کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۱۱۳۰
تاریخ خبر:

رئیس‌جمهور بابت قطعی برق عذرخواهی کرد

حسن روحانی امروز بابت قطعی برق در کشور از مردم عذرخواهی کرد و گفت: وزارت نیرو مقصر نیست اما باید برای مردم توضیح دهند که علت چیست و راه حل ارائه دهند. از مردم عزیزمان می خواهم که همکاری کنند.

رئیسی جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره خاموشی‌های اخیر گفت: مشکلات دیگری هم داشتیم مثلاً نیروگاه بوشهر ما که ۱۰۰۰ مگاوات است از مدار خارج شد و نیاز به یکسری تعییرات و مشکلاتی داشت، یک بار برگشت و دوباره از مدار خارج شد. دیشب دوباره به مدار آمد.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به مشکلاتی که در روزهای اخیر برای مردم ایجاد شد،‌گفت: در تابستان که همیشه مشکل برق و آب پیدا می‌کنیم و در زمستان هم مشکل گاز داریم و البته به دلیل افزایش تولید گاز از ۶۰۰ میلیون متر مکعب به هزار میلیون مترمکعب دیگر مشکل گاز در این دولت نداشته‌ایم.

روحانی خاطرنشان کرد: تولید برق ما مناسب بود اما امسال خشکسالی داشتیم و در کنار آن مصرف هم بالا رفته است. گرما و خشکسالی، دلیل مصرف زیاد برق است و امسال سال بسیار گرمی است. این خشکسالی و گرما و افزایش مصرف معطوف به کشور ما نیست و در تمام دنیا این وضعیت وجود دارد.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: از طرف دیگر تولید صنعتی ما هم ۵۰ درصد اضافه شده و با افزوده شدن تولیدات صنعت، مصرف برق هم بالا می‌رود که رمز ارزها هم در این امر دخیل بوده است.

وی گفت: امروز صبح به معاون اول دستور دادم عصر جلسه مفصلی بگذاریم، برنامه‌ریزی کنیم و راه حل‌های مشکلات را پیدا کنیم. راه حل این است که بخشی از صنعت کشور باید همراهی کند و ساعت فعالیت صنعت را تغییر دهیم.

روحانی خاطرنشان کرد: برای مردم مهم است که ساعت خاموشی را بدانند و در این دو سه هفته ای که هوا خیلی گرم است، مردم باید بدانند چه ساعتی برق قطع می‌شود تا قبل از آن پیش بینی و برنامه ریزی کنند و این کار باید حتما انجام شود. البته به دلیل برخی مشکلات فنی ناچار شدند اتوماتیک برخی از مناطق را خاموشی دهند تا کل کشور دچار افت ناگهانی و مشکل نشود چون در چند کشور اروپایی دیدیم که کل برق کشور ناگهان می‌خوابد و ۲۴ ساعت برق کشور قطع می شود. برای اینکه این مشکل در کشور پیش نیاید، دستگاه های دیسپچینگ چندجا ناگهانی دستور خاموشی داده است و برای مردم مشکل ایجاد شده است.

کدخبر: ۴۰۱۱۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1574174525

    هشت سال هی گند بزنید هی عذرخواهی کنید