کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۲۳۴۲
تاریخ خبر:

با یک سال حقوق، یک متر خانه می‌توان خرید

بر اساس گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در تهران در شهریور ماه ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. این به آن معناست که قیمت هر متر مربع مسکن در شهریور ۹۹ نسبت به شهریور ۹۸ حدود ۹۱ درصد بیشتر شده است. حال با این افزایش قیمت قابل توجه، افراد چند سال باید در انتظار خرید یک خانه باشند؟

یک‌سال حقوق:

حداقل حقوق کارگران حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و مجموع یک سال حقوق کارگران، ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. با فرض اینکه یک کارگر کل حقوق سالانه خود را پس‌انداز کند، فقط می‌تواند یک متر و ۲۰ سانتیمتر از یک خانه را بخرد!

۴۶ سال حقوق:

متوسط قیمت یک واحد مسکونی ۶۰ متری حدود یک میلیارد و ۴۵۲ میلیون تومان است. با فرض ثابت ماندن قیمت مسکن و حداقل حقوق، یک کارگر باید ۴۶ سال حقوق خود را به طور کامل پس‌انداز کند تا بتواند یک خانه ۶۰ متری بخرد.

وام مسکن ۲۴۰ میلیونی:

سقف وام مسکن برای زوجین ۲۴۰ میلیون تومان است. با این وام هم فقط می‌توان حدود ۱۰ متر از یک خانه را خرید. یا چیزی معادل یک اتاق را.

وام مسکن ۴۰۰ میلیونی:

به گفته بانک مرکزی، وام مسکن جوانان به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است. با این وام افراد می‌توانند ۱۶ متر از یک واحد مسکونی را خرید.

کدخبر: ۳۵۲۳۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • alireza0000

    البته اگه هیچی نخوری هیچی نپوشی همش جع کنی شاید بتونی یه متر خرید. الان با این وضعیت لباس نمیتونیم بخریم چه برسه به خون ه ماشین واقعا چرا زنده ایم ما