کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۳۰۹۹
تاریخ خبر:

بدرود ساندرو؛ خداحافظ استپ‌وی

هفت صبح | رنو دیگر تمایلی به ادامه تولید اتومبیل‌های قدیمی خود با مشارکت سازندگان وطنی در کشور ندارد و در این بنی، اولین قربانی مدل محبوب ساندرو است که از بدو ورود به بازار خودرو ایران در اوایل سال ۹۴ تا پایان سال ۹۶ حدود ۹۵ هزار دستگاه فروش داشته و یکی از رقبای واقعی هاچ‌بک‌های هم‌رده از برندهای پژو، برلیانس، چری و سایپا بود.

ساندرو که طبق برخی شنیده‌ها از ابتدای سال ۹۷ تا کنون هم بالغ بر ۱۵ هزار دستگاه تولید داشته، در طول حدود ۳۰ ماه حضور در بازار کشور مجموعا ۱۱۰ هزار دستگاه تولید شد تا پس از مدت‌ها دوباره به یکی از نمادهای کلاس هاچ‌بک‌های شهری در ایران تبدیل شود. این خودروساز فرانسوی که دو دهه قبل با مدل ۵ توانسته بود به یکی از نمادهای دهه ۶۰ خورشیدی بدل شود، قصد داشت با تولید ساندرو و سپس عرضه مداوم نسل‌های جدید و به روز آن ایران را به یکی از بازارهای اصلی این اومبیل اقتصادی بدل کند.

خودرویی که گرچه فعلا در بازار اروپا روزهای آخر نسل دوم را می‌گذراند ولی همچنان پرفروش بوده و سالانه حدود ۳۵۰ هزار نفر آن را به داچیا و رنو در سرتاسر جهان سفارش می‌دهند. موفقیتی که عمده آن حاصل کیفیت ساخت بالا و سادگی نگهداری از آن است و در اغلب بازارها بسیاری از مشتریان را به سمت خود جذب رده است. جالب است که علیرغم تجربه بعضا تلخ مونتاژ خودروهای رو در ایران، تولید مدل های خانواده بی۹۰ یعنی ساندرو و استپ‌وی بسیار موفقیت‌آمیز بود که در سه بخش قابل بیان است:

طراحی ساده و صمیمی : با اینکه دو خودرو ساندرو و استپ‌وی اتومبیل‌هایی کاملا اقتصادی بدون هرگونه آرایش و زرق و برق متداول در محصولات چینی هستند اما اعتبار برند و کارایی بالا موجب شده تا خریداران به سمت انتخاب آنها رفته و برای خریدشان ترغیب شود. این گزاره البته پس از استفاده بیشتر از خودرو تغییر کرده و مصرف‌کنندگان علیرغم نارضایتی از کیفیت ظاهری رنو، شیفته سادگی و دقت مناسب طراحی این دو خودرو شده و ابدا هنگام سواری با ساندرو یا استپ‌وی حتی پس از چند سال خسته نمی‌شوند.

قیمت: وقتی ساندرو به عنوان ارزان‌ترین هاچ‌بک اتوماتیک بازار بهایی ۴۹ میلیونی داشت، توانست طیف وسیعی از هواداران خودروهای وارداتی شهری را به سمت خود جذب کند. استپ‌وی نیز با داشتن برخی ملحقات خودروهای کراس، توانست به ارزان‌ترین خودرو کراس بازار تبدیل شود و بازاری داغ‌ و جذاب را در ایران تجربه کند. موردی که اگر با افزایش تولید استپ وی همراه می شد نه آن حواشی تلخ پیرامون پیش‌فروش های جنجالی برایش به وجود می‌آمد و نه اعتبار پارس خودرو در زمینه نحوه پیش فروش زیر سوال می‌رفت.

کیفیت ساخت: این خودرو از بدو ورود به بازار علیرغم قیمت بسیار پایین نسبت به مزدا۳، سوزوکی ویتارا و دیگر اتومبیل‌های ۴ستاره، همواره بالاترین سطوح کیفی را با خود داشت و ارزان‌ترین هاچ‌بک ۴ستاره کشور بود. موتور K4M رنو که روی این خودرو نصب شده به دلیل دقت بالای مونتاژ از چنان کیفیتی برخوردار بود که به اذعان مقامات رنو حتی سطح کیفی بالاتری نسبت به نسخه‌های مونتاژ اسپانیا داشت.

کدخبر: ۲۳۳۰۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • 313.mahdi

    همون بهتر که گم شدن…

  • kesmaeili

    حیف شد ماشین خوبی بود??

  • mazdak

    بای بای

  • imanred

    111از ساندرو خیلی بهتره