کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۸۴۴۹
تاریخ خبر:

بخشش جرایم مالیاتی از ۱۴۰۰ به بعد کاهش می‌یابد

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۳۵۰ هزار میلیارد تومان حداقل پولی است که با آن می توان مملکت را اداره کرد که از این میزان، ماهانه ۱۲ هزار میلیارد تومان مالیات اخذ می شود این در حالی است که تنها هزینه حقوق های پرسنلی، حقوق کارمندان و بازنشستگان و … ۲۸ هزار میلیارد تومان می باشد.

به گزارش ایسنا «امیدعلی پارسا» امروز پنجشنبه ۱۹ تیرماه در جلسه نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه پیرامون بخشودگی و تقسیط مالیاتی در کشور اظهار کرد: تقسیط مالیات طبق قانون، نهایتا سه سال خواهد بود و بیش از سه سال هیچ شخصی در کشور اختیار نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه قانون تقسیط مالیات طبق مصوبه سران قوا در سال ۹۷، پنج ساله اعلام شد که این مصوبه برای سال ۹۸ اعلام نشده و برای سال جاری نیز پیشنهاد همان ۶۰ ماهه را به سران قوا داده ایم اظهار کرد: تقسیط مالیات از نوع قانون است. یک ریال وصول مالیاتی و یک ریال تقسیط مالیاتی بدون قانون صورت نخواهد گرفت.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به موضوع بخشودگی مالیاتی گفت: بخشودگی مالیاتی یک کارشناسی است که باید درباره پرونده مخصوص، در محل کار و توسط یک سلسه مراتب اداری صورت گیرد که در این راستا و برای جلوگیری از اعمال نظر شخصی در این نوع پرونده‌ها سال گذشته، سال گذشته به اجلاس سران سه قوه موضوعات حذف سلسله مراتب اداری و از بین رفتن زمینه فساد اداری را پیشنهاد دادیم.

وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه سران قوا، در سال گذشته بحث بخشودگی ۹۰ درصدی برای بخش های تولیدی و ۸۰ درصدی برای بخش های غیرتولید مطرح شده است گفت: امسال نیز سران قوا تعیین کردن از خردادماه بحث بخشودگی ۸۰ و ۹۰ درصد ادامه پیدا کند که بعد از آن به صورت ۲ درصد ۲ درصد این میزان بخشودگی تا پایان سال به صورت ماهانه کاهش پیدا خواهد کرد.

پارسا با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ نیز این روند ادامه پیدا خواهد کرد افزود: میزان بخشودگی های مالیاتی روند منطقی رو به کاهشی خواهد داشت و به هیچ عنوان دیگر به عقب بر نخواهیم گشت زیرا یکی از مشکلات نظام مالیات کشور در گذشته این بخشودگی جرایم بی حساب و کتاب بوده است.

کدخبر: ۳۳۸۴۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر