت از زندگی پساریاست جمهوری خود یا اعضای خانواده‌اش بکند.ترامپ هنوز انتخابات را واگذار نکرده اما دولت او دوشنبه شب به طور رسمی فرآیند انتقال بایدن به کاخ سفید را آغاز کرد. برنامه‌های ترامپ بعد از ۲۰ ژانویه (مراسم تحلیف بایدن) نامشخص است.

کارشناسان مالی کمپین هشدار داده‌اند، پول‌های اهدایی برای بازشماری آرا به دونالد ترامپ می‌توانند به عنوان یک سرمایه پس‌انداز شده برای مقاصد غیر قانونی برای خانواده او استفاده شوند.جزئیات مهم حقوقی که در ایمیل‌ها به حامیان ترامپ موجود است، نشان می‌دهد که اولین ۷۵ درصد از هر کمکی تا ۵۰۰۰ دلار به صندوق «آمریکا را نجات دهید» واریز می‌شود. به محض تکمیل این کار، پول بعدا به صندوق این کمپین برای بازشماری آراء ارسال می‌شود.

همچنین یک چهارم از این اعتبارات به حساب عملیاتی کمیته ملی جمهوری‌خواهان واریز می‌شود. جمهوری‌خواهان اغلب از این صندوق‌ها برای کمک مالی به دیگر سیاستمداران و حفظ سود خودشان از مردم و حزب خودشان استفاده می‌کنند. اما آنها همچنین محرکی برای کمپین‌های آتی هستند و می‌توانند جذب نیرو، نظرسنجی و مسافرت‌ها را تامین مالی کنند.

قوانین هزینه این پول‌ها چندان سفت و سخت نیست تا بتوان از پول‌ها برای موارد متعدد استفاده کرد. بنابراین، آمریکا را نجات دهید می‌تواند به نامزدی دوباره ترامپ در ۲۰۲۴ و حفظ فعالیت سیاسی او برای چهار سال آتی، پرداخت هزینه کارکنانی از جمله اعضای خانواده خودش کمک کند.

محدودیت‌ها برای جذب کمک نسبت به کمیته‌های نامزدی که برای هر فرد سالیانه ۵۰۰۰ دلار است، بالاتر تعیین شده است. این بدین معناست که یک سیاستمدار می‌تواند طی چهار سال از یک اهداکننده مبلغ ۲۰ هزار دلار بگیرد.قوانین راحت‌تر این اعتبارات، بدین معناست که ترامپ می‌تواند از آنها برای تامین هزینه‌های شخصی خودش استفاده کند، کاری که با اعتبارات مخصوص کمپین ریاست جمهوری نمی‌توانست بکند.

او همچنین می‌تواند از این پول استفاده کرده و مراسم‌های مربوط به این صندوق را در املاک خودش برگزار کند و پول را به سمت کسب و کار خودش بکشاند.این امر موجب شده تا کارشناسان مالی هشدار دهند که ممکن است ترامپ این پول‌ها را برای چالش‌های حقوقی بازشماری آرا درخواست کند اما بعدا از آنها برای مقاصد دیگر استفاده کند.

پل راین، معاون گروه نظارتی «دغدغه مشترک»می‌گوید: این پول می‌تواند به سادگی و به طور قانونی در نهایت ظرف سال‌های آتی به جیب‌های خود او برود. بعد از این چالش‌های حقوقی، ترامپ ممکن است حرف نامزدی در ۲۰۲۴ را بزند و به دوشیدن حامیانش برای کمک‌های بیشتر به این صندوق ادامه دهد.

کدخبر: ۳۶۰۸۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر