کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۰۲۷۸
تاریخ خبر:

با ۱۰میلیون چطور در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟

یکی از کاربران روز گذشته در شبکه اجتماعی توییتر سوال جالبی مطرح کرد. او در توییتی نوشت: «اگر بخواهم ۱۰میلیون تومان سهام در بورس بخرم، باید چه سهامی را بخرم؟» این پرسش سرآغاز بحث و جدل در میان بخش بزرگی از فعالان بازار سرمایه در شبکه اجتماعی توییتر بود.

یکی از کاربران در پاسخ به این پرسش نوشت: «در کل بهتر است با ۱۰میلیون تومان پولی که داری، سهام یک شرکت خاص را نخری و این مبلغ را بین سهام‌ شرکت‌های مختلف پخش کنی و البته مدنظر داشته باش که یکسری کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی هستند که معمولا روزانه سهام‌ خوبی را معرفی می‌کنند که می‌توانی از آنها کمک بگیری. البته در هر صورت بورس یعنی ریسک و نمی‌توان نظر قطعی داد.»

کاربری هم در پاسخ به این موضوع که بهتر است با مشورت شرکت‌های کارگزاری و مشاوران در بورس سرمایه‌گذاری کرد، نوشت: «اصولا این‌قدر موسسه و دانشگاه مدرک مدیریت بازرگانی و کسب و کار صادر می‌کنند که نمی‌توان دیگر به مدرک دانشگاهی استناد کرد. برخی کاسب‌های شیاد بورس چیزی از اقتصاد نمی‌فهمند.» یکی دیگر از کاربران هم نوشت: «در کل اگر پول کمی دارید، پول‌هایتان را سه یا چهار قسمت کنید و از چند صنعت مختلف خرید کنید.» اما یکی از جواب‌ها که چندی پیش خیلی مورد استقبال کاربران قرار گرفت این بود: «از معجزات ریال این است که خرجش کنی، پس‌انداز کردی، پس‌اندازش کنی، خرجش کردی.»

یکی دیگر از کاربران هم با بازنشر این سوال نوشت: «دلار تقریبا نوسان مشابهی داشته است. بنابراین سرمایه‌گذاری در بورس در این مدت از نظر ارزی بازدهی برابر با صفر داشته است. اگر مواردی مانند نقدشوندگی و ریسک سرمایه را نیز لحاظ کنیم، فعالیت در بورس توجیه منطقی ندارد. همواره سناریوی تغییرات سیاسی را درنظر داشته باشید.»

کدخبر: ۳۴۰۲۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر