کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۲۰۴۰
تاریخ خبر:

بحران کرونایی ایران شبیه کره و ایتالیا

روزنامه هفت صبح | از ۴ برابر شدن قیمت ژل ضدعفونی در ایتالیا تا صف‌های طولانی خرید ماسک در کره‌جنوبی. کمبود ماسک و صف‌های طولانی برای خرید وسایل ضدعفونی‌کننده و افزایش ناگهانی قیمت‌ وسایل مربوط به کرونا مختص ایران نیست.

اخباری که از گوشه و کنار جهان و از روایت‌های ایرانیان خارج از کشور به گوش می‌رسد نشان می‌دهد در خیلی از نقاط دنیا همین اندازه که در ایران می‌بینیم اوضاع گیج‌کننده و درهم‌ریخته است.

محمد نریمی از ایرانیان ساکن ایتالیا در گفت‌و‌گو با هفت صبح توضیح داد که دیروز ژل ضدعفونی دست که قیمت آن در حالت عادی ۲یورو است را مجبور شده به قیمت ۷٫۹ یورو در جنوا بخرد.

یکی دیگر از ایرانیان ساکن تورین ایتالیا ویدئوهایی منتشر کرده که نشان می‌دهد سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها از موادغذایی در این شهر خالی شدند و حتی به گفته او شیر و لبنیات هم گیر نمی‌آید.

کانال فرنگ نوشت هم دیروز ویدئویی منتشر کرد از صف‌های طویل خرید ماسک در کره‌جنوبی. یکی دیگر از انتقاداتی که مطرح شده این است که چرا در فرودگاه‌های کشور هنوز هم کنترل درستی برای شناسایی بیماران مشکوک به کرونا وجود ندارد که انتقاد درستی است.

پژمان موسوی از همکاران ما نوشته که برادرش به‌‌رغم اینکه ۶اسفند از چین برگشته حتی یک تست ساده کرونا هم از او نگرفتند. حتی در مقابل درخواست او برای گرفتن تست هم ماموران فرودگاه هیچ اقدامی انجام ندادند.

از طرفی یک توئیتی هم منتشر شده از یکی از روزنامه‌نگاران ایرانی ساکن اسپانیا که نشان می‌دهد این کنترل‌ها در فرودگاه بارسلونا هم وجود ندارد. او اینطور ماجرا را روایت کرده که در یک رستوران با شخصی مواجه شده که مرتب سرفه می‌کرده و وقتی از او پرسیده که از کجا آمده طرف توضیح داده که از میلان ایتالیا به بارسلونا سفر کرده و در فرودگاه هیچ تستی از او نگرفتند.

حتی بعد از ورود به اسپانیا با اورژانس تماس گرفته و مشکلش را توضیح داده اما به او گفتند اگر علائم خاصی ندارد اقدام خاصی لازم نیست. خلاصه به نظر می‌رسد خیلی از مشکلاتی که الان ما در اینجا می‌بینیم مختص ایران نیست و اوضاع در سایر کشور‌ها هم اصلا مطلوب نیست.

کدخبر: ۳۱۲۰۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر