کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۵۵۶۸
تاریخ خبر:

با رفتن مددی مصائب استقلال هنوز پابرجاست

روزنامه هفت صبح | بالاخره احمد مددی از مدیرعاملی استقلال استعفا داد. فرهاد مجیدی و بخش بزرگی از پیشکسوتان و هواداران استقلال، او را عامل اصلی مشکلات و بحران‌های این باشگاه می‌دانستند. گفته می‌شود جانشین او انتخاب شده و فردا معرفی خواهد شد اما جانشینش هر که باشد، کار سختی در پیش دارد.

ترکیب ناهمگون هیات مدیره
با حضور مدیرعامل جدید، هیات مدیره هم تغییراتی خواهد داشت. قاعدتا ممکن است تمام اعضای هیات مدیره رفتنی شوند و جای خود را به نفرات دیگری بدهند‌ اما این امکان هم وجود دارد که بعضی از آنها ماندنی باشند. در هیات مدیره فعلی کسانی هستند که مثل مددی با مجیدی زاویه دارند.

مثل علی‌اصغر ملکیان که حتی زودتر از مددی، از بررسی عملکرد مجیدی و تصمیم‌گیری درباره ماندن یا رفتن او صحبت کرده بود. ملکیان با بازیکنانی مثل فرشید اسماعیلی و وریا غفوری هم وارد مجادله‌های لفظی شده بود که اصلا در شان باشگاه استقلال نبود. درباره پرویز مظلومی هم می‌توان گفت که روابط او با مجیدی گل و بلبل نیست. این دو نفر قبلا چند بار با هم مشکلانی پیدا کرده‌اند ولی به هر شکلی که بوده به همکاری با هم ادامه داده‌اند‌ اما این بار به نظر می‌رسد این روش جواب نخواهد داد و باید فکری برای یکدست شدن اعضای هیات مدیره کرد.

این پنجره باز نمی‌ماند
پنجره نقل و انتقالاتی استقلال فعلا باز است و به لطف قانون فدراسیون فوتبال، این باشگاه توانست گابریل پین را به کادر فنی اضافه کند. قبل از او هم چند بازیکن جدید به تیم اضافه شدند‌ اما با شکایتی که آندره‌آ استراماچونی از استقلال به فیفا کرده و آبی‌ها این پرونده را به دادگاه CAS کشانده‌اند، به زودی تکلیف مشخص خواهد شد و استقلال باید مبلغ قابل توجهی به سرمربی ایتالیایی بپردازد تا پنجره نقل و انتقالاتی‌اش بسته نشود.

البته استقلال از فروش مهدی قایدی به الاهلی امارات درآمد خوبی کسب کرده اما با توجه به اینکه همین حالا نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار از این پول - به ادعای مسئولان باشگاه - خرج اردوی دوبی و بازی با الهلال شده، این نگرانی وجود دارد که در روزهای آینده بخش دیگری از این پول هم هزینه شود و کار به جایی برسد که استقلال نتواند مطالبات استراماچونی را پرداخت کند و پنجره‌اش بسته شود. فراموش نکنید که همین حالا هم بازیکنان استقلال بابت فصل گذشته از باشگاه طلبکارند و هر روز منتظر دریافت مطالبات خود هستند که قاعدتا باید از محل درآمد فروش مهدی قایدی پرداخت شود.

بازیکنان بلاتکلیف
اختلاف نظر بین فرهاد مجیدی با مدیران باشگاه باعث شد تا یکی دو بازیکن این تیم در بلاتکلیفی محض قرار بگیرند. مجیدی قبل از سفر به دوبی خواهان بازگشت فرشید اسماعیلی به تمرینات شد و تبعات بی‌نظمی احتمالی او را هم بر‌عهده گرفت. فارغ از اینکه این کار مجیدی درست بود یا نه، مدیران استقلال توجهی به درخواست او نکردند. مددی که رسما از اسماعیلی شکایت کرده و منتظر برگزاری جلسه دادگاه است و ملکیان هم در اینستاگرام به شدت به این بازیکن حمله کرده و به صراحت گفته ‌ او جایی در استقلال نخواهد داشت.

اگر ملکیان در هیات مدیره استقلال بماند، باز هم باید شاهد بلاتکلیفی اسماعیلی و احتمالا اختلاف بین مجیدی و ملکیان بر سر او باشیم. نفر بعدی رشید مظاهری است. او هم پس از چند جلسه با مددی، به توافق نرسید و قراردادش را با استقلال فسخ کرد و البته شخص مدیرعامل را باعث این جدایی دانست‌ اما حالا که مددی رفته، مظاهری تلویحا اعلام آمادگی کرده تا به استقلال برگردد. احتمالا این اتفاق خواهد افتاد اما بازگشت او می‌تواند جنگ با سیدحسین حسینی را دوباره کلید بزند.

تیمی که جنسش جور نیست
استقلال اگرچه در مقابل الهلال نمایش قابل قبولی داشت و حتی فرصت‌های خطرناک گلزنی بیشتری هم نسبت به این تیم ایجاد کرد اما نشان داد که جنسش در خطوط مختلف و به ویژه در خط هافبک جور نیست. با رفتن میلیچ و نادری، سمت چپ خط دفاعی استقلال تضعیف شده و متین کریم‌زاده و جعفر سلمانی هم راه درازی تا رسیدن به اوج و فیکس شدن در ترکیب تیم را دارند. مشکل اصلی اما در خط هافبک است.

داریوش شجاعیان از تیم جدا شده، تکلیف فرشید اسماعیلی هنوز مشخص نیست و استقلال فقدان یک بازیکن خلاق و طراح را در میانه میدان احساس می‌کند. البته امیرحسین حسین‌زاده در برابر الهلال امیدوارکننده نشان داد اما او هنوز تجربه کافی ندارد و زمان لازم دارد تا بتواند تبدیل به مرد اول خط میانی استقلال شود. در عوض ترافیک هافبک دفاعی و دونده در خط هافبک استقلال تبدیل به دردسر بزرگی شده است. مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند و سعید مهری بازیکنانی هستند که سبک بازی نسبتا مشابهی دارند و استفاده از همه آنها در ترکیب اصلی نه ممکن است نه منطقی!

استقلال در حال حاضر ارسلان مطهری دونده و سریع، آرمان رمضانی و محمدرضا آزادی بلندقد، سرزن و کند و امین قاسمی‌نژاد باهوش اما مسن را در اختیار دارد. این تیم در خط حمله نیاز به یک بازیکن سرعتی، تکنیکی و خلاق دارد که تا حدودی جای خالی قایدی را پر کند اما بعید است که در بین بازیکنان داخلی، چنین بازیکنی باشد و بدون تیم مانده باشد، جذب بازیکن خارجی هم ریسک بزرگی است که شاید بهتر باشد انجام نشود.

کار سخت مدیرعامل و سرمربی
اینها مهم‌ترین مشکلات موجود در استقلال هستند که باید حل شوند. مسائلی مانند زمین تمرین خوب، پرداخت به موقع مطالبات بازیکنان و … هم هست و مدیرعامل بعدی و سرمربی تیم، برای جمع و جور کردن و آماده کردن یک تیم در حد مدعیان قهرمانی کار بسیار سختی در پیش دارند.

کدخبر: ۴۱۵۵۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر