کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۳۱۸۵
تاریخ خبر:

با مسواک زدن، آلزایمر را به تعویق بیاندازید

محققان کشف کرده‌اند که بیماری لثه‌ای (گینوییت) نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد و توسعه آلزایمر در یک فرد می‌تواند باشد. محقق ارشد پیاتر میدل در آزمایشگاه تحقیقاتی Broegelmanns، گروه علوم بالینی، دانشگاه برگن می گوید: "ما بر اساس شواهد مبتنی بر دی ان ای کشف کرده‌ایم که باکتری‌هایی که باعث ایجاد گینوییت می‌شوند می‌توانند از دهان به مغز منتقل شوند."

این باکتری نوعی پروتئین تولید می‌کند که قادر به نابود کردن عصب‌های مغز است٬ که منجرب به از بین رفتن حافظه و در نهایت آلزایمر می‌شود.

میدل اشاره می کند که این باکتری تنها باعث آلزایمر نمی‌شود، اما حضور این باکتری‌ها خطر ابتلا به بیماری را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می دهند و همچنین در پیشرفت سریع بیماری رخ موثراند. با این حال، خبر خوب این است که این مطالعه نشان می دهد که مواردی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توان آلزایمر را به تعویق انداخت.

"دندان‌ها را مسواک و نخ‌ دندان بزنید و مرتبا به دندانپزشک مراجعه کنید" میدل این دو فرایند را بسیار مهم می‌داند مخصوصا برای کسانی که گینوییت در حال گسترش دارند و همچنین در خانواده‌ آن‌ها افراد مبتلا به آلزایمر وجود داشته‌اند.

منبع: برترین‌ها

کدخبر: ۲۹۳۱۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر