کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۹۶۲۵
تاریخ خبر:

با ‌یک میلیارد و ۸۵۰‌میلیون تلیسمان بخریم یا کمری؟

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | رنو تلیسمان جزو موفق‌ترین سدان‌های وارداتی ایران در سال‌های اخیر است که توانسته دوشادوش کیا اپتیما آمار فروش بالایی را ثبت کند‌ اما فیس‌لیفت نسل پنجم تویوتا کمری که در دو مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به ایران آمد، نتوانست به اندازه مدل‌های قبلی توجه بازار را به خود جلب کند. در حال حاضر قیمت نسخه فول کمری مدل ۲۰۱۶ یعنی تیپ GLX و قیمت رنو تلیسمان مدل ۲۰۱۸ به یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رسیده است. اگر فولکس‌واگن پاسات و هیوندای آزرا قیمت‌های رویایی نداشتند قطعاً به سراغ آنها می‌رفتیم اما فعلاً قرار است بین این دو یکی را انتخاب کنیم.

طراحی
کمری نسل پنجم در طراحی به سمت لکسوس کشیده است و این را بیش از هر چیز می‌توان در طراحی نمای عقب و ابعاد بزرگ بدنه دانست. در طراحی جلو اما با یک نمای عادی و البته تاحدی جوان‌پسند روبه‌رو هستیم که آن هم با فرم سپر و جلوپنجره ارادتش به لکسوس را نشان داده است! طراحی رنو تلیسمان اما به مراتب به‌روزتر و زیباتر از کمری است و به‌ویژه طراحی یکپارچه چراغ‌های عقب آن در شب جلوه جذابی دارد. دلربایی چراغ‌های دوتکه جلوی تلیسمان حتی عاشقان دوآتشه تویوتا را هم به تحسین وامی‌دارد.

کابین و امکانات
اگر کمری ۲۰۰۶ را سوار شوید و بعدش بلافاصله وارد اتاق کمری ۲۰۱۶ شوید، شاید چندان حس شگفتی شما را فرانگیرد! تویوتا معمولاً کسانی که سدان لوکس می‌خواهند را به خرید مدل آوالون تشویق می‌کند و قصد نداشته کمری را در این سگمنت تولید کند. حتی کره‌‌ای‌هایی همچون اپتیما نیز می‌توانند در برابر کمری کری بخوانند و تحمل این فضا راحت نیست.

در آن سو اما رنو زمان زیادی را برای ارائه کابینی شیک صرفه کرده که حاصلش تلیسمان با تریم چرم موکا و صفحه نمایشگر بزرگ عمودی وسط کنسول است. از جمله مهم‌ترین آپشن‌های تلیسمان که در کمری خبری از آنها نیست می‌توان به کنترل ایستایی در سربالایی، اتوپارک، سنسور باران، رادار نقطه کور، سنسور تشخیص اشیای متحرک، ترمز پارک برقی، سیستم اسمارت استاپ، دی‌لایت، اتولایت، نور بالای اتومات، ارتفاع نور اتومات، چراغ چرخشی، هدآپ، کول باکس، صندلی برقی سرنشین جلو، صندوق‌پران هوشمند و سقف پاناروما اشاره کرد.

پیشرانه
پیشرانه ۲٫۵ لیتری تنفس طبیعی کمری می‌تواند ۱۸۱ اسب بخار نیرو و ۲۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه نیرو را از طریق یک جعبه دنده شش سرعته اتومات به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. در آن سوی میدان زیر کاپوت تلیسمان یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو قرار گرفته که قدرتش ۱۹۰ اسب بخار و گشتاورش ۲۶۰ نیوتن‌متر است و با یک جعبه دنده هفت سرعته اتومات هماهنگ می‌شود.

مزیت اصلی تلیسمان به جز قدرت بالاتر، شتاب بهتر (۷٫۷ ثانیه در برابر ۹٫۳ ثانیه کمری) و مصرف سوخت پایین‌تر (۶٫۲ لیتر در برابر ۷٫۵ لیتر کمری) است. البته سواری نرم کمری نسبت به سواری خشک تلیسمان به مراتب لذت‌بخش‌تر است و مشکلات فنی معمول تلیسمان را هم ندارد.

کدخبر: ۴۱۹۶۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1626613705

    چقدر ک این یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون بی ار زش هست ک واسه خرید یک ماشین براحتی استفا ده میشه. و چقدر بعضی آدمها…