کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۱۰۶۸
تاریخ خبر:

بحران از آنچه می‌بینید به شما نزدیک‌تر است

روزنامه هفت صبح | هفته دهم لیگ برتر امروز با برگزاری هفت بازی به پایان می‌رسد. شرایط جدول به شکلی است که هر نتیجه‌ای در هر بازی می‌تواند منجر به تغییراتی روی نیمکت بعضی از تیم‌ها در پایان بازی‌های امشب شود.
پیکان-پرسپولیس: دو تیم در بازی قبل، یکی از بدترین نمایش‌های‌شان در این فصل را ارائه دادند. پرسپولیس با گل وقت‌های تلف شده توانست از شکست خانگی مقابل هوادار پایین جدولی فرار کند و پیکان در یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های این فصل خود ۳ بر صفر مغلوب استقلال شد. تقابل پیکان و پرسپولیس، تقابل یحیی گل‌محمدی و مجتبی حسینی است.

زوجی که سال‌ها در ذوب‌آهن کنار هم کار کردند و نتایج خوبی هم گرفتند، حالا به عنوان رقیب مقابل هم قرار می‌گیرند. پرسپولیس پس از دو برد حداقلی مقابل نفت‌ آبادان و نفت مسجدسلیمان، دو تساوی متوالی مقابل استقلال و هوادار را ثبت کرده و از نظر نتیجه‌گیری روندی نزولی را طی می‌کند. پیکان هم در سه هفته گذشته دو باخت و یک مساوی داشته و از روند خوب ابتدای فصل خود فاصله گرفته است.

پرسپولیس امروز احسان پهلوان و مهدی ترابی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و به همین دلیل تغییراتی در ترکیب این تیم به خصوص در فاز هجومی شاهد خواهیم بود. حامد لک با وجود اشتباهش روی گل دوم هوادار به دلیل رفتن رادوشوویچ از ایران، همچنان در ترکیب اصلی قرار خواهد داشت.

علی نعمتی و فرشاد فرجی دو مدافع میانی این تیم خواهند بود و سیامک نعمتی پس از درخشش در بازی مقابل هوادار، جای شیری را در ترکیب اصلی خواهد گرفت. سعید آقایی هم مدافع چپ پرسپولیس خواهد بود. در خط هافبک هم کمال کامیابی‌نیا، سیامک سرلک، امید عالیشاه و وحید امیری بازی می‌کنند و عیسی آل‌کثیر و مهدی شیری هم مهاجمان این تیم خواهند بود.

نتیجه این بازی برای هواداران پرسپولیس به شدت مهم است و آنها به چیزی کمتر از پیروزی تیم‌شان مقابل پیکان رضایت نخواهند داد. رقابت در بالای جدول فشرده است و اگرچه اختلاف امتیاز این تیم با صدر جدول فقط ۳ امتیاز است اما ماجرا اینجاست که روند تیم‌های بالای جدول رو به رشد است و از دست دادن امتیاز، کار پرسپولیس را برای بازگشت به کورس مدعیان سخت خواهد کرد.

و البته بر روحیه بازیکنان کادر فنی این تیم تاثیر منفی خواهد گذاشت. به همین دلیل پرسپولیس از این بازی فقط برد می‌خواهد. در طرف دیگر پیکان هم بعد از چند نتیجه ضعف به دنبال یک نتیجه خوب است و با توجه به اینکه در بازی بعد مهمان سپاهان خواهد بود، تمام تلاشش را خواهد کرد تا از پرسپولیس حداقل یک امتیاز را بگیرد.

ذوب‌آهن-هوادار
هر دو تیم چند هفته‌ای می‌شود که موفق به برد نشده‌اند. ذوب‌آهن آخرین بار در هفته پنجم شهرخودرو را شکست داد و تنها برد هوادار هم مربوط به بازی هفته چهارم مقابل شهرخودرو است. هوادار که در هشت هفته ابتدایی لیگ، فقط دو گل زده بود، هفته قبل به پرسپولیس دو گل زد و حتی این شانس را داشت که برنده هم شود.

اما پرسپولیس در دقایق آخر بازی، باخت را با مساوی عوض کرد و حالا رضا عنایتی در تقابل با دومین مربی پرسپولیسی لیگ امیدوار است که از مهدی تارتار و شاگردانش امتیاز بگیرد. در بازی قبل، ذوب‌آهن با نفت مسجدسلیمان به تساوی یک - یک رسید و هوادار هم با پرسپولیس، ۲-۲ مساوی کرد.

تراکتور-نفت مسجدسلیمان
فراز کمالوند که چند ماه قبل به عنوان سرمربی تراکتور انتخاب شده و قول داده بود که در سال دوم حضورش در این تیم به دنبال قهرمانی خواهد بود، خیلی زود و به خاطر اختلافاتی با بعضی از بازیکنان و مدیران باشگاه، از تراکتور جدا شد و به نفت مسجدسلیمان پیوست. کمالوند البته در کنفرانس خبری قبل از بازی مدعی شده که دیدار با تراکتور حساسیت خاصی برای او ندارد اما خود او هم قطعا به این راحتی حرفش را باور نخواهد کرد و این بازی برای او کاملا حیثیتی خواهد بود.

او مدعی شده که تا پایان نیم فصل شرایط نفت خوب خواهد شد. به این نکته هم اشاره کنیم که تراکتور بعد از دو باخت متوالی، امیدوار است که جلوی نفت مسجدسلیمان شرایط را تغییر دهد. سولدو سرمربی کروات تراکتور از وضعیت بدنی بازیکنانش ناراضی است اما چاره‌ای ندارد و باید با این وضعیت کنار بیاید و نتیجه بگیرد زیرا مدیران و هواداران سه باخت متوالی برای تراکتور را تحمل نخواهند کرد.

فجرسپاسی-مس رفسنجان
شاگردان علی‌اصغر کلانتری امروز باید به مصاف آماده‌ترین تیم این روزهای لیگ برتر بروند. مس چهار بازی آخر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و این کاری است که مدعیان و بزرگان لیگ هم نتوانسته‌اند انجام دهند. مشکل بزرگ شاگردان محمد ربیعی زمین بی‌کیفیت استادیوم حافظیه شیراز است و البته این مشکل را تیم میزبان هم باید تحمل کند. فجر اگر نتواند از این بازی امتیاز بگیرد وارد منطقه سقوط به لیگ یک خواهد شد و مس را هم به رده‌های بالاتر جدول خواهد رساند.

صنعت نفت-پدیده
بعد از چند نتیجه ضعیف، بازی مقابل پدیده بهترین فرصت برای صنعت‌نفت است تا از منطقه سقوط فرار کند. شاگردان منصوریان امروز مقابل تیمی قرار می‌گیرند که تا لحظه نوشته شدن مطلب، تکلیف سرمربی‌اش مشخص نیست و البته این فقط یکی از مصائب تیم مشهدی است. مشکلات مالی و مدیریتی همچنان پدیده را در بحران نگه داشته و بازی مقابل چنین تیمی برای هر حریفی نعمت بزرگی محسوب می‌شود. باخت پدیده زیاد غیرمنتظره نیست اما اگر صنعت نفت نتواند این تیم را ببرد، موقعیت منصوریان در آبادان به خطر خواهد افتاد.

گل‌گهر سیرجان- فولاد خوزستان
این یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته دهم است. قبل از هر چیز تقابل امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام است که در این بازی توجهات را به خود جلب می‌کند. این دو اگرچه در ظاهر مشکلی با هم ندارند اما همواره از هر فرصتی برای طعنه زدن به همدیگر استفاده می‌کنند. جدا از این حاشیه‌ها، این بازی و پیروزی در آن برای هر دو مربی اهمیت دارد. گل‌گهر برای اینکه صدر را از دست ندهد به ۳ امتیاز این بازی نیاز دارد و فولاد هم برای پیوستن به جرگه تیم‌های مدعی، باید گل‌گهر را ببرد. از نظر جدولی این بازی، مهم‌ترین بازی امروز لیگ برتر است.

کدخبر: ۴۳۱۰۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر