کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۷۴۹۵
تاریخ خبر:

با‌ ۱٫۵‌میلیارد فولکس‌واگن ‌می‌خرید یا ‌تویوتا کمری؟

روزنامه هفت صبح | اگر ۱٫۵ میلیارد در جیب داشته باشید و هوس خریدن سدانی برای استفاده طولانی‌مدت را کنید فولکس‌واگن پاسات مدل ۲۰۱۸ و تویوتا کمری مدل ۲۰۱۶ خودروهایی قابل اطمینان و خوشنام‌اند.

*** طراحی
در طراحی خارجی کمری دارای طراحی محافظه کارانه‌ای است که وجهه سادگی در طرح آن کاملا مشهود است. طراحی کلی خودرو بر استفاده از خطوط تیز استوار است. چراغ‌های جلو طرحی تیز و ساده دارند و در مدل‌هایی که فول نیستند حتی از لامپ‌های روشنایی در روز هم خبری نیست.

جلو پنجره ساده کمری دارای ورودی لانه زنبوری است و نشان تویوتا در مرکز آن جای گرفته است. در عقب اما شاهد طراحی بهتری هستیم و چراغ‌های کمری توسط قطعه‌ کرومی ضخیمی به یکدیگر وصل شده‌اند و یک بالچه کوچک نیز روی صندوق عقب تعبیه شده است. از بد حادثه پاسات نیز از طراحی پرزرق‌و‌برق کره‌ای‌های روز بی‌بهره است.

و با چراغ‌های مستطیلی جلو و عقب که مماس بر بدنه و غیرحجیم هستند نوعی نمای کلاسیک را به نمایش می‌گذارد. با این حال این طراحی را در بازار ایران می‌توان جدیدتر از کمری ارزیابی کرد و حداقل می‌توانید امیدوار باشید که در سدان‌های چینی خبری از المان‌های طراحی آلمانی فولکس‌‎واگن نیست!

*** کابین
طرح داشبورد و فرمان کمری نسبت به رقبای کره‌ای بسیار ساده‌تر است و این سادگی در نشانگرها بیشترین نمود را دارد. نشانگر‌های کمری کاملاً ساده است. از نیم‌دایره‌ای بزرگ برای سرعت‌سنج در مرکز و دو قسمت نیز در چپ و راست آن برای دور شمار و نشانگر سوخت و دور موتور تشکیل شده است.

کابین پاسات اگرچه اسپورت نیست اما بسیار لوکس‌تر است. با ورود به اتاق اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند ساعت آنالوگ قرار گرفته بین دو خروجی سیستم تهویه مطبوع در بخش مرکزی کنسول است. خطوط افقی به طراحی داخل اتاق نیز راه پیدا کرده است و با استفاده از تریم با طرح چوب سعی شده تا حس لوکس‌بودن به سرنشینان القا شود.

در مرکز کنسول شاهد کار شدن یک صفحه نمایش لمسی ۹٫۲ اینچی هستیم و صفحه کیلومتر نیز تماما دیجیتال است. کلیدهای سیستم تهویه مطبوع سه گانه نیز در بخش پایینی این صفحه نمایش قرار دارند و دسته دنده DSG و کلید استارت و پارک خودرو در کنار دست راننده قرار گرفته است.

*** پیشرانه فنی
یک موتور ۱٫۸ لیتری چهار سیلندر که به اینترکولر و توربوشارژر مجهز شده در پاسات به کار رفته که سرعت خودرو را در کمتر از ۸ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه می‌رساند. این پیشرانه توانایی تولید ۱۸۰ اسب بخار نیرو به همراه ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت موتور هم توسط یک جعبه دنده ۷ سرعته و ۲ کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

نقطه قوت آن مصرف سوخت ۵٫۸ لیتری است که در کمتر سدانی در این کلاس مشاهده می‌شود. کمری‌های عرضه‌شده در ایران از موتور چهارسیلندر خطی با حجم ۲٫۵ لیتر استفاده می‌کند. این موتور ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن گشتاور تولید می‌کند. گیربکس آن شش‌سرعته اتوماتیک و مجهز به گرمکن روغن گیربکس است.

*** نتیجه
اگر قرار بر ۱٫۵ میلیارد تومان هزینه‌کرد باشد و عرق خاصی نسبت به کمری نداشته باشید پاسات گزینه‌ای بهتر برای خرید است. اما کمری دردسرهای کمتری از نظر خدمات پس از فروش دارد و بازار کارکرده‌هایش هم بهتر است.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۶۷۴۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر