کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۶۷۶۸
تاریخ خبر:

با لبوی قرمز کبد و خون را تصفیه کنید و لاغر شوید!

چغندر برای افرادی که دغدغه ی اضافه وزن دارند و به دنبال راهی مطمئن برای لاغری هستند نیز مفید است. چون یک ماده ی غذایی انرژی زا، سیرکننده و سرشار از فیبر است. به عنوان مثال اگر شما قبل از غذا یک لیوان آب چغندر میل کنید مواد مغذی فوق العاده ای جذب می کنید که باعث ایجاد سیری نیز می شوند و شما را از پرخوری و ریزه خواری بین وعده های غذایی خلاص می کنند.

چغندر به دلیل دارا بودن فیبر فراوان به تصفیه و پاکسازی بدن کمک زیادی می کند. این سبزی پرخاصیت با تحریک عملکرد روده ها و پیشگیری از یبوست از احتباس آب در بدن و همچنین تجمع توکسین ها جلوگیری می کند. چغندر با ممانعت از تجمع چربی ها در سلول های کبدی به کنترل عملکرد آن کمک زیادی می کند. اگر می خواهید متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدنتان را فعال تر کنید نیز می توانید به این سبزی اعتماد کنید چون همزمان باعث بهبود عملکرد کبد و روده ها می شود.

چغندر همچنین باعث بهبود عملکرد سیستم لنفاوی می شود و به دفع توکسین ها از بدن کمک می کند. بهتر است بدانید که کبد چرب یک بیماری قابل برگشت است به شرط اینکه رژیم غذایی سالم، کم چرب و سرشار از مواد معدنی و ویتامین های ناشی از میوه و سبزیجات داشته باشید. برای این کار نیز چغندر بهترین گزینه است.

در دوران باستان از چغندر برای تصفیه ی خون و درمان و بهبود افرادی که دوره ی نقاهت را سپری می کردند و آسیب پذیر بودند استفاده می شد. چغندر حاوی پتاسیم بوده و برای تنظیم فشار خون فوق العاده است. این سبزی باعث کاهش کلسترول بد خون(LDL) می شود. میزان بالای فیبر، منیزیم، فسفر، اسید فولیک و ویتامین های A،B و C این سبزی را به یک گنجینه ی کم نظیر تبدیل کرده است. بنابراین توصیه می شود برای تصفیه ی خون و برطرف کردن مواد سمی از مصرف چغندر غافل نشوید.

بهترین شیوه برای بهره مندی از خواص چغندر در جهت درمان کبد و تصفیه خون مصرف خام آن است. بنابراین بهتر است که چغندر را به صورت رنده شده، داخل سالاد و یا به همراه هویج رنده شده مصرف کنید. می توانید مقداری روغن زیتون و لیموترش نیز به این سبزی اضافه کنید.

منبع: سایت تبیان

کدخبر: ۲۹۶۷۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر