کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۴۵۶۰
تاریخ خبر:

با عرض معذرت از جامعه گرگ‌ها و مسئولین محترم

روزنامه هفت صبح | یک: ‌ از قرار خندوانه و دورهمی و کتاب‌باز و نود به شکل کامل از سیکل برنامه‌های تلویزیون حذف می‌شوند. عصر جدید هم بعید است به فصل آینده خود برسد. سیاست‌گذاران تلویزیون بر این عقیده هستند که باید ورود نیروهای بااستعداد ارزشی را در پهنه تولیدات افزایش داد. در واقع سیاست جذب حداکثری که بیش از یک دهه است در تلویزیون حاکم بوده و موجب تعاملات بین نیروها‌ی ارزشی سیاست‌گذار و برنامه‌سازان غیرارزشی اما مطیع ضوابط شده بود‌، ‌حالا کنار گذاشته می‌شود.

احتمالا از نتایج و ثمرات این سیاست ۱۰ساله ناراضی هستند. البته حدس و گمان است اما با توجه به سند رسانه ملی و اهداف تعیین‌شده و تغییر و تحولات شکل گرفته می‌توانیم این نکات را لمس کنیم. سیاست‌گذاران و مسئولین جدید از شیوه همکاری با برنامه‌سازان سلبریتی غیرارزشی راضی نیستند و قصد دارند با همان شور انقلابی آشنا، ‌اهداف نظام را به شکلی واضح‌تر و ملموس‌تر در تلویزیون اجرا کنند. نکته مهم این است که در میان نیروهای ارزشی مطمئنا چهره‌های مستعد و با قریحه وجود دارند.

شکی در آن نیست. اما این‌که بتوانند در حد مهران مدیری و رامبد جوان و سروش صحت و عادل فردوسی‌پور و احیانا احسان علیخانی، ‌با عموم مردم ارتباط برقرار کنند و آنها را سرگرم کنند، احتمال بعیدی است. توانایی‌های قابل‌توجه این طیف مثلا در برنامه سینما هفت و یا سریال گاندو مشخص شده است. که به‌هرحال هر دو پروژه‌های ناموفقی نبودند اما هیچکدام به پدیده‌های عمومی و اجتماعی بدل نشدند که خب شاید ماهیتاً این دو برنامه‌ای که مثال زدیم، چنین ظرفیتی نداشته باشند.

به‌هرحال سیاست آینده صدا‌و‌سیما بر این منوال است تا ببینیم چه می‌شود. شخصا به‌نظرم تلویزیون با سیاست‌گذاری‌های انقلابی و پرشور همخوانی ندارد. طبیعی است که خیلی دلم می‌خواهد در جعبه جادو روی میهن‌پرستی و منافع ملی بیشتر تبلیغ شود اما از آن‌سو از دست دادن مخاطبان آن‌هم با تکیه بر تئوری‌های محترم اما نه‌چندان عملیاتی به‌نظرم ریسک بزرگی است.

دو: حملات گرگ‌ها و سگ‌های ولگرد به کودکان و زن‌ها و عابرین در نقاط مختلف ایران ادامه دارد. خدا شاهد است که جزو دوستداران محیط زیست و طبیعت و زندگی و‌حوش هستم اما مسئولین ما به شکل عجیبی در مقابل حفظ جان شهروندان در برابر حیوانات وحشی دچار رودربایستی هستند. نمی‌توانند این را هضم کنند که حفاظت از حیوانات وحشی نباید موجب چنین حملات گسترده و زنجیره‌ای به مردم و کودکان شود.

سخنان فرماندار خلخال در این رابطه آن‌قدر با ملاحظه است و آن‌قدر در رودربایستی جامعه گرگان درنده بیان شده که مغز هر شنونده‌ای را متلاشی می‌کند. انسان‌ها وارد حریم حیوانات شده‌اند؟ خب چکار کنیم! بروید مردم را از حریم خارج کنید اما نمی‌شود دست روی دست بگذارید و زندگی یک گرگ وحشی را همسان با زندگی یک کودک بی‌پناه روستایی در نظر بگیرید. این معادله اشتباه است. از بچه‌های ما و ‌زنان ما در مقابل حملات گرگ و پلنگ و خرس محافظت کنید. حیات وحش باید حفظ شود اما نه به این شیوه سیخکی! با عرض معذرت از گرگ‌ها و مسئولین حیات‌وحش.

کدخبر: ۴۶۴۵۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر