کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۰۰۲۰
تاریخ خبر:

با هشت خودرو باحال بازار ایران آشنا ‌شوید

روزنامه ‌هفت صبح | باحال بودن تعاریف متفاوتی دارد. از طراحی عجیب و امکانات خاص و قیمت و تبلیغات و شخصیت متفاوت تا فرم بدنه کمتر محبوب یا یک رنگ خاص یا حتی برند، همه می‌توانند متر و معیاری برای باحال بودن خودرو باشند. نوع سواری و قدرت موتور و نحوه رانندگی و صدای موتور و فرم کابین و طرح داشبورد هم از دیگر مواردی هستند که باعث می‌شوند یک خودرو متفاوت از رقبای خود باشد. ادعا نمی‌کنیم بهترین لیست ممکن را در این گزارش پیش روی شما گذاشته‌ایم اما انصافا اینجا شما را با خودروهایی روبه‌رو کرده‌ایم که کمتر کسی درباره خاص بودن و باحال بودن‌شان تردید دارد. خودروهایی که صرفا علاقه خریداران پشت انتخاب آنها جا خوش کرده است.

* یک: قیمت : ۹۰۰ میلیون تومان / دی‌اس۵- مدل ۲۰۱۶
اولین خودرویی که به محض طرح این ایده توی ذهن‌مان آمد این خودرو عجیب فر‌انسوی بود. خودرویی که تا با آن تجربه سواری نداشته باشید نمی‌توانید متوجه سطح کیفیت یا لذت داشتنش شوید. دی‌اس۵ از هر نظر که تصور کنید محصول باحالی است. خودرویی با اتاقی خاص به نام ادمیرال که مرز بین هاچ‌بک‌های بزرگ و سدان‌های اجرایی است. در عین حال بدنه مثل مجسمه‌ای زیبا تراش خورده و حجم‌های زیبایی دارد. به این اضافه کنید طرح داشبورد به غایت جذابش را تا متوجه شوید سواری با این محصول فرانسوی تا چه اندازه لذتبخش است. اگر بدنه به رنگ آبی کاربنی مزین شده باشد هم عالی است!

ظرفیت ۵ نفر‌ / حجم صندوق ۴۶۸ لیتر ‌/ طول ۴٫۵۲ ‌متر / وزن ۱۴۹۵ کیلوگرم / قدرت موتور ۱۶۳ اسب / مصرف سوخت ۷٫۲ لیتر / نوع موتور ۱۶۰۰cc

* دو: قیمت : ۱٫۹ میلیارد تومان / مینی کوپرs- مدل‌ ۲۰۱۸
یک هاچ‌بک اعلی با طرح بدنه فانتزی و دو نوار سفید رنگ روی کاپوت که همه چیز در آن دوار است! در واقع این خودرو فلسفه طراحی خاصی دارد که بر مبنای ذهنیتی جالب شکل گرفته و اصالت را به دایره می‌دهد. اتاق خودرو مجموعه‌ای از دوایر را در داشبورد و رودری‌ها و طرح سوئیچ و حتی روکش صندلی‌ها داشته و در بدنه نیز چراغ جلو و کلیت بدنه همین رویکرد را پیگیری کرده است. رنگ‌های شاد، سواری مهیج و اسپورت با یک موتور قدرتمند و گیربکسی که خیلی دقیق دنده عوض می‌کند، از مینی‌کوپر خودرویی ساخته که در عین لذت سواری، می‌تواند شما را به منتهای هیجان رانندگی با یک هاچ‌بک برساند.

ظرفیت ۵ نفر / حجم صندوق ۲۷۸ لیتر/‌ طول ۳٫۹۸ ‌متر / وزن ۱۳۱۵ کیلوگرم / قدرت موتور ۱۹۲ اسب
مصرف سوخت / ۶٫۱ لیتر / نوع موتور ۲۰۰۰cc

* سه: قیمت : ۸ میلیارد تومان / رنجروور ایووک- مدل‌ ۲۰۱۸
این کراس‌اوور انگلیسی با همان توانایی و ادعا در زمینه آفرود و البته فرم ظاهری خاصش باحال‌ترین محصول بازار شاسی‌بلندهای کوچک و نیمه‌لوکس است. خودرویی که بر‌خلاف محصولات ب.ام.و، آئودی، لکسوس ‌ یا برخی دیگر از برندها، به تعداد بسیار کمی وارد کشور شده است. تعداد آن در کل کشور گویا با پلاک ملی کمتر از ۲۰ دستگاه است. همین عامل هم باعث می‌شود تا در شرایطی که ان‌ایکس محصول محبوب لکسوس همه‌جا حضور داشته باشد، ایووک بتواند به محض ورود به خیابان نگاه‌ها را به سمت خود بکشاند. نسخه کروکی ایووک البته جذابیت بیشتری برای جامعه ایران دارد.

ظرفیت ۵ نفر / حجم صندوق ۵۷۵ لیتر / طول ۴٫۳۷ ‌متر / وزن ۱۷۳۳ کیلوگرم / قدرت موتور ۲۳۷ اسب
مصرف سوخت ‌ ۸٫۴ لیتر / نوع موتور ۲۰۰۰cc

* چهار: قیمت : ۵۰ میلیون تومان / ب.ام.و ۵۲۸i - مدل‌ ۱۹۷۵
در چهل و پنجمین سال تولید این خودرو رنگ و طرح و سواری و کیفیت رانندگی این خودرو ستودنی است. سدانی که با عرضه به بازار ایران نه‌تنها به طور کامل محصولات آمریکایی را به حاشیه برد که تعریفی تازه از سدان متوسط و نیمه‌لوکس ارائه کرد. سری۵ نسل اول که به پایداری بالا شهرت دارد، یکی از بارزترین و مشهورترین خودروهای ب.ام.و در طول تاریخ است. این اتومبیل آلمانی آنقدر محبوب است که از کودکان دبستانی تا افراد بسیار مسن به راحتی سازنده آن را تشخیص می‌دهند. چیزی که خبر از کار بزرگ ب.ام.و در تولید یک محصول به‌یاد ماندنی می‌دهد. مشخصات فنی خودرو گویای خیلی چیزهاست!

ظرفیت ۵ نفر / حجم صندوق ۶۲۰ لیتر / طول ۴٫۶۲ ‌متر / وزن ۱۳۸۵ کیلوگرم / قدرت موتور ۱۷۰ اسب /
مصرف سوخت ۹٫۵ لیتر / نوع موتور ۲۸۰۰cc

* پنج: قیمت : ۴۵۰ میلیون تومان / تویوتا کمری GL - مدل‌ ۲۰۰۷
حدود ۱۳ سال از عمرت بگذرد و همچنان با این رنگ زیبا و این ظاهر دوست‌داشتنی بتوانی خریداران را به سمت خود بکشانی، کار کمی نیست. این کارها همیشه از برندهای مشهور و خودروهای برجسته می‌آید و کدام خودرو به اندازه تویوتا کمری شایسته تحسین بابت ارائه بالاترین استانداردهاست. وقتی کمری در این نسل پای به ایران گذاشت، طوفانی به پا کرد که دیدنی بود. سوناتا، اوپتیما و برخی دیگر از محصولات اروپایی همزمان وارد ایران شده بودند اما کمری آنقدر برجسته و باحال بود که کمتر کسی رغبت داشت به غیر از این سامورایی خوش‌پوش سراغ محصول دیگری برود.

ظرفیت ۵ نفر / حجم صندوق ۵۳۵ لیتر / طول ۴٫۸۱ ‌متر / وزن ۱۵۰۵ کیلوگرم / قدرت موتور ۱۵۸ اسب
مصرف سوخت ۷٫۹ لیتر / نوع موتور ۲۴۰۰cc

* شش: قیمت : ۳۷۵ میلیون تومان / پژو ۲۰۷ اتومات - مدل‌ ۱۳۹۹
بهترین ساخته ایران‌خودرو در وضعیت فعلی همین هاچ‌بک عجیب با چشم‌های ورقلمبیده و امکانات به نسبت خوب است. خودرویی که نه ایرادات ام‌وی‌ام ۳۱۵ و نه بحران هویت برلیانس ۳۲۰ را دارد. ۲۰۷ که با همکاری شاخه‌های ایرانی و برزیلی پژو طراحی شده، خودرویی به نسبت هماهنگ در بخش فنی و محصولی جذاب در طرح ظاهری است. فضای اتاق با وجود گذشت‌ بیش از یک دهه از پایان تولید ۲۰۷ در فرانسه، کماکان برای خریداران جذاب است، ضمن اینکه رنگ‌های شاداب بدنه، رینگ و لاستیک اسپورت یا فرم خاص پوزه خودرو همه از مواردی است که ۲۰۷ را در نظر عامه به خودرویی باحال تبدیل می‌کند.

ظرفیت ۵ نفر / حجم صندوق ۲۴۵ لیتر / طول ۳٫۹۰ ‌متر / وزن ۱۰۹۶ کیلوگرم / قدرت موتور ۱۰۵ اسب/
مصرف سوخت ۶٫۸ لیتر / نوع موتور ۱۶۰۰cc

* هفت: قیمت : یک۱ میلیارد تومان / تویوتا لندکروزر اتاق ۱۰۰ وی۸ / مدل‌ ۲۰۰۷
هیچ چیز بی‌دلیل نیست. مثلا محبوبیت عجیب و غریب لندکروزر در ایران موضوعی ساده و پیش و پاافتاده نیست که بتوان به سادگی از کنارش گذشت. لندکروزر در اتاق ۱۰۰ به عنوان نسل قدیمی این محصول جا‌دار و بزرگ و خانوادگی است. از هر مانعی عبور می‌کند. اتاقی نرم و کم صدا دارد و با موتوری حجیم می‌تواند شما را به سرعت به مقصد برساند. در عین حال طرح بدنه بی‌آلایش این خودرو با همان برچسب‌های جذاب یا رنگ بژ و آن ضربه‌گیر قطور از لندکروزر یک محصول ایده‌آل می‌سازد که پاسخگوی همه نیازهای خریداران ایرانی است. شاسی‌بلند بودن هم در آخر حکم به باحال بودن لندکروزر می‌دهد.

ظرفیت ۵ نفر / حجم صندوق ۷۵۰ لیتر / طول ۴٫۸۹ ‌متر / وزن ۲۲۴۵ کیلوگرم / قدرت موتور ۲۳۱ اسب/
مصرف سوخت ۱۱٫۵ لیتر / نوع موتور ۴۷۰۰cc

* هشت: قیمت : ۵۷۵ میلیون تومان / آلفا رومئو میتو/ مدل‌ ۲۰۱۰
میتو با آن چشم‌های ورقلمبیده، فرم بدنه دو در، چراغ‌های دوار عقب و کابین پرشوری که دارد، محصولی دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد.در این نمونه هم میتو با رنگ مخصوص Speciale Blue به ایران وارد شده که مخصوص محصولات اسپورت آلفا مثل جولیا کوادرافولیاست. میتو که هاچ‌بکی دو در با کیفیت سواری عالی است، به جز این رنگ جذاب خودرویی است بسیار ایمن که ترمزهای قدرتمندی دارد. این یعنی میتو هم سریع حرکت می‌کند و هم سریع متوقف می‌شود. تصور سریع رفتن در اتوبان با این خودرو جذاب آن هم نیمه شب حس بسیار خوبی دارد مخصوصا اگر پشت این خودرو باشید و چراغ‌هایش را حین ترمز ببینید!

ظرفیت ۴ نفر / حجم صندوق ۲۷۰ لیتر / طول ۴٫۰۶ ‌متر / وزن ۱۲۱۴ کیلوگرم / قدرت موتور ‌ ۱۳۵ اسب /
مصرف سوخت ۶ لیتر / نوع موتور ۱۴۰۰cc

توضیحات

داشبورد مینی کوپرs

توضیحات

مینی کوپرs

کدخبر: ۳۵۰۰۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر