کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۴۸۹۵
تاریخ خبر:

ببینید | واکنش روحانی به پخش مستند جنجالی از تلویزیون

مستند پایان بازی و داستان اتم که هر دو پشت سر هم در پرمخاطب‌ترین ساعت روی آنتن شبکه سوم می‌روند یکبار دیگر در آستانه انتخابات توجه‌ها را به‌سوی تلویزیون ایران جلب کرده‌اند ولو با جنجال!

درحالی که دیپلمات‌های ارشد ایرانی و اروپایی پای میز مذاکره نشسته‌اند تا شرایط را برای برگشت آمریکا و از سرگیری دوباره برجام بررسی کنند، شبکه سوم سیما در شب‌های گذشته به پخش دو مستند با دیدگاهی انتقادی نسبت به مذاکرات اقدام کرد که بیشتر بازتاب‌دهنده نقطه نظرات مخالفان برجام هستند. شب گذشته تلویزیون وسط بازی پرسپولیس زیرنویس کرد به‌‌خاطر اصرار و درخواست هموطنان قسمت اول مستند پایان بازی را که دوشنبه پخش شده بود، در پایان مسابقه فوتبال دوباره نمایش می‌دهد اما در زمان موعود و هنگامی که فقط نصف زمان برنامه گذشته بود، مستند پایان بازی به‌شکل ناگهانی و بدون هیچ توضیحی نیمه‌کاره ماند.

از همان موقع تا الان عده‌ای از کاربران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #پایان_بازی به این مستند و اتفاق عجیبی که رخ داده واکنش نشان می‌دهند. هر چند دیدگاه‌ها متفاوت است و می‌توان صف‌آرایی موافقان و مخالفان را مشاهده کرد ولی گروه اول به پخش تصاویر تقطیع شده، ایراد اتهامات مختلف به رییس‌جمهور، وزیر خارجه و تیم‌ مذاکره‌کننده هسته‌ای و شخص رییس‌ مجلس وقت اعتراض دارند.

موافقان نمایش مستند پایان بازی نمایش‌ تلاش‌های مخالفان برجام شامل روح‌الله حسینیان، حمید رسایی، علیرضا زاکانی، علاالدین بروجردی، مهرداد بذرباش و…، افشاگری درباره قدم زدن محمدجواد ظریف و جان کری و رونمایی از زوایای مخفی بنیاد جورج سورس و ارتباط رابرت مالی با نهادهای صهیونیستی و فراماسونری و… را پسندیده‌اند.

حسن روحانی رئیس‌جمهوری هم در حلسه امروز هیات دولت به ماجراهای مستند پایان بازی طعنه زد. او که درباره برجام حرف می‌زد گفته: البته بعضی‌ها فیلم هم درست کردند که مال سال‌های گذشته است. روی دستشان باد کرده و پخش می‌کنند اینها با همان تفکرات قدیم هستند عیبی ندارد برای اینکه ماهیت خودشان را افشا می‌کنند. امروز همه می‌دانند راه حل برای معضل برنامه هسته‌ای ایران، اجرای توافق هسته‌ای است و برای همه روشن است برای پنج بعلاوه یک، اروپا، منطقه و برای همه روشن است. باید این توافق به خوبی اجرا شود.

کدخبر: ۳۸۴۸۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر